Dsg

B.Stuurder

Forumguru
oeps, ik ben weer eens professioneel onduidelijk. Er had moeten staan:
De normale iets meer 'normaal' b.v., dus dat je niet zo hoog in toeren komt.
Ik ben een comfortrijder, dus voor mij mag de auto wat rustiger rijden. Minder heftig.
Als ik 'sportief' wil rijden, dus ff inhalen, dan zet ik de bak wel in de sportstand.

Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben. Komt ook door de jetlag, 24 uur onderweg geweest vanuit Indonesië :-) . De auto heeft een maandje in de garage kunnen uitrusten ;) .

grtzzzzzz
Nog minder heftig? In D? Ik weet niet of ik dan wakker kan blijven. En als je dan (uit frustratie) je gas dieper intrapt dan schiet de auto er ineens vandoor. Heel onrustig. En in S doe je ineens mee aan de 24 uur van Le Mans, zo heftig reageert de auto dan en zo ver trekt hij door, ook als je met het gas probeert het schakelen te beïnvloeden.
Echt, de EDC in mijn Renault, zonder sportstand, schakelde veel beter.
 

Skoda-MAN

Forumguru
door ongeval kan ik niet meer sleutelen doe nu magazijn
Dat is niet zo mooi dat je door een ongeval niet meer kan sleutelen maar magazijn kan ook heel leuk zijn, soms superdruk en van alles zit tegen en dan toch een oplossing bieden. Je hebt alleen een ondankbare taak, volgens de monteurs heb je altijd veel te weinig in huis en volgens de directie veel te veel.:maakmegek:

Hoeveel km heb je al gereden met de Skoda DSG?
 

Gorbattjov

Senior Member
Dat is niet zo mooi dat je door een ongeval niet meer kan sleutelen maar magazijn kan ook heel leuk zijn, soms superdruk en van alles zit tegen en dan toch een oplossing bieden. Je hebt alleen een ondankbare taak, volgens de monteurs heb je altijd veel te weinig in huis en volgens de directie veel te veel.:maakmegek:

Hoeveel km heb je al gereden met de Skoda DSG?
Eerste deel klopt.
Tweede deel 200 km
 

Skoda-MAN

Forumguru
Zou je dan de auto niet eerst een beetje aan jou laten wennen en jij aan de auto.
Alles moet nog inlopen en de V-bak is ook nog zelf lerend. Na een 2000 km kan je nog weer eens verder kijken of er iets aangepast moet worden of niet.
Advies van de DSG rijders hier op het forum is: naar de DSG dokter
 

geerrre

Forumguru
Ik vind ook dat de DSG te vroeg opschakelt in D.
Ook al ervaren dat de koppeling te laat opkomt of aansleept bij wat meer gas geven...
Als je dan even wat meer gas geeft lijkt het daarna wel beter te zijn?!

Bij terugschakelen naar 3/2/1 ook soms bijgeluiden.

De software aanpassen zie ik niet echt zitten en is ook niet bij mijn deur.

Ik denk dat ik de skoda verkoop als de 2j garantie om is :laugh:
 

philippe bakker

Forumguru
Nog minder heftig? In D? Ik weet niet of ik dan wakker kan blijven. En als je dan (uit frustratie) je gas dieper intrapt dan schiet de auto er ineens vandoor. Heel onrustig. En in S doe je ineens mee aan de 24 uur van Le Mans, zo heftig reageert de auto dan en zo ver trekt hij door, ook als je met het gas probeert het schakelen te beïnvloeden.
Echt, de EDC in mijn Renault, zonder sportstand, schakelde veel beter.
Dat heb ik dus kunnen oplossen met hem 500 toeren meer te laten draaien. Ik kan altijd in D rijden en hij pakt direct vlot. Voordat ik die ingreep heb gedaan en ik reed op een baan v 70 in D dan moest ik echt naar S om vlotter dan een tdi'ke te versnellen. En juist door 500 toeren meer te zetten heb ik nu altijd in eender welke snelheid in D een deftige acceleratie en zonder dat hij 2 versnellingen terug schakelt.
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat heb ik dus kunnen oplossen met hem 500 toeren meer te laten draaien. Ik kan altijd in D rijden en hij pakt direct vlot. Voordat ik die ingreep heb gedaan en ik reed op een baan v 70 in D dan moest ik echt naar S om vlotter dan een tdi'ke te versnellen. En juist door 500 toeren meer te zetten heb ik nu altijd in eender welke snelheid in D een deftige acceleratie en zonder dat hij 2 versnellingen terug schakelt.
Ik denk ook dat dat kan schelen, nu zijn de verzetten bij een 7DSG anders ingedeeld, maar ik herken het wel. Soms in D echt het idee dat ik in een veel tragere auto rijd. Als ik echter met de flippers rijd in Manueel en ASR uit, dan gaat hij wel als de brandweer, al kan ik wel wat meer grip gebruiken. Maar ja, winter en winterbanden.
 

