Phonebox groot genoeg voor 5,5inch smartphone?

xplain

Forumguru
Die android telefoon zal geen simkaart bevatten en zal enkel dienst doen als GPS via Waze en muziek via Spotify. Hij zal dus altijd aangesloten zijn aan de usb. Zijn internettoegang zal hij krijgen via de hotspot van de iPhone of de WLAN functie van de Columbus.
 

Ernst001

Nieuw lid
Praktijk is dat je je telefoon nauwelijks in dit bakje gaat leggen als je 'm in de USB-lader hebt, dat is tenminste mijn ervaring.
 

xplain

Forumguru
Praktijk is dat je je telefoon nauwelijks in dit bakje gaat leggen als je 'm in de USB-lader hebt, dat is tenminste mijn ervaring.

Klopt, maar het gaat hier om mijn secundaire Smartphone die enkel dienst doet als media player en dus net constant in de gesloten phonebox blijft zitten. Mijn eigen telefoon blijft proper in m'n broek zitten of in de bekerhouder wanneer ik hem wil opladen. Dat doe ik dan met de usb van achteraan. Duidelijk voor iedereen?

Als dit lukt heb ik een heerlijke opstelling!
 

Rallye

Forumguru
Test je nog of bij aangesloten Android-telefoon de bluetooth blijft werken (zie mijn vorige opmerking - bij Apple Carplay is die namelijk niet zo).
 

xplain

Forumguru
@xplain Ik heb geen ervaring met Android Auto, dus misschien is het volgende voor jou geen probleem, maar bij Apple Carplay wordt als je een iPhone aansluit de bluetooth uitgeschakeld. Als dat bij Android Auto ook zo zou zijn ben je dus bij een aangesloten Android telefoon (voor muziek en Waze) je carkit voor je iPhone kwijt.....

Benieuwd! Vorige week al eens snelle test gedaan en Android Auto met de telefoon van een vriend en die schakelde de bluetooth van de telefoon elke keer terug aan zelfs. Android Auto blijkt bluetooth nodig te hebben, maar ook usb. Begrijpen wie begrijpen kan. Hoe het dan met Mirrorlink zit weet ik niet, maar laat ik je vlug weten
 
Eer je overloopt naar een ander ecosysteem, zou ik toch eens een up-to-date CyanogenMod ROM installeren op die G3. Wedden dat ie het dan wel doet?


Ik koop altijd een Motorola met zo goed als stock android op. Sindsien heb ik geen nood meer aan CyanogenMod of andere ROMs.

'k Heb nu de Moto Z Play, kost nog niet de helft van een iPhone 7 Plus en moet er eigenlijk niet voor onderdoen. http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=8310&idPhone2=8065
De batterij gaat makkelijk twee dagen mee.

Oon topic: aangezien het ook een joekel is vrees ik wel een beetje dat het phonebox-klepje ook niet dicht zal kunnen. Afwachten tot die Superb voor de deur staat.

Dat gaat mijn werkgever (lees: eigenaar van de Phone), niet leuk vinden...
 

B.Stuurder

Forumguru
Nog ter info, je kan trouwens ook zo'n soort inductie-spoel toevoegen om hem gewoon draadloos op te laden in de phonebox:
Universal-Qi-Wireless-Charger-Receiver-For-Wireless.jpg

Van Ali Express verschillende laten komen, maar deze werken geen van allen goed. zowel niet in de auto als op het laaddock. De telefoon begint met laden en schakelt na een minuutje af, waarna de auto aangeeft dat de telefoon niet geladen kan worden.
Bovendien heb ik zo'n haaks kabeltje waarmee ik de iPhone 6 aansluit, zodat ik Carplay kan kiezen. Hij laadt daarmee ook op en het geheel past in het vakje met de klep dicht, behalve waar het (zwarte) draadje uitsteekt, maar dat is nauwelijks zichtbaar.
Je kunt dan bijvoorbeeld Spotify gebruiken en de navigatie van de auto, of Spotify en navigatie van Carplay, alleen bellen moet met Carplay in dat geval, maar als je Siri instelt kun je bellen met spraak, zonder enige knop in te hoeven drukken. En bij mij antwoordt er een dame in het Vlaams, die Nederlandse stem doet me teveel denken aan zendtijd politieke partijen. :laugh:
 

ljo13

Lid
Test je nog of bij aangesloten Android-telefoon de bluetooth blijft werken (zie mijn vorige opmerking - bij Apple Carplay is die namelijk niet zo).

Het maakt eigenlijk niet uit. Volgens mij gebruik je nog altijd bluetooth maar bellen gaat dan inderdaad over Android Auto. Niet echt een probleem. De enige irritatie die ik heb is dat ik bij het overgaan van de telefoon zowel geluid uit mijn carkit als geluid uit mijn telefoon krijg. Bij de standaard bluetooth is dat echter ook zo.

Ik ben redelijk enthousiast over Android Auto. Momenteel is het app-aanbod eerder beperkt (geen Waze bvb.) maar het werkt goed en de spraakbesturing is enorm handig. Zeker in combinatie met Spotify of het typen van berichten. Iets waar de ingebouwde carkit toch wel heel vaak problemen mee heeft.
 

stratos

Actief lid
Dat gaat mijn werkgever (lees: eigenaar van de Phone), niet leuk vinden...
Is er geen policy? Om de x jaar een andere? De G3 is niet van de jongste dus ik vind het het risico wel waard (wel heel goed de instructies volgen voor jouw specifieke versie uiteraard). Als je 'm laat vallen is 'm ook kapot...

Als je 'm kapot flasht en dan een Moto Z Play neemt ben je nog altijd goedkoper af dan een iPhone. Dat zou je werkgever misschien wél leuk vinden. :D Maar goed, Apple of Android, elk zijn ding.
 

Rallye

Forumguru
@ljo13 mijn waarschuwing zag op de topicstarter die een Android-telefoon wil aansluiten via Mirrorlink (voor muziek en Waxe) en toch via bluetooth met zijn iPhone wil kunnen blijven bellen. Als Mirrorlink net als Apple Carplay de bluetooth uitschakelt, heeft hij een probleem.
 

xplain

Forumguru
Ontopic: ondertussen een HTC Desire 820 aangeschaft en die is groooot, maar past perfect in de Phonebox, mits een haakse USB-kabel of eentje die lekker soepel is dan lukt het ook.

En een beetje offtopic: MirrorLink werkt voortreffelijk! Dus ook Waze! En ook Spotify! In feite is MirrorLink de exacte weergave van eender wat op je scherm staat. Eender wat! Dat wil dus zeggen dat een app niet MirrorLink compatibel moet zijn, maar je telefoon.

En toen begon ik te rijden en sloeg het scherm uit en kwam er volgende melding van Skoda: App tijdens het rijden niet beschikbaar. De app is niet vrijgegeven voor dit land.
IMG_1921.JPG


Werkt dus niet meer vanaf je begint te rijden :maakmegek:

Toch maar eens langs @Antera passeren om te kijken of we dit kunnen vrijschakelen :pardon:
 

xplain

Forumguru
En aanvullend: Terwijl de Android telefoon aangesloten is via USB en ik aan het MirrorLinken ben blijft mijn iphone netjes verbonden via Bluetooth en kan ik gewoon blijven telefoneren via de normale weg!
 
Mijn excuses!

Ik heb zitten liegen zo blijkt..
Mijn iphone 6 paste niet met oplader in het vak; en mijn 7 plus past met hoesje uberhaupt er niet in :/
 

stratos

Actief lid
Waar hebben jullie zo'n haaks kabeltje gevonden? Mijn Moto Z Play heeft USB-C, m.a.w. ik zoek een haakse USB-C naar USB-A en liefst zo kort mogelijk, maar de weinige die ik vind zijn 1,8m en dan krijg je die klep toch weer niet dicht...
 

xplain

Forumguru
Waar hebben jullie zo'n haaks kabeltje gevonden? Mijn Moto Z Play heeft USB-C, m.a.w. ik zoek een haakse USB-C naar USB-A en liefst zo kort mogelijk, maar de weinige die ik vind zijn 1,8m en dan krijg je die klep toch weer niet dicht...

Ik heb deze besteld: System-S 20 cm Micro USB 2.0 Kabel gewinkelt 90 grad Winkelstecker (rechts/male) Adapter Datenkabel und Ladekabel https://www.amazon.de/dp/B01DNYGHCY/ref=cm_sw_r_cp_api_jbmazbWPSH55D

En daar zal ook wel een usb-c variant voor te vinden zijn
 
Bovenaan Onderaan