Mijn Skoda-app

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik de afgelopen weken op en neer van Amsterdam naar Utrecht rij; kantoor op Papendorp en ik woon in de buurt van de A1/A9.
Dus op de A2 met 103 km/u op de ACC.
 

B.Stuurder

Forumguru


Ik rij dus gemiddeld harder dan jij en toch tank jij twee keer zo vaak als ik
Ja, maar ik rijd korte stukjes, veel optrekken en stoppen. Als ik een langer stuk rijd dan gaat het verbruik wel wat naar beneden. En ik heb vaak veiligheidsschoenen aan, met stalen zool ;)
Als ik een lange rit maak, zal ik eens kijken wat hij verbruikt vanaf start. Maar goed, een 1.8tsi neem je niet vanwege het gunstige verbruik.:pardon:
 
Ik vind het altijd wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden, zonder als een slak door het verkeer te gaan. Als ik mezelf weet te beheersen en mee zou rijden met de rest van het verkeer denk ik er nog wel wat km bij te kunnen snoepen.
 
D

Deleted member 24009

Het is dat het standaard bij de O3 zit, maar ik zou er geen geld voor over hebben, het echte nut van deze app heb ik nog niet gevonden...
 

fonzamundo

Forumguru
Ik zag iets over dat Skoda connected brandstofprijzen weergaf bij tankstations?
Zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/o3-2017-facelift.30571/page-42#post-690400

Weet iemand daar meer van?

Klopt met eigen ogen gezien en geprobeerd :jaja:
Heb je Skoda Connect in je Amundsen (en is alles correct geconfigureerd) dan kan je kiezen voor benzinestations waarna de prijzen getoond worden

Handig, maar je moet (bij de Amundsen toch) wel een 4G-verbinding op je smartphone hebben want langs deze weg haalt hij ze binnen. Configuratie heeft trouwens wel wat stappen nodig (eenmalig uiteraard)
 

Rallye

Forumguru
Hebben we het nu over hetzelfde? Connected Skoda's hebben toch een eigen verbinding? Of valt deze mogelijkheid niet onder Connected, maar is het een mogelijheid van de nieuwe Amundsen?
 

fonzamundo

Forumguru
Mogelijkheid van de Amundsen, bereikbaar in het menu via de optie Skoda Connect (al doe je mij nu ook twijfelen)
Via de app op je phone kan je deze niet zien
 

Defense

Nieuw lid
Ik ben zojuist van Octavia gewisseld ivm nieuwe werkgever. Ze zijn beide van 2016, alleen de huidige van october met Skoda-app. Op zich een grappige functie, maar de combinatie met de Parkmobile app is ideaal voor mij. Ik parkeer vaak in de stad en ik vergeet regelmatig me af te melden. (Ondanks sms waarschuwing) met de Skoda app is dit voorbij. Bij het wegrijden wordt automatisch de parkeeractie gestopt. Top
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Meer over Parkmobile dan over de app, maar ik vind het echt idioot dat je naast de (hoge) parkeerkosten ook nog Parkmobile per keer moet betalen (of per maand in een abonnement). Als het een manier is om te betalen zou de aanbieder van de parkeerplaats die kosten van het betalingsverkeer voor zijn rekening nemen.
 

Mr. Horizon

Senior Member
Heb hem nu geïnstalleerd, maar ritregistratie werkt niet. Onder instellingen en dan abonnementen staat ritregistratie dan ook op inactief. De vraag: hoe krijg je dit geactiveerd? Want dat is nu juist waarom ik de mijnskoda app wel handig vind.
Iemand?
 

jongetje

Forumguru
Aan die registratie zijn kosten verbonden. Klik maar eens op exporteer. Dan kun je inloggen en dit afsluiten
 

Henk_

Nieuw lid
Sinds gisteren heb ik een mooie kodiaq in bezit, echter zit daar dus Skoda Connect in. Nu ben ik nogal een privacy gekkie en wil eigenlijk liever dat helemaal uitgeschakeld hebben. Dus niet alleen de app niet gebruiken, maar gewoon de hele module, of communicatie gedeelte uitschakelen. Iemand enig idee hoe dat moet?
 

Rallye

Forumguru
Pon houdt, zo is de belofte, niets bij zolang je je nergens voor inschrijft. Zie https://www.skoda.nl/~/media/Skoda2/Files/Overig/Brochure SKODA Connected Car.ashx.
Het hangt dus er een beetje vanaf hoe paranoïde je bent, maar omdat het bij "Connected Skoda" om een achteraf ingebouwde module gaat, zou die ook weer kunnen worden verwijderd.

In de Kodiaq zou ook "Skoda Connect" kunnen zitten, zie http://www.skoda-auto.com/en/experience/connect/skoda-connect/. Dit is een functie van je navigatiesysteem. Meer over de privacy daarvan kun je hier lezen: https://skoda-connect.com/portal/en_GB/web/guest/terms-and-conditions/privacy
 
Bovenaan Onderaan