Gorbattjov

Senior Member
Zou je dan de auto niet eerst een beetje aan jou laten wennen en jij aan de auto.
Alles moet nog inlopen en de V-bak is ook nog zelf lerend. Na een 2000 km kan je nog weer eens verder kijken of er iets aangepast moet worden of niet.
Advies van de DSG rijders hier op het forum is: naar de DSG dokter


Kan je nagaan wat het me nu al irriteerd ,net als dat start stop ,rem los effe wachten nog effe wachten ja daar gaan we zodra ie rolt schakeld ie gelijk naar zijn twee en is dan te traag met het opkomen van de koppeling,gevolg klimmen in toeren en dan opeens de koppeling oplaten komen gevolg een duw in je rug
 

philippe bakker

Forumguru
Kan je nagaan wat het me nu al irriteerd ,net als dat start stop ,rem los effe wachten nog effe wachten ja daar gaan we zodra ie rolt schakeld ie gelijk naar zijn twee en is dan te traag met het opkomen van de koppeling,gevolg klimmen in toeren en dan opeens de koppeling oplaten komen gevolg een duw in je rug
Ik denk vooral dat je gaspedaal wat moet leren beheersen. De mensen die nog nooit met dsg geden hebben doen ook rare dingen met mijn RS.das een beetje aanvoelen
 

Skoda-MAN

Forumguru
Start / stop iedere keer handmatig uitschakelen danwel doormiddel van VCDS voorgoed uit laten schakelen.
(met een handbak heb je het veel meer zelf in de greep doormiddel van je koppeling)
 

innocenti

Forumguru
Ik snap de irritatie over de DSG niet heel goed. Ik rij in de kom en in de file in de sportstand en daarbuiten in de D. In de sportstand kan je heel goed rustig rijden en de bak tussen de 2500-3000rpm laten schakelen en de bak prima met t gaspedaal sturen. En het verbruik lijkt minder te worden dan altijd in de D te rijden.
De bak lijkt wel wat tijd nodig te hebben om in te leren. Ik heb nu 4900km gereden.

Startstop vind ik ook irritant. Die heeft Antera uitgezet.
 

innocenti

Forumguru
Wel de melding erbij dat ik drive mode heb en t gaspedaal default op sport heb staan. In Normal mode is t gaspedaal slecht doseerbaar.
Audi gaspedaal respons laten programmeren als je geen drive mode hebt. Dan heb je altijd de sportstand voor de gaspedaal respons.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Het is natuurlijk triest dat een grote autofabrikant al zolang bezig is met een product dat pas redelijk functioneert nadat je er diverse aanpassingen aan hebt laten doen voor veel geld. Software in bak aanpassen, gaspedaalrespons, start/stop uitschakelen. Dure reparatiekosten van koppelingen en mechatronic na enkele gebruiksjaren.
Kortom het kan wel lekker rijden maar het is een complete flop naar mijn idee.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik dacht dat het uitzetten van de start stop een probleem kon geven met de voorruitverwarming? Deze ontdooit dan minder goed?
 

B.Stuurder

Forumguru
Het is natuurlijk triest dat een grote autofabrikant al zolang bezig is met een product dat pas redelijk functioneert nadat je er diverse aanpassingen aan hebt laten doen voor veel geld. Software in bak aanpassen, gaspedaalrespons, start/stop uitschakelen. Dure reparatiekosten van koppelingen en mechatronic.
Kortom het kan wel lekker rijden maar het is een complete flop naar mijn idee.
Dat heeft allemaal te maken met die achterlijke milieu regels. De auto is zo'n beetje het minst vervuilende element. Heel.veel.zaken vervuilen meer, schepen, vliegtuigen, zelfs koeien en varkens. Maar daardoor wordt de techniek noodgedwongen verkeerd belast en gebruikt.
 

Okki

Donateur
Vandaag heeft mijn dealer met mijn auto gereden. Ik vroeg terloops "hoe vindt u hem schakelen". Antwoord was "beter en soepeler dan onze demo"

Kortom: dealer gaf mij groot gelijk dat ik de DSG heb laten aanpassen. Ook volgens hem beter voor de koppeling, bak en motor.
 
Bovenaan Onderaan