Trekauto Yeti?

cvegreen

Forumguru
Beste, wij zijn op zoek naar een tweedehandse SUV achtig model om onze caravan te kunnen trekken. Ik heb enkele opties open staan. Dat zijn Nissan Quasquai of hoe schrijf je dit ook weer, en ook en daarvoor kom ik naar hier Skoda Yeti. Ik heb 2 Yetis gevonden die in mijn budget passen. De ene is een 2.0 diesel en de andere een 1.6 diesel. Ik vind echter nergens hoeveel die auto's mogen trekken en is de 1.6 diesel krachtig genoeg om een caravan van ongeveer 1400 a 1500 kg te kunnen trekken?
 

cvegreen

Forumguru
Dank je Peter-063, dit heeft me heel veel wijzer gemaakt en is de Yeti geen geschikte auto voor ons. Dan zal ik maar eens zien naar de andere openstaande opties.
 

cvegreen

Forumguru
@Canon-Eye , dat weten wij tot op heden nog niet. We hebben momenteel een caravan die slechts 1045kg MTM heeft, maar dit is een 4 persoons caravan, gezien onze Nissan Evalia (NV200), slechts 1100kg maar mag trekken is dit zowat het grootste wat we momenteel kunnen trekken. Nu zoeken we een tweedehands auto die meer kan en mag trekken als de Nissan. Maar die kan niet nieuw zijn omwille van het budget dat we kunnen uitbesteden. Die Yeti is een hele mooie auto en ik hou van skoda. Dus blijft deze optie wel open liggen. We hebben ondertussen de yeti, suzuki C-Cross, Dacia Duster 4x4 DCI, Citroën C5 die we gevonden hebben die qua budget en trekvermogen en die het een beetje goed doen met een caravan van ongeveer 1400kg op caravannetrekker.nl. Welke caravan het gaat worden is nu koffiedik kijken. Maar eerst kijken of het wel haalbaar is om er een tweede auto bij te nemen. Dat kost natuurlijk veel meer dan wat wij eerst van plan waren te doen. We gingen eigenlijk eerst een heel klein autootje erbij doen voor mij. Maar wat wij nu dus van plan zijn is natuurlijk heel andere koek.
 

EdK

Forumguru
Tsja wat gebruik je een caravan per jaar ?
Je kunt natuurlijk vanwege het budget een wagen huren voor die weken dat je hem nodig hebt....:pieker:
 

Frup

Forumguru
Mijn Yeti 2.0 TDI mag 2000 kg trekken. Fantastische auto met onze caravan van 1200 kg. Stabiele combinatie. Je merkt soms amper dat er iets achter hangt.
 

Canon-Eye

Forumguru
We hebben momenteel een caravan die slechts 1045kg MTM heeft, maar dit is een 4 persoons caravan, gezien onze Nissan Evalia (NV200), slechts 1100kg maar mag trekken is dit zowat het grootste wat we momenteel kunnen trekken.
Onze Fabia mag 1000 kg trekken en de caravan mag maximaal 1200 kg wegen - maar dat hoeft niet. Tijdens het rijden is het feitelijk gewicht (met een fiets voor- én achterop, die overigens niet altijd mee gaan) ongeveer 1050/1060 kg volgens de weegbrug. Alles wat 'm zwaarder zou maken ligt dan in de auto, wat makkelijk kan omdat we toch maat met twee personen onderweg zijn. Dat maakt ook de gewichtsverhouding auto>|<caravan weer gunstiger.
En door de OEM hulpveren ligt hij er ook in volledige wapenrusting (met ook nog de kajak op het autodak) mooi strak achter, zonder zelfs maar de schijn van doorzakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

Rob1.8TSI

Forumguru
Hoi, ik heb een Yeti 1.8 TSI voor de Eriba Nova 465 staan. De Eriba mag 1600 kg wegen en de Yeti mag 1800 kg trekken.
Ik moet zeggen dat ik het een héérlijke combinatie vind.
In Frankrijk op de autobaan 100-110 op de cruiscontole in de 6e versnelling gaat prima.
Bij "valsplat" zet ik wel het benzineverbruik op het dashboard aan, je ziet dan langzaam het verbruik op lopen van 1:7 naar 1:4, dan is het voor mij tijd om een versnelling terug te schakelen.
We gaan donderdag tot en met 14 mei weer met deze combinatie heerlijk op vakantie naar Zuid-Frankrijk
//cloud.tapatalk.com/s/58fe3cdd02b11/160730Vakantie%202016%20Fayence4368.jpg?
 

LT83

Forumguru
Onze Fabia mag 1000 kg trekken en de caravan mag maximaal 1200 kg wegen - maar dat hoeft niet. Tijdens het rijden is het feitelijk gewicht (met een fiets voor- én achterop, die overigens niet altijd mee gaan) ongeveer 1050/1060 kg volgens de weegbrug. Alles wat 'm zwaarder zou maken ligt dan in de auto, wat makkelijk kan omdat we toch maat met twee personen onderweg zijn. Dat maakt ook de gewichtsverhouding auto>|<caravan weer gunstiger.
En door de OEM hulpveren ligt hij er ook in volledige wapenrusting (met ook nog de kajak op het autodak) mooi strak achter, zonder zelfs maar de schijn van doorzakken.

Wel een B+E combinatie dan he ;) lang niet iedere caravanbezitter heeft E achter B
 

cvegreen

Forumguru
Wij wonen in België en geen E achter ons B. Dat gaan we ook niet behalen omdat dit zo een 1000€ kost in ons kikkerland om dit te behalen als je er in 1 keer door bent tenminste.
De kogel is door de kerk en het is geen Skoda geworden maar een ssangyong XLV 1.6 XDI met 115 pk 84,6KW en mag 1500 kg trekken. Het MTM van de wagen zelf is 1970 kg en hij mag 1500 kg trekken , samen is dat op 30 kg na 3500 kg en dat is dus een super combinatie om met een caravan van rond de 1300 kg MTM op weg te gaan. Morgen gaan we dus naar jullie mooie Nederland toe om onze nieuwe tweedehands caravan op te halen. Het is voor de caravaniers onder ons een Eifeland 500 TKM van 1997 geworden met een leeggewicht van 940 kg en een MTM van 1300 Kg, dus mag deze dik 350 kg laden en dan zitten we nog 200 kg onder het max van het mogen van de auto. Dat vinden wij een goed compromis. Sorry voor het late reageren, maar wij hebben hier van de ene naar de ander garage geholt en vergeleken dat alles een beetje is blijven liggen.
 
Bovenaan Onderaan