Chrome grill omlijsting verwijderen Skoda Rapid?

TurboT

Forumguru
Via Superskoda.com heb ik de zwarte grillomlijsting gekocht. De chrome versie ziet er een beetje shabby uit :geek:

De grote vraag is:

Hoe verwijder je deze omlijsting zonder de chrome lipjes kapot te maken. Op google kan ik geen How to vinden.
 

Antera

Donateur
Heel je bumper demonteren en gruwelijk veel geduld. Je zal hem anders niet zomaar eraf kunnen halen helaas. Denk dat hij meestal anders gaat sneeuvelen
 

CDK

Forumguru
Maar het kan zonder de bumper er af te halen hoor, alleen sneuvelt dan de oude grille. @Antera heeft het voor mij gefixt en de oude was ik niet aan gehecht (was bij de Fabia 3 van m'n betere helft)
 

TurboT

Forumguru
Dan maar sneuvelen. Zou ik zeggen. Waarschijnlijk moet je de bovenste 4 torx schroeven verwijderen. Daarna met de schroevendraaier de clips uitdrukken?
 

TurboT

Forumguru
Het is denk ik hetzelfde. Ik heb de bovenste rij eraf gedrukt. De zij,- en onderclips is een dingetje. Man godsgloeiende irritant is dat zeg :mad:. Krijg het niet weggedrukt :sterretjes:.
 

Antera

Donateur
word trekken dan breekt het randje stukje bij beetje wel los. Wij hebben op de Fabia idd ook ff gevloekt maar zo ging het uiteindelijk wel
 
Ik heb het ook gedaan, en bij mij gingen de Chrome lipjes ook kapot.
En toen ik de Chrome Sierlijst er uit wipte, brak hij op het laatste punt, ik balen maar ach de zwarte lijst maakt veel goed, en die Chrome kwam er toch niet meer op.
Dus al met al ik heb er geen probleem mee dat ue Chrome kapot is.
 

TurboT

Forumguru
Ik heb problemen met het los maken van de grotere clips. Zeg maar de linker bovenzijde en de linkerkant. Hoe halen jullie deze eruit?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij Superskoda.com eerst de zwarte sierlijst gekocht, dan kan je goed zien hoe je de oude er uit moet halen, helaas knappen de grote clips er meteen af.
Althans bij mij was dat het geval.
 

TurboT

Forumguru
Ik heb bij Superskoda.com eerst de zwarte sierlijst gekocht, dan kan je goed zien hoe je de oude er uit moet halen, helaas knappen de grote clips er meteen af.
Althans bij mij was dat het geval.

Ik heb de zwarte lijst ook al. Op de frame zie je 2 soorten clipjes. De simpele dunne kan je zo afbreken. De dunne clipjes zitten aan de grill vastgezet. De grotere heeft een andere vorm. De clips van de zwarte gril zitten aan de chrome grill frame vast. Niet af te breken. Er af wippen lukt me ook niet.
 
Ik heb het gedaan zoals beschreven, met het gevolg dat de lijst kapot ging.
Blijft er niets anders over dan de bumper er afhalen en met veel geduld de lijstver af te halen, je hebt dan wel veel meer bewegingsruimte.

Maar wil je die Chrome lijst er later weer opzetten dan, anders maakt het toch niets uit als die stuk gaat?
 
Wat je ook nog kan doen is links of rechts onderaan beginnen met de Chrome lijst los maken, heel voorzichtig.
Kijk uit midden onderin, hier zit de lijst iets anders vast, en daardoor is die bij mij gebroken.
Dan werk je voorzichtig naar boven, en de 2 laatste met die 'grote' Chrome clip ook als laatste los maken.

Anders zou ik het niet meer weten.

Succes.
 

TurboT

Forumguru
Don, dank.

Ik heb de Pon webshop gevraagd of er een handleiding is. Ze gaven op de site aan dat de Chrome lijst niet heel uitkomt.

Advies is de haken/clips stuk knippen. Los trekken en dan de nieuwe inklikken. Ga het van de week proberen.
 

TurboT

Forumguru
Zo eindelijk de chrome grill omlijsting vervangen voor een zwarte. Klote klusje met veel gepriel. Smoelt nu een stuk mooier.

Done:
Zwarte spiegel kapjes, check
Grill omlijsting in zwart, check
Skoda rapid letter op de achterklep verwijderd , check
Gechipt met dsg, check

To do list:
plasti dip spoiler zwart maken ipv wit
Skoda logo zwart maken met plasti dip
 
Bovenaan Onderaan