O3 2017 Facelift

ertromp

Forumguru
Inderdaad nu ik het life heb gezien en zo op de foto's moet ik mijn allereerste mening bijstellen en vind ik de FL wel vooruitgegaan met deze voor/achterkant. De smoel met de LED koplampen ziet er agressiever uit en de dikkere ledstrips aan de achterzijde maakt de auto breder.
 

laagvlieger

Forumguru
Als je die foto's zo bekijkt zou je niet denken dat je eigenlijk naar een oud 'oostblok' (budget)merk aan het kijken bent. Skoda kruipt meer en meer naar het premium segment toe. Ok, het is nog bijlange niet op Audi niveau (VW komt echter dichtbij), maar kijk eens wat een bak!
 

dirkie996

Forumguru
No way! @B.Stuurder in je dromen misschien...
Maar ik moet zeggen dat de voorkant van de facelift inderdaad een stuk spannender is geworden en een stoerdere uitstraling heeft gekregen. Veel beter zo!:thumbsup:
Ik vind dat zeker de Vrs erop vooruit is gegaan, qua uitstraling. Een basismodel daarentegen ( lees: zonder led verlichting)....:nono:
 

sg1987

Lid
Welke velgen zijn dat op die grijze octavia op de foto's hierboven?
Lijken mij wel ferme velgen. Zijn die al verkrijgbaar af fabriek?
 

FloR

Nieuw lid
Jammer dat die handrem nog niet mooier weg gewerkt is. Middenbalk zou is redesign mogen krijgen.
 

B.Stuurder

Forumguru
De Style uitvoering die ik gezien heb hier had niet de diamond stitching van deze grijze combi. Dat vind ik wel heel chique staan, al houd ik niet van stoffen bekleding.
 

Rallye

Forumguru

Leuk filmpje. Dat je de voorbumper en lampen zo over zou kunnen zetten vraag ik mij af. Volgens eerder hier geposte filpjes zijn immers ook de spatborden en de motorkap gewijzigd. Dat de achterlichten uitwisselbaar zijn ligt wel voor de hand.

Nu ook LED's in de nummerplaatverlichting, goed om te zien gezien mijn eigen LED-probleempje (zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/gekocht-octavia-iii-rs-combi-race-blue.30663/page-5#post-686026).

En de grotere spoorbreedte achter zou wel eens heel voordelig tot stand gekomen kunnen zijn.....
 

Pendragon

Forumguru
Inderdaad nu ik het life heb gezien en zo op de foto's moet ik mijn allereerste mening bijstellen en vind ik de FL wel vooruitgegaan met deze voor/achterkant. De smoel met de LED koplampen ziet er agressiever uit en de dikkere ledstrips aan de achterzijde maakt de auto breder.

Gelukkig dat smaken verschillen. Ik heb de fl ook in real life gezien, maar die koplampen blijven lelijk (naar mijn mening). De lijn van de O3 is hiermee aan de voorkant onderbroken en dat komt hem niet ten goede. Daarbij steekt de Xenon unit in de koplamp erg uit, zeker als je het vanaf de zijkant bekijkt. Heel raar. De achterunits vind ik wel geslaagd. Niet persé een vooruitgang, maar anders. Bij het interieur vind ik het piano zwarte ronde de versnellingspook niet mooi en het weerkaatst heel veel schittering. Verder vind ik de Columbus (heet dat nog zo) met totaal touch raar omdat deze niet symetrisch is, want er zitten alleen 'knoppen' aan de linkerkant. Dan als laatste de klokken met de witte rand vind ik ook niet mooi. Alles bij elkaar vind ik het er niet beter op geworden.
 

Tuner111

Forumguru
Gelukkig dat smaken verschillen. Ik heb de fl ook in real life gezien, maar die koplampen blijven lelijk (naar mijn mening). De lijn van de O3 is hiermee aan de voorkant onderbroken en dat komt hem niet ten goede. Daarbij steekt de Xenon unit in de koplamp erg uit, zeker als je het vanaf de zijkant bekijkt. Heel raar. De achterunits vind ik wel geslaagd. Niet persé een vooruitgang, maar anders. Bij het interieur vind ik het piano zwarte ronde de versnellingspook niet mooi en het weerkaatst heel veel schittering. Verder vind ik de Columbus (heet dat nog zo) met totaal touch raar omdat deze niet symetrisch is, want er zitten alleen 'knoppen' aan de linkerkant. Dan als laatste de klokken met de witte rand vind ik ook niet mooi. Alles bij elkaar vind ik het er niet beter op geworden.

gelukkig hebben we allemaal onze eigen kijk hierop. en gelukkig maar :)
 

dirkie996

Forumguru
Gelukkig dat smaken verschillen. Ik heb de fl ook in real life gezien, maar die koplampen blijven lelijk (naar mijn mening). De lijn van de O3 is hiermee aan de voorkant onderbroken en dat komt hem niet ten goede. Daarbij steekt de Xenon unit in de koplamp erg uit, zeker als je het vanaf de zijkant bekijkt. Heel raar. De achterunits vind ik wel geslaagd. Niet persé een vooruitgang, maar anders. Bij het interieur vind ik het piano zwarte ronde de versnellingspook niet mooi en het weerkaatst heel veel schittering. Verder vind ik de Columbus (heet dat nog zo) met totaal touch raar omdat deze niet symetrisch is, want er zitten alleen 'knoppen' aan de linkerkant. Dan als laatste de klokken met de witte rand vind ik ook niet mooi. Alles bij elkaar vind ik het er niet beter op geworden.
Er wordt geen xenon meer gebruikt, is vervangen door LED.
Eerst vond ik het ook maar zo, maar bij de dealer een style bekeken en in real life, vond ik het toch geslaagd, zeker met die dagrijverlichting. Binnenin vond ik de afwerking op een hoog niveau staan. Die columbus is ook niet echt mijn smaak en te duur, vind ik.
Maar toch heb ik diezelfde dag 'n bestelling geplaatst voor 'n RS combi, met Amundsen,die ik enkel nog maar gezien heb op het internet. Het zal wel loslopen, zeker?
 
Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
Welja, de O4 wordt vast prachtig! :maakmegek:
@B.Stuurder , nu weten we ondertussen al dat er maar één mooie Octavia bestaat, maar nu klink je echt zielig.
Kan het begrijpen, zolang moeten wachten op je bolide( die ik trouwens prachtig vind) en vanaf dag één met 'n oud model opgescheept zitten, het zal je maar overkomen. Maar daarom al de rest afkeuren? :nono:
Verschillende mensen, verschillende smaken....:thumbsup:
 

B.Stuurder

Forumguru
@B.Stuurder , nu weten we ondertussen al dat er maar één mooie Octavia bestaat, maar nu klink je echt zielig.
Kan het begrijpen, zolang moeten wachten op je bolide( die ik trouwens prachtig vind) en vanaf dag één met 'n oud model opgescheept zitten, het zal je maar overkomen. Maar daarom al de rest afkeuren? :nono:
Verschillende mensen, verschillende smaken....:thumbsup:
Over op de kast jagen gesproken :maakmegek:.

Maar nee, ik heb niet het idee met een oud model opgescheept te zitten, ik was zelfs blij dat ik het oude model nog geleverd kreeg, zoals anderen met mij.
Maar de O3 FL blijft absoluut een mooie auto hoor, op enkele schoonheidsfoutjes na dan......:tongue:
Gelukkig maar dat smaken verschillen ;)
 

Hetzer

Forumguru
2mcf49d.jpg


Afgelopen vrijdag , 1 mogen aanschouwen, en berijden, vind hem zo wel aardig geslaagd in deze uitvoering, vind die led verlichting in de portieren ook wel leuk (of was dat bij de de pre-facelift ook al ;) ??)
 

Joh@n

Forumguru
2mcf49d.jpg


Afgelopen vrijdag , 1 mogen aanschouwen, en berijden, vind hem zo wel aardig geslaagd in deze uitvoering, vind die led verlichting in de portieren ook wel leuk (of was dat bij de de pre-facelift ook al ;) ??)
Heb je misschien nog een foto van de zijkant? Ben benieuwd hoe "hoog" hij standaard staat op 18"..
 

rouwehand

Senior Member
Vandaag bij de dealer ook de facelift bekeken met 18"Alaris velgen, maar staat net zo hoog als de pre-facelift. Met waarschijnlijk dito rijgedrag, mijn advies; Eibach voor beter weggedrag en de looks :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan