Het grote S3 levertijden topic

Superbst

Senior Member
Hoi iedereen!

SKODA SUPERB COMBI L&K moonwhite 2.0tsi (206kw) 4x4 (fully loaded)

Besteld: 30/01/2017, laatste dag van autosalon kortingen :-)
Originele leveringsdatum: 3/07/2017
Laatste informatie via dealer en verzekeraar: afhaling mogelijk op 28/04/2017

Nog geen 3 maanden dus!!!

Ben zeer tevreden :-)
Pssst, had je originele leverdatum waar geweest had je naar alle waarschijnlijkheid wel een MY2018 gehad :shutup:

En de autosalonkortingen zijn gewoon (zoals elk jaar) verlengd tot eind februari hoor, the bastards...

Anyway, klinkt vergelijkbaar aan de mijne (weliswaar "slechts" een fully loaded Style met DSG dieseltje).

  • Besteld: 31/01
  • Originele leverindicatie garage: "eind mei"
  • Leverdatum volgens leasemaatschappij: 11/06
  • Wagen aangekomen bij de dealer: 13/04
  • Ingeschreven (=nummerplaat): 20/04
  • Effectieve afhaling: nog geen idee, hopelijk deze week nog, maar de trekhaak moet nog gekeurd worden enzo... :banghead:
 
Pssst, had je originele leverdatum waar geweest had je naar alle waarschijnlijkheid wel een MY2018 gehad :shutup:

En de autosalonkortingen zijn gewoon (zoals elk jaar) verlengd tot eind februari hoor, the bastards...

Anyway, klinkt vergelijkbaar aan de mijne (weliswaar "slechts" een fully loaded Style met DSG dieseltje).

  • Besteld: 31/01
  • Originele leverindicatie garage: "eind mei"
  • Leverdatum volgens leasemaatschappij: 11/06
  • Wagen aangekomen bij de dealer: 13/04
  • Ingeschreven (=nummerplaat): 20/04
  • Effectieve afhaling: nog geen idee, hopelijk deze week nog, maar de trekhaak moet nog gekeurd worden enzo... :banghead:
MY2018? wat is het verschil dan met MY2017?

Succes met de levering deze week!
 

Superbst

Senior Member
Update: nummerplaat is aangekomen bij de garage, maar de keuring van de trekhaak kan blijkbaar pas volgende dinsdag, dus levering naar mij woensdag...

Geen verlengd weekend met een splinternieuwe auto dus :cry:
 

Superbst

Senior Member
Is het een trekhaak af fabriek?
Moet die dan ook gekeurd worden?
Af fabriek inklapbare trekhaak van 890€ (fabriekscode 1D4).

Moet, in België toch, nog apart gekeurd worden bij aflevering (meestal dus als "gunst" gedaan door de dealer), ja.

Deze eerste technische snelle keuring is dan geldig voor 4j (en tot een max. trekgewicht van 750kg, dus goed voor fietsendrager/kleine aanhangwagen, maar niet voor een mega caravan bvb.).
 

Haderach

Senior Member

Mooie wagen! Kleur ziet er ook beter uit als ik verwacht had! foto interieur?
Ik heb ook de interieurvoorverwarming, ben benieuwd naar je ervaring ivm het vooropwarmen van de motor. Wat ik toch zeker van plan ben in de inrijdperiode. De dealer schepte niet zoveel duidelijkheid over de werking.
 
Laatst bewerkt:

stratos

Actief lid
foto interieur?

Met veel plezier.

De geventileerde zetels zijn heerlijk. Op het internet kon ik er nauwelijks deftige foto's van vinden, bij deze:

LED Plus is ook de moeite. Overdag zie je er wel niet veel van, behalve achteraan als de geïntegreerde zonnewering omhoog is:

Ik heb ook de interieurvoorverwarming, ben benieuwd naar je ervaring ivm het vooropwarmen van de motor. Wat ik toch zeker van plan ben in de inrijdperiode. De dealer schepte niet zoveel duidelijkheid over de werking.
Werkt heel goed, mijn dochtertje was gisterochtend aangenaam verrast om in een warme wagen te stappen.

Je krijgt er een extra afstandsbediening bij (zou tot 1km bereik hebben, nog niet getest):

In het dashboard zit er ook een knopje voor (in wagens zonder standverwarming is dat de knop voor restwarmte):

Na enkele minuutjes zie je de temperatuur omhoog gaan, zonder dat de motor draait:

Olietemperatuur werd dan nog niet weergegeven (misschien enkel met draaiende motor of vanaf X graden? Nog niet op kunnen letten). Het viel me wel op dat de olietemperatuur meteen na de start nog een stuk lager was dan de watertemperatuur (56 graden VS 70+ graden).

Ik had wel gedacht dat de standverwarming automatisch uitging als je dan je motor startte, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Zelf afzetten met het knopje dus.

Dik tevreden met mijn bolide.
 

Haderach

Senior Member
Met veel plezier.

De geventileerde zetels zijn heerlijk. Op het internet kon ik er nauwelijks deftige foto's van vinden, bij deze:

LED Plus is ook de moeite. Overdag zie je er wel niet veel van, behalve achteraan als de geïntegreerde zonnewering omhoog is:


Werkt heel goed, mijn dochtertje was gisterochtend aangenaam verrast om in een warme wagen te stappen.

Je krijgt er een extra afstandsbediening bij (zou tot 1km bereik hebben, nog niet getest):

In het dashboard zit er ook een knopje voor (in wagens zonder standverwarming is dat de knop voor restwarmte):

Na enkele minuutjes zie je de temperatuur omhoog gaan, zonder dat de motor draait:

Olietemperatuur werd dan nog niet weergegeven (misschien enkel met draaiende motor of vanaf X graden? Nog niet op kunnen letten). Het viel me wel op dat de olietemperatuur meteen na de start nog een stuk lager was dan de watertemperatuur (56 graden VS 70+ graden).

Ik had wel gedacht dat de standverwarming automatisch uitging als je dan je motor startte, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Zelf afzetten met het knopje dus.

Dik tevreden met mijn bolide.


Mooie foto's, sportzetels + geperforeerd is helaas niet mogelijk want ik wou die optie wel maar sportzetels vond ik wel een must. Je auto ziet er mooi uit!

Voor zover ik weet wordt alleen het water opgewarmd en de olie niet.
Doordat het koelwater is opgewarmd, verwarmd de motor + de olie sneller bij een draaiende motor.
U mag me gerust verbeteren, ik ben hier niet zeker van.

Bedankt voor de moeite trouwens!
 

Canon-Eye

Forumguru
Het viel me wel op dat de olietemperatuur meteen na de start nog een stuk lager was dan de watertemperatuur (56 graden VS 70+ graden)
Maar 56 graden direct na de start is al een flink stuk hoger dan de omgevingstemperatuur die de olie anders op het moment van de start zou hebben gehad, dus geeft sowieso meteen al een betere smering.

Dat de olietemperatuur "achterloopt" bij de watertemperatuur is ook logisch; die olie circuleert nog niet, dus de voorraad zit voornamelijk in het carter en wordt alleen indirect opgewarmd doordat de metalen omgeving warmer wordt van het water. Zo'n faseverschil is onvermijdelijk. Je zou bij stilstaande motor de koelvloeistof wel heel erg lang op of ruim boven de 90 graden moeten houden om de olie daar een beetje bij in de buurt te krijgen...
 

ertromp

Forumguru
Na de start circuleert je olie gelijk er zit niet voor niets een oliepomp in.
Verschil wordt veroorzaakt doordat de warmtecapaciteit van water veel groter is dan olie
 
Bovenaan Onderaan