3 pitter

sitechris

Donateur
1.0 motoren vind ik erg prettig. Echt een vooruitgang als je deze vergelijkt met een 1.6 FSI van 10 jaar geleden. Die dingen waren niet vooruit te branden.
 

0ri0n88

Forumguru
Heb met mijn huidige 122 pk nog niet de ervaring in bergachtig gebied en volle bepakking (voorheen een Golf IV TDI 110 pk, dat blijft wel gaan) we zouden dit jaar voor het eerst sinds lange tijd maar weer eens echt naar het buitenland op vakantie, maar mijn zoon brak 2 polsen een week voor begin zomervakantie, dus dat feest ging niet door. Heb idd ook mijn twijfels over de 1.0 onder zulke omstandigheden. Ik ga alle berichtgeving hierover met belangstelling volgen.
Heb ook de 1.4 122pk (nu 145:D)
Maar in de originele setting icm dsg rij je zo elke heuvel/berg in europa op. Zorgen voor genoeg toeren en de motor geeft geen krimp. Denk dat het met de 1.0 ook geen enkel probleem moet zijn.
 

Captain Hook

Forumguru
Wel weer vermakelijk die vermogensdiscussies en haat/liefde verhouding met DSG's. :D

Vroegâh; toen je nog auto's zonder ABS, zonder stuurbekrachtiging, geen ASR/ESP, en met bescheiden vermogens onder de 100pk had, kon je ook prima bergpassen rijden hoor. Been there, done that. :koffie:
Ik rijd al 35 jaar de route Nederland <--> Alpen + talloze bergpassen aldaar. En in al die jaren zie ik eigenlijk nauwelijks tijdswinst op die routes.
Uiteraard is al die technologie en meer vermogen wel prettig, maar eigenlijk pure luxe.
(dan bedoel ik de 'power' zaken, uiteraard werken andere innovaties zoals ESP/ASR/ABS e.d. ook veiligheid verhogend)

Jaren geleden plaatste ik ooit dit topic:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/roomster-versus-audi-r8-op-de-grossglockner-hochalpenstrasse.13225/
hoe een Roomster met z'n bescheiden motor, uiteindelijk sneller de Grossglockner Hochalpenstrasse voltooide dan een Audi R8. :jaja:


Grossglockner2
by Erik Haak, on Flickr
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
me ouders hebben ook nog met ne dafke belgie-Monaco gedaan 1978,ging dat ? ja.
Comfort bijna niets.
Veiligheid was ook wat anders.
Tzijn andere tijden.
 
Bovenaan Onderaan