Luuk's Audi

D

Deleted member 24009

Heb een keer in een 360 Modena kunnen rijden en geloof me, dat geeft echt wel een kick...Wel voelde ik mij bij stoplichten wat ongemakkelijk en je voelt gewoon dat je bekeken wordt. Zo van: wat moet die gozer in een Ferrari? Maar dat terzijde, doe mij maar lekker een A4, die van @Luuk Thijssen bijvoorbeeld :thumbsup:om weer on topic te komen...
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

philippe bakker

Forumguru
Een collega bakker heeft een Ferrari 308 van '85 en dat oogt mooi en maakt een fantastisch geluid maar is helemaal niet zo snel en een heel onpraktische auto als je niet kan doorrijden. Over het verbruik nog te zwijgen. Onder de 25 lit gemiddeld is moeilijk
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

Skoda-MAN

Forumguru
Stel dat die Ferrari altijd al mijn droomauto is en ik heb eindelijk de centjes om zo'n ding te kopen denk je dan dat het mij ene za.... uitmaakt wat jullie er van denken.
Ik zal proberen niet minachtend te kijken want ik ben uiteindelijk ook met een 1954 VW kevertje begonnen.:yeehaa:
 

philippe bakker

Forumguru
Stel dat die Ferrari altijd al mijn droomauto is en ik heb eindelijk de centjes om zo'n ding te kopen denk je dan dat het mij ene za.... uitmaakt wat jullie er van denken.
Ik zal proberen niet minachtend te kijken want ik ben uiteindelijk ook met een 1954 VW kevertje begonnen.:yeehaa:
Je had dat kevertje beter nog gehouden. Zo'n mooi autootje
 

LT83

Forumguru
Gister een SCM klasse 3 alarm in laten bouwen. Er zat wel een SCM klasse 4 alarm in, maar dat heeft te maken met het voertuigvolgsysteem, de beveiliging van de auto zelf was klasse 1. Ik ga het abonnement van de meldkamer voor de klasse 4 niet gebruiken (22,50 p/maand), als de auto weg is vraag ik mij namelijk af of ik wel zo blij wordt als ze hem ergens terugvinden. Als je het abonnement dus niet afsluit vervalt klasse 4 en val je automatisch terug naar de standaard klasse 1. Eis van de verzekering was klasse 3, dus nu is ook dat in orde :D
 

LT83

Forumguru
Gisteren met de auto naar JD geweest. Toch wel leuk om even te kijken of alles nog een beetje fris is, kortom een vermogensmeting laten uitvoeren.
De afgelopen tijd wel een paar leuke vergelijken gehad met snelle auto's (E92M3, RS5, Porsche GT2), dus ik wist wel dat ik hoogstwaarschijnlijk geen horde paarden zou missen.

Tevens was het doel om eens te kijken waar we eventueel nog een beetje vermogen kunnen winnen.
Mark gaf vooraf al aan dat de koeling bij dit blok een "zwak"punt is en hier zeker stappen mee gemaakt kunnen worden.
Na de verlies meting kwam onderstaand vermogen eruit;

JD stage 2 cold.jpg

Geen verkeerd resultaat lijkt mij en Mark gaf aan dat de compressor bovenin nog niet helemaal open staat, dus hier zeker nog wel wat winst te boeken is. De direct opvolgende run kon je zien dat het zooitje al behoorlijk heet begon te worden en de ECU hem iets terug begint te regelen.

JD stage 2 hot.jpg


Dit zal het vermogen zijn wat hij levert als je langdurig hoge snelheden (220+) rijdt of echt stevig aan het sporten bent.
Wanneer de koeling (intercooler) verbeterd wordt en het inlaattraject (intake) aangepast is het mogelijk om de 500pk grens te doorbreken,
iets wat natuurlijk wel lekker klinkt. Tevens lijkt het mij prettig om een constanter vermogen te hebben, dit ook met het oog op de warmere temperaturen in de zomermaanden.

Weer genoeg zaken om over na te denken dus voor de komende tijd. Zo blijven we mooi een beetje bezig ;)
Wat mij tevens is opgevallen is het relatief lage aandrijfverlies, 13-14% is helemaal niet gek voor een permanente 4wd icm automaat.
 

Antera

Donateur
Lekker hoor ziet er goed uit. Verbeteren betreft koeling kan lijkt mij zo ie zo geen kwaad zeker niet als je lekker gata sporten zoals jij vast wel zal doen :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

Cordoba

Forumguru
Fraaie bak Luuk, en ook ik ben in het algemeen geen fan van rood interieur, maar vind het hier wel mooi alle zwart breken.:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
Afgelopen weekend het eerste 0-100 sprintje verloren met de Audi. Is wel een leuk verhaal; 2 straten verderop van waar mijn bedrijf gevestigd is woont ook een echte autoliefhebber. Ik kwam hem de eerste keer tegen een paar jaar geleden, toen ik hem met de Octavia RS klopte, hij had toentertijd een A5 3.0tdi met JD chip.
Verschillende sprintje mee gehad, sommige tussensprintjes close, maar kon hem altijd voorblijven. Een jaartje later kocht hij een supergave facelift RS5 (stock 450pk), waarmee hij zwaaiend de octi voorbij kwam blazen. Ook weer meerdere sprintjes mee gehad, maar dat was kansloos. Toen kwam natuurlijk de S4 in beeld en een paar weken geleden hiermee de RS5 geklopt van 0-160 en daarna op de snelweg (RS5 ook weer JD stage 2). Afgelopen weekend ineens een RS6 op mn bumper, beetje drukken.
Kort tussensprintje en toen stonden we naast elkaar bij de lichten, ik keek naar links en daar zat iemand met een big smile
Heb maar kort kunnen genieten van de overwinning op de RS5 want deze RS6 (2014) was toch wel een stukje rapper, tot de 100 is het verschil klein, daarna maakt hij flinke stappen. Uiteraard weer een JD stage 2 tuning erop (700+pk en 900nm).

