Facelift stuurwiel

JeroenHamann

Forumguru
Hallo allen,

Gisteren uit een 2015 model stuurwiel (3 spaak) en airbag gekocht.
Dit model stuurwiel heeft dsg flippers echter heb geen dsg!
Gaan deze geen storing geven?
Kan ik ze evt makkelijk verwijderen? Of laten zitten voor wat het is.

Hoor graag jullie reactie
 

ertromp

Forumguru
Hallo allen,

Gisteren uit een 2015 model stuurwiel (3 spaak) en airbag gekocht.
Dit model stuurwiel heeft dsg flippers echter heb geen dsg!
Gaan deze geen storing geven?
Kan ik ze evt makkelijk verwijderen? Of laten zitten voor wat het is.

Hoor graag jullie reactie
Gaat zeker werken als je een high end stuurwielmodule hebt.
Die flippers gaan geen storing geven
Welke mogelijkheden had je eerst op je stuurwiel?
 

JeroenHamann

Forumguru
@ertromp
High end stuurwielmodule??

Aan dit stuurwiel zitten dezelfde kabels als aan mijn mf stuurwiel van 2011 alleen dit was 4 spaaks, oude logo

Kan ik het een op een over zetten?
 

ertromp

Forumguru

ertromp

Forumguru
Flippers maar laten zitten want daar zijn geen 1-1 blindplaatjes voor heb ik al een op Skodacommunity.de gelezen daar zul je dan zelf crea-bea iets aan moeten doen
 

JeroenHamann

Forumguru
@ertromp
Top!

Moet ik als alles aangesloten is nog iets doen? Airbag opnieuw laten herkennen of gaat dat automatische?

Even nog de goeie 12 kantige sleutel op de kop tikken.

De dsg flippers zijn niet te verwijderen of andere functie geven? Kon t stuur en airbag niet laten liggen voor dat geld,
Fijn te lezen dat het uitwisselbaar is en mooi nieuw stuurtje!
Thanx voor alle info!
 

Highway

Forumguru
In mijn S2 uit 2010/6 zit module 5K0 953 569 E. Volgens ross-tech een highline module.

Volgens mij hebben we dezelfde functionaliteiten qua stuurwiel, behalve dat jou auto nieuwer is.
 

Highway

Forumguru
Ik zou wel, na plaatsing de airbag goed testen. Even met 50 tegen een stilstaande (mag ook overstekend zijn maar dan heb je ook kans dat die aan de kant springt) boom rijden. Als die het doet - dan heb je ieder geval de airbag goed aangesloten gehad :deuk:

Ik zou wel, bij plaatsing, de accu los halen en een aantal minuten wachten voor met de airbag te gaan werken. Ook pas de accu weer aansluiten als de nieuwe airbag op zijn plaats zit. Zet je de auto op contact en er mist 1 airbag, krijg je hierop een storing. Dan zal je die storing ook weer moeten (laten) wissen.
 

ertromp

Forumguru
Bij demontage/montage van het stuur accu afkoppelen!!!
Na montage gaan meerdere lamjes op je dashboard branden o.a. stuurhoeksensor (gele stuurwieltje) en abs / asr
Even een stuk rijden (50 a 100 mtr) en als je het goed gedaan hebt zijn meldingen weg
Zie deze post
http://www.skodaforum.nl/forum/i/nieuw-stuurwiel-in-octavia-2-fl-bj-2009-2013.26466/

Dat is voor jouw S2 precies hetzelfde. Succes!

Hier een top garage bedrijf die laat zien hoe je kunt testen :deuk:

 

B.Stuurder

Forumguru
De handgeschakelde Corvette Z06 heeft ook flippers aan het stuur.;)
Overigens is er nog een model van dit stuur met flippers, met een andere functie van de knoppen op het stuur.
Helemaal links, waar op dit stuur drie pijltjes in een cirkel zitten, zit bij mij de activering van de spraaksturing en waar op dit stuur de spraakbediening zit, zit bij mij een knop om direct in de veiligheidsfuncties te komen op de Maxidot.
De rest is gelijk.
 

Noord26

Forumguru
Gisteren stuurtje gewisseld ging best eenvoudig, had zelf de 12 kantige sleutel niet schoonvader gelukkig wel!
Ik vind het toch weer een mooie update!
Bekend gezicht inderdaad. Rijdt er al weer 2 jaartjes mee rond, het nieuwere stuurwiel. Bevalt voornamelijk een stuk beter, omdat het net een heel klein stukje kleiner is.
 

TooTall

Forumguru
Ik rij zelf al enkele jaren rond met een facelift DSG stuur in mijn niet-DSG Superb.

De flippers kan je gewoon verwijderen door eerst de multifunctieknoppen te verwijderen, daaronder zit een schroef aan elke kant. Deze losdraaien en de flippers komen er zo uit, en ook een kabeltje losmaken. Voor hieraan te kunnen denk ik wel dat je hiervoor terug de airbag moet uithalen. Achteraan het stuur voel je de opening wel (maar enkel als je erop let en als je weet dat er flippers zaten)

Ik heb ooit foto's gezien van iemand die had dezelfde modificatie gedaan, en die had zijn garagedeur opener ingebouwd in een ruimte van de flipper. Dus als hij aan de flipper kwam, ging zijn garagepoort open. Wel slim gezien!
 
Bovenaan Onderaan