Mini Cooper S

sitechris

Donateur
Ik post vast even de conclusie. Meer via de link :)

De eindconclusie over de Mini is niet zo heel erg gunstig. Het is absoluut geen slechte auto, maar als totaalpakket kan de Mini niet helemaal overtuigen. Het grootste probleem is de prijs-kwaliteitverhouding. De karige basisuitrusting zorgt ervoor dat je heel snel in de prijscategorie van een Volkswagen Golf GTI terechtkomt. En daar kan de Mini net wat te weinig tegenover zetten. Als stuurmansauto is de Mini Cooper S vooral voorspelbaar, log en braaf. Het stuurt en rijdt best acceptabel, maar de Mini is niet meer de jonge en wilde hond van toen. Dat geldt ook voor de motor. Te veel gentleman, te weinig hooligan. Het was best een leuk ritje, maar ik heb geen enkele keer gelachen achter het stuur. En dat in een Mini Cooper S!

Het probleem van deze Mini? De marketeers hebben te veel invloed gehad. De gadgets zijn belangrijker dan puur rijplezier. En dat is jammer. Helemaal affakkelen wil ik de auto niet. Want het interieur is luxe en verfijnd, het comfort acceptabel, de auto heeft een leuke uitstraling en de restwaarde van een Mini is altijd heel erg goed, maar van een hothatch verwacht ik gewoon wat meer. Mijn advies? Koop lekker een Volkswagen Golf GTI. Wil je toch een Mini? Kies dan de gewone Mini Cooper (136 pk). Je bespaart veel geld en je levert nauwelijks rijplezier in. Wil je ondanks alles toch een Mini Cooper S aanschaffen? Wellicht is de Cabrio dan een betere optie. Dan kloppen de ingrediënten beter. Een cabrio is meer cruiser en minder sporter en met het dak open geniet je ongetwijfeld nog wat meer van de uitlaatplofjes en turbogeluiden.

http://driveaholic.nl/rijtest-mini-cooper-s-2016/

mini cooper interieur 2.JPG mini cooper panoramadak.JPG mini cooper s achterkant.JPG mini cooper s go kart.JPG mini cooper s interieur.JPG mini cooper s uitlaat.JPG mini cooper s voorkant.JPG
 
Laatst bewerkt:

Rofffel

Forumguru
Vind het zeker een leuke wagen maar vind het jammer dat het zijn oude imago aan het verliezen is.
Mini moet mini zijn. inmiddels is mini, meso geworden.
Dingen blijven wel een ontiegelijk strakke wegligging hebben.
Vet ding!
 

rudolfi

Forumguru
Heb zelf in de eerste nieuwe mini gereden.
De versie met compressor, daar was ik toen wel van onder de indruk.
Jammer dat hij weer zijn oude imago verliest.
 

Antera

Donateur
Ik vond de Works versie toch wel een kanonnetje op wielen en de wegligging daarvan was ik toch flink van onder de indruk. H voor een mini. Maar dat was mijn beleving. Mijn auto zou het ook niet zijn omdat het dashboard alleen me al niet kan bekoren.
 

sitechris

Donateur
Was dat nieuwe model Works of model hiervoor?

Overigens kan het best zijn dat de Works wat strakker rijdt. Hij is met 231 pk sowieso 40 pk sterker. Doet ook al wat voor de beleving.
 

Antera

Donateur
Was dat nieuwe model Works of model hiervoor?

Overigens kan het best zijn dat de Works wat strakker rijdt. Hij is met 231 pk sowieso 40 pk sterker. Doet ook al wat voor de beleving.

Het vorige model moet ik wel zeggen maar zou er zoveel veranderd zijn kwa onderstel enz tov van de vorige ?
 

sitechris

Donateur
Ja, de wielbasis van deze Mini is veel langer en hij is meer op comfort afgestemd. Een wereld van verschil dus.
 
Bovenaan Onderaan