Navigatie skoda dx (blaupunkt met kantelvenster)

borgmar1

Nieuw lid
Beste skodarijder(s) ik ben op zoek naar een gebruiksaanwijzing/handleiding voor mijn skoda DX navigatiesysteem Blaupunkt met groot kantelvenster in een Octavia combi 1.8 van eind 1999.
Ik heb nl. geen handleiding (is natuurlijk wel erg handig) en mijn navigatie geeft geen spraakherkenning en routeinfo, maar wel vogt het pijltje perfect de route op de plattegrond. Tot horens. Hans Borgmar1
 
Ik heb zo'n dx navigatie systeem in mijn Octavia. Gekocht op de sloop.
Helaas zonder cd.
Heeft iemand een cd voor mij???
 
Hallo,

Even een technische vraag.
De navigatie zit in de auto maar nu blijkt het cd gedeelte kapot. Ik kan het misschien laten maken.
Maar weet iemand hier of ik ook mijn iPhone 6 met een kabel erop kan aansluiten? En dan Google Maps route op het blaupunkt scherm kan bekijken?

Groetjes, Anke
 

Rallye

Forumguru
Volgens de handleiding, zie http://www.skoda.com.tr/SiteCollectionDocuments/A04_Fabia_DX_NavigationSystem.pdf, zit er wel een aux op. Het lijkt er wel op dat je dan een videobron op de achterkant van je navi moet aansluiten, zie bijvoorbeeld

De PS2 hierboven geeft analoog beeld uit, zie de gele stekker (naast de rode en de witte voor het geluid) in de voetenbak van de bijrijder. Zomaar een iPhone, die digitale video uitgeeft, ook nog via Lightning-aansluiting aansluiten op deze ingang is dus niet zomaar gedaan. Je zou iets kunnen regelen met een hdmi-naar-analoog-converter die je aansluit op een lightning-naar-hdmi-adapter. Zo'n converter heeft bovendien stroom nodig, dus moet je daar een aansluiting voor maken. Dan nog is het de vraag of je Google Maps op het scherm krijgt en of je dat in de juiste resolutie op het scherm krijgt. Kijk maar eens op https://discussions.apple.com/thread/6401450?tstart=0
Mogelijk kun je ook iets met een Apple TV en een HDMI-naar-analoog-converter. Ook dan moet je iets met stroom. Allemaal erg moeilijk.

Kortom: koop een leuke radio (met een carkit en evt. DAB) en een TomTom-etje.......
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jouw uitgebreide reactie.
Ingewikkeld dus.
Nou, dan blijf ik hem mooi als radio gebruiken en gebruik ik Google Maps wel op mijn telefoon.
 

Ronnie

Forumguru
Ik heb nog wel een Navi CD voor een DX systeem, alleen zoals al gezegd is deze van 2014.
Ik heb Benelux, en Duitsland.
Deze CD's werken bij mij in de Fabia in een radio MCD DX, en zijn gebrand met CloneCD op de laagste snelheid.
 
Bedankt voor het aanbod. Had er één via marktplaats gekocht. Maar blijkt nu helaas dat het cd gedeelte kapot is. Misschien tijdens onze vakantie laten repareren in Tsjechië aks dat kan.
 

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk is de Laser defect, als er een CD in zit leest deze continu, ook al luister je naar de radio.
Defecte Laser is de meest voorkomende klacht bij deze apparaten, ze zijn daarom ook los verkrijgbaar (op Ebay).
 
Bovenaan Onderaan