Lancia Fulvia berlina 2 (1972)

Tuulster

Forumguru
Wat een heerlijk draadje om te lezen @huubvanvugt
Ik proef je enthousiasme, voel je pijn (in de portemonnee) bij het steeds weer opduiken van dat verrekte roestspook en je liefde als je weer een stap verder bent! :jaja:

Ik heb het allemaal meegemaakt met mijn Alfa Gt1300 Junior!
Helaas is hij niet meer in mijn bezit, ongelofelijk spijt van......:cry: Zorg dat jou dat noooooit overkomt!

Succes met dit prachtige project :thumbsup:
 

Ronnie

Forumguru
Ik heb het allemaal meegemaakt met mijn Alfa Gt1300 Junior!
Zo eentje heb ik ook gehad, 2000 motor van een Berlina erin gehangen en de bak van een 1750 Berlina erachter.
Kortom: een beest van een auto, maar als hij 's avonds in de garage sliep kon je 'm bijna horen roesten.......
 

Cordoba

Forumguru
Allereerst beterschap Huub. Ik heb dit draadje weer met veel plezier door gelezen, maar vraag me wel af waarom je de uitwendige vergrendeling van de motorkap hebt gemonteerd? Mijns inziens, is dit zonde van zo'n fraaie klassieker.
 

EdK

Forumguru
maar vraag me wel af waarom je de uitwendige vergrendeling van de motorkap hebt gemonteerd?
Als je orgineel wil opknappen dan moet je het tot an de lelijkste puntjes doen......enne wat jij niet mooi vind kan een ander natuurlijk schitterend vinden..
Als voorbeeld de keuze van velgen van corne..... afschuwlijk...maar ja er waren er zat die het weer mooi vonden...
 

Rallye

Forumguru
Op foto's van de originele Fulvia kom ik ook geen externe motorkapsluiting tegen.... Op deze auto lijkt het wel te horen; Huub heeft er zelfs een nieuw rubber voor gesneden.

@huubvanvugt Heb je een uitleg waarom je ervoor hebt gekozen om deze toch (weer) te monteren?
 

huubvanvugt

Forumguru
Allereerst beterschap Huub. Ik heb dit draadje weer met veel plezier door gelezen, maar vraag me wel af waarom je de uitwendige vergrendeling van de motorkap hebt gemonteerd? Mijns inziens, is dit zonde van zo'n fraaie klassieker.

Op foto's van de originele Fulvia kom ik ook geen externe motorkapsluiting tegen.... Op deze auto lijkt het wel te horen; Huub heeft er zelfs een nieuw rubber voor gesneden.

@huubvanvugt Heb je een uitleg waarom je ervoor hebt gekozen om deze toch (weer) te monteren?

Om op beiden even antwoord te geven, toen ik de auto kocht was er een boom op de auto gevallen en die had het mechanisme dusdanig beschadigd dat het niet meer functioneerde. verder is het mechanisme lastig nieuw te vinden en had ik toen ik de auto ''kocht'' maar 3 weken de tijd om hem apk klaar te maken. Dit was toen der tijd gedaan uit tijdsgebrek en geldgebrek.

Verder was eerder het idee eerst om er een beetje een rallylook aan te geven, waar ik gelukkig niet mee door ben gegaan. Heel eerlijk heb ik ook spijt van mijn besluit om de hoodpins erop te zetten, maar ik houd een oogje op ebay. Mocht daar een sluiting voor de motorkap komen dat ik hem dan bestel. Dan kan ik later nog altijd kijken om hem weer 100% origineel te maken.
 

Cordoba

Forumguru
Duidelijk Huub, geen mogelijkheid om zelf de onderdelen van het mechanisme na te maken? (ga er vanuit dat ze moeilijk tot niet te vinden zijn nieuw of op de sloop)
Anders misschien een mechanisme van ander autotype wat aanpassen zodat het geschikt is voor de Fulvia?
 
D

Deleted member 24009

Mooi project en leuk om te lezen. Succes met het herstel en het vervolg van de opbouw!
 

innocenti

Forumguru
Gaaf project dit. Mijn oude Italiaan is uit 1974, een Innocenti mini cooper 1300. Die was er slechter aan toe voor de restauratie dan je Lancia. Blijf foto's posten. Project is erg leuk om te volgen
 

huubvanvugt

Forumguru
Afgelopen zondag was het zo ver! De aller aller eerste rit sinds de restauratie!

Hij is nu zo goed als af, ik moet alleen nog de raamslingers nog installeren. Verder gaat er nog een nieuwe originele uitlaat onder voordat hij binnenkort naar de apk moet.

De eerste foto's waren genomen zodra hij grotendeels klaar was. Op deze foto's mist nog de chromen lijst voor en de achterruit ontbreekt nog.




Afgelopen zondag heb ik Beek Voiture gereden met veel plezier. Tuurlijk had da lancia soms zijn momentjes maar dat hoort bij een italiaanse auto. Zo viel bijvoorbeeld de koelventilator uit door slecht contact toen de rit over was.
Verder veel bekijks gekregen met de auto, een geslaagde eerste rit!




Binnenkort maak ik even nette foto's inclusief het interieur. Ook staat de taxatie al gepland!
 

vleier

Forumguru
prachtwagen. Mooi dat je niet alleen maar de moeite hebt gedaan voor een restauratie en daarna de auto echt alleen in de schuur hebt staan. Oude auto's moeten op de weg blijven gebruikt worden.
 

huubvanvugt

Forumguru
Morgen gaat de taxatie plaatsvinden. Dit is iets waar ikzelf erg benieuwd naar ben. Ik heb namelijk geen idee van de waarde van de auto. Er staat nog wel 1 andere bruine Lancia Fulvia 2nd Series te koop maar dit is geen 818.612 uitvoering.Dat is deze namelijk: http://www.autotrader.nl/klassieker/lancia-fulvia/1972/oosterwolde/7arsd/lancia-fulvia-berlina/

Toch moeten er nog wat kleine dingetjes aan de auto gebeuren. Eergisteren heb ik zelf clipjes zitten maken voor de raamslingers te kunnen bevestigen. Deze zitten nu gemonteerd na ongeveer 2 uur werk.

Verder ga ik binnenkort door met de bitumen *alweer* aangezien de wielkasten nu wit zijn door de primer bij de spuiter. Beetje bij beetje mag ik zeggen dat hij klaar is.

Ook is er een leuk houten stuur gevonden, deze heeft nog nooit gemonteerd gezeten en lag nog gesealed in de originele doos. Helaas is door de tijd en het niet gebruiken van het stuur het hout gaan scheuren. Dit is dan weer een projectje voor in de winter om deze weer op te knappen.
 
Bovenaan Onderaan