Dreunen en deinen combi bij verkeersdrempels

MarsMars

Senior Member
Ach ja, die verlaagde auto's: Altijd leuk zo'n wedstrijd tussen een Bugatti en een Verkeersdrempel.

Iets dichter bij huis: een verlaagde Passat die zelfs met de meest lullige verkeersdrempels al moeite heeft:
2wpuyyx.jpg


Maar goed: Met alle ervaringen van anderen ben ik blij dat ik DCC heb genomen in 2015.

Op de snelweg lekker in Comfort stand waardoor ik nauwelijks last heb van oneffenheden in het wegdek.
In de stad regelmatig op de Sport stand zodat ik de gemiddelde VW/Audi rijder over de verkeersdrempel kan inhalen :deuk:. Man, man wat deint zo'n A6 toch :nono:
 
kraken komt vermoedelijk van je voorste draagarmen... hier is nu een oplossing voor dmv invetten van je draagarm rubbers dmv speciaal gemaakt vet voor dit probleem. Collega zijn superb kraakt inmiddels niet meer.... suc6:dankje:
 

Dirkmk1

Senior Member
wat Edschroefset zegt:

afgelopen vrijdag is mijn S3 Combi bij de dealer geweest voor de 60.000 beurt. Met de chef werkplaats een rondje gereden om het gekraak te verklaren bij de voorwielophanging.
En natuurlijk hoor je dan weer niets :-)
Uiteindelijk toch het bekende gekraak bij het stapvoets oprijden van het dealerterrein, (overgang van strak asfalt naar ongelijk liggende straatsteentjes) en hij wist het gelijk, de draagarm/rubbers, schijnt een bekende kwaal te zijn bij diverse modellen. Ze zijn aan de gang gegaan met lithiumvet en ik moet zeggen, hij is heerlijk kraakvrij!
Ik ga hem nu elke beurt even opnieuw laten insmeren.
 

MrEdge_

Forumguru
@edschroefset @Dirkmk1 Nadat invetten bij mij geen zin had zijn ze verder gaan zoeken. De uiteindelijke oorzaak bleek een kapot rubber tussen de veer en de schotel. Goed om te weten als het niet opgelost is.
 

Jan A

Actief lid
@edschroefset @Dirkmk1 Nadat invetten bij mij geen zin had zijn ze verder gaan zoeken. De uiteindelijke oorzaak bleek een kapot rubber tussen de veer en de schotel. Goed om te weten als het niet opgelost is.
Die worden bij de mijne binnenkort ook vervangen. Was al blij dat ze gisteren wisten te zeggen dat ze het niet weg kregen. Altijd beter dan 'Wij horen niks'.
 

MrEdge_

Forumguru
Die worden bij de mijne binnenkort ook vervangen. Was al blij dat ze gisteren wisten te zeggen dat ze het niet weg kregen. Altijd beter dan 'Wij horen niks'.
Heel herkenbaar :) Ik was destijds ook opgelucht dat ze het geluid hoorden en erkenden dat het niet de ophangingsrubbers waren. Succes ermee, het wordt daarna wel heerlijk stil weer :)
 

Jan A

Actief lid
Heel herkenbaar :) Ik was destijds ook opgelucht dat ze het geluid hoorden en erkenden dat het niet de ophangingsrubbers waren. Succes ermee, het wordt daarna wel heerlijk stil weer :)
Ik hoor het alleen maar op de eerste twee verkeersplateaus die ik tegenkom zo'n 700m van huis, dus dat valt mee.
 
Bovenaan Onderaan