Nog even staan kletsen en de auto's bekeken. Ik kom heb regelmatig tegen in de buurt en hij zal wel weer vrolijk seinen en zwaaien nu

#baasbovenbaas #ineedmorepower

@Race Eend waren die pk's echt nodig en die RS6 ;) ?
 

ertromp

Forumguru
Om het topic van @Corné de Kluijver niet te vervuilen ik zie tussen de regels "Waarschijnlijk ga ik zelf over een tijdje (helaas) ook wel weer terug naar een 2.0tsi en dan zou ik ook een hybrid kiezen."

:nailbiting::nailbiting: Vanwege verbruik of??? Meer km's? Bevalt niet de V6 en de 4 ringen?
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
hahaha, dan heb ik het waarschijnlijk een beetje verkeerd over laten komen. Kreeg de vraag van Corne ookal.
De Audi blijft nog wel een tijdje hoor :D Maar de runningcosts zijn wel flink inderdaad, verbruik is oprecht stevig te noemen.
Hij bevalt super qua afwerking en bouwkwaliteit, de V6 met compressor is heerlijk en AWD bevalt voortreffelijk.
Merk wel dat het een zware auto is soms, je kunt er niet echt lekker mee gooien, maar moet echt rustig insturen ;)

Hij is uit praktisch oogpunt ook niet ideaal natuurlijk, bij ons is de 2e op komst en de ruimte in de kofferbak bijvoorbeeld wordt dan wel krap.
Nu hebben we ook nog de O1 combi van de vrouw (ruilen we waarschijnlijk op termijn in voor een O2 FL combi of Superb 2) dus dan moet die maar mee.

Als ik over een 20k de banden en remmen moet vervangen (RS remmenset en 255/35/19 rondom) en bijvoorbeeld een DSG onderhoud + grote beurt ben ik zomaar 5k kwijt, zal tegen die tijd alles nog eens rustig op een rijtje zetten. Tot die tijd blijf ik nog lekker genieten hoor, het is gewoon een fantastische auto :D
 

LT83

Forumguru
Afgelopen vrijdag eerste probleempje met de Audi. Was ff een lekker rondje aan het toeren (even leuk gesport met een 911 Targa 4s)en toen ik door de stad terug naar huis ging stond naast mij een Focus ST . Ik dacht voortuit dan, bocht uit even snel een tussensprintje , bij het overschakelen (M-mode) van 2-3 op hoge toeren komt er ineens een kabaal onder de kap vandaan. Ik was niet de enige die enigszins geschrokken was, want de Ford rijder keek mij ook verbaasd aan.
Bij de volgende lichten maar meteen de wijk in gereden en hem daar geparkeerd. Hij klonk als een tractor, als dat gebeurd bij sportief rijden vrees je toch wel het ergste. Geen vloeistoflekkage of foutmeldingen en de bak leek ook nog oke te schakelen. Toch maar gekozen om hem daar te laten staan en de volgende ochtend met een monteur te gaan kijken.
Het oordeel, 1 van de downpipes op de flens compleet afgescheurd.
 

CDK

Forumguru
Dat is vervelend @Luuk Thijssen, ik zou overigens voor een nieuwe of beter zelfs voor 2 nieuwe downpipes gaan. Als je het weer aan elkaar gaat bakken dan loop je risico dat hij naast de las weer gaat scheuren. Was het een OEM downpipe? Weet je of dat vaker voorkomt?

Edit: je wilde toch nog een keer een kleppensysteem? Kan je bij JM alles in 1 keer laten fixen ;)
 

LT83

Forumguru
Dat is vervelend @Luuk Thijssen, ik zou overigens voor een nieuwe of beter zelfs voor 2 nieuwe downpipes gaan. Als je het weer aan elkaar gaat bakken dan loop je risico dat hij naast de las weer gaat scheuren. Was het een OEM downpipe? Weet je of dat vaker voorkomt?

Edit: je wilde toch nog een keer een kleppensysteem? Kan je bij JM alles in 1 keer laten fixen ;)

Downpipes zijn bij een S4 B8 niet echt de bottleneck. Investeer liever in een intercooler + intake.
Omdat hij echt exact op de flens was gescheurd konden ze hem goed lassen, als het prijsverschil tussen lassen en een nieuwe echt stevig is dan kies ik voor de goedkope fix denkik.
Kleppensysteem zou ik enkel catback willen, anders wordt het mij te luid, er zit nu best al een geluidje in.
Heb al een offerte van JM liggen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan