SS2C 1.6tdi - Tuning bij hoge(re) kilometerstand

kansberg

Forumguru
@Octaaf : Wat betreft de hulpveren: mijn Superb heeft de progressieve veren van Carsupport. Weliswaar niet de fraaiste oplossing, de auto komt iets hoger te staan aan de achterzijde, maar wel een voordelige en effectieve. Omdat ik voorstander ben van een zo hoog mogelijke kogeldruk bleek dit absoluut noodzakelijk. De standaard vering van de Sup is nogal soepel en drempels etc. zorgen voor ongewenst contact van het neuswiel met het asfalt. Sinds de montage van de hulpveren is dit probleem nagenoeg over. En solo voelt de auto 'steviger aan in de kont,' met excuses voor het taalgebruik :bloos:
 

Octaaf

Forumguru
Niets aan toe te voegen, zo denk ik er ook over. Bij de O2 Combi precies hetzelfde gedaan.
 

mwhite

Forumguru
gewoon doen.
ik zou ook overwegen de dpf te verwijderen.
kans is groot dat die binnenkort aan de beurt is met jouw km stand (als deze al niet is vervangen)
mooie combinatieprijs maken met de tuning.
 

Octaaf

Forumguru
bedankt @mwhite

heb VAGTECHNIEK net een berichtje gestuurd via hun website. ben benieuwd met wat voor een totaalprijs ze terugkomen. Keep you posted.
 

woutr

Forumguru
Weet iemand of mijn 1.9 TDI Fabia combi uit 2004 een dubbele massa vliegwiel heeft? Km stand is nu 260k en ik ben ook van plan deze auto te laten chippen.. (no guts no glory ;))
 

Octaaf

Forumguru
net reactie terug van VAGTECHNIEK: als je geen problemen hebt met
DF
gewoon doen.
ik zou ook overwegen de dpf te verwijderen.
kans is groot dat die binnenkort aan de beurt is met jouw km stand (als deze al niet is vervangen)
mooie combinatieprijs maken met de tuning.

bericht terug van Lucas (zit ook vast op dit forum, heb hem nog niet kunnen vinden):
"als je geen problemen hebt met de DPF, dan zou ik er niets preventief mee doen. meer nadelen dan voordelen"

als de kenner het zegt, volg ik dat blind.
kan altijd nog als ik er wel een probleem mee krijg
nu alleen dus een afspraak maken voor een stage-1
 

aiva tco adoks

Forumguru
Afgelopen week mijn s2 laten chippen op maat bij vvt. Zeer over te spreken. Egr ook laten dichtzitten en alleen openen bij regeneren.
 

caphex

Nieuw lid
Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag.. Ik zit nu rond de 210.000 op te teller en na vervangen van de distriset wil ik eigenlijk ook mijn 1.6tdi laten tunen. Gevoelsmatig zeg ik aan alle reacties te lezen VAG Techniek of JD Enginering, maar ik zit in het noorden van het land dus niet echt praktisch.

Van Vught Tuning is een net zo goed/betrouwbaar alternatief begrijp ik ??

Ik denk er dan trouwens ook aan de EGR dan direct dicht te laten zetten, scheelde bij mijn vorige auto (Alfa 156JTD) gewoon 100 kilometer per tank aan verbruik!
 

Octaaf

Forumguru
Vandaag bij ATM in Eemnes de auto laten chippen. Daar werd gezegd dat de DPF op "48" stond. En dat dit bij "70" vervangen moet worden. Wilde zo graag wegrijden, dat ik verder niet doorgevraagd heb (stom).

Geen idee of dit dus procenten zijn ofzo.

Hij had het in ieder geval over "dat zal over 50k kilometer het geval zijn"..... Dat duurt dus nog een paar jaar :)
 

Arjann

Forumguru
Vandaag bij ATM in Eemnes de auto laten chippen. Daar werd gezegd dat de DPF op "48" stond. En dat dit bij "70" vervangen moet worden. Wilde zo graag wegrijden, dat ik verder niet doorgevraagd heb (stom).

Geen idee of dit dus procenten zijn ofzo.

Ik ga er van uit dat er 48 gram as in je roetfilter zit. Bij 70 gram is hij "verzadigd". Je kan ongeveer uitrekenen bij welke kilometerstand dit zal zijn
 
Heeft er hier iemand ervaring met Heinz Performance in België voor hun chiptuning? Het lijkt mij, van hun site uitgaande, dat ze gewoon een standaardprogramme laden en niet op maat tunen. Is wel een bedrijf dat al even meegaat.

Heb hun wel nog niet gecontacteerd.
 

mwhite

Forumguru
@Octaaf in de gaten houden hoor die dpf!
als hij te vol zit gaat hij niet meer regenereren (was bij mij het geval).
vervolgens krijg je te veel tegendruk waardoor bij te lang doorijden de boel echt kapot gaat.
eerste storing zal turbo druk sensor zijn die wordt te warm....
 
Bovenaan Onderaan