Knak/tik in de auto

beste mede Skoda rijders,

Ik helaas het volgende probleem met mijn citigo. Ik ben hiervoor al bij de garage geweest en helaas knak/tikt de auto niet als je een rondje rijd met de monteur er in (net als kiespijn in de wachtkamer bij de tandarts spontaan verdwenen is).

Het is sinds een tijdje zo dat als ik optrekt je een soort tik/knak hoord en dat is alleen bij veranderen van voorruit en achteruit en soms als ik gas lost laat en weer intrap.

Ook heeft mijn citigo dat als ik over een bepaalde drempel rijd een soort schavend plastisch geluid hoor. En dat is niet de lip van de auto want die klinkt veel harder en Anders.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen wat het kan zijn.

Groetjes,
Renaldo

Ps: heb ook proberen het geluid op te nemen maar dat hoor je het helaas niet goed. Maar blijf het proberen.
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn O2 was er een "bekende" kwaal met krakende deurrubbers, door de torsie in het chassis wringde de deuren en dat is op te lossen met wat vaseline op rubbers.
Andere VAG kwaal zijn de krakende stabilisatorstang rubbers, dat is het geluid op de drempels. Probeer maar eens remmend een drempel op te rijden, dan is het het extreemst.
 
Ik hoor ook een harde knak/tik bij wisselen vooruit en achteruit. Is duidelijk waarneembaar. Garage zegt dat dit het in elkaar grijpen van de tandwielen in de versnellingsbak is en dat het hoort bij deze bak. Nu grijpen ze vrij gemakkelijk terug op "producteigenschap" bij Pon. Maar heb exact hetzelfde geluid ook gehad bij een Golf 7. Ben dus wel geneigd erin mee te gaan.

Betreft in mijn geval beide keren een dsg7. Kan dus gemakkelijk heel anders zijn dan bij jou, maar je weet nooit.. Succes met het vinden!
 

Antera

Donateur
Ik heb eens begrepen dat de bak de oorzaak is. En dat daar geen oplossing voor blek te zijn. Informeer anders eens op het VWUp forum
 
@Bakkertje
Sorry voor mijn late reactie
Helaas heeft het niet geholpen.
Dus ik geef het maar op en wacht wel tot het erger wordt
Want steeds nu 2x bij de garage geweest en steeds is dan het geluid weg.

Iedereen bedankt voor de reactie en mocht iemand nog een suggestie hebben let me know
 

memoscan

Senior Member
Mischien een tip, bij veel Rapids is de versnellingsbaksteun de oorzaak zou best eens kunnen dat het virus is overgebracht naar meerdere modellen. bij de Rapid van ondergetekende en zoonlief reeds vervangen tot tevredenheid.
 

memoscan

Senior Member
Volgens mij voor de steun 85 euro exclusief arbeidskosten maar deze is onder garantie vervangen maakte al vanaf nieuw dit geluid, het blijkt dat de nieuwe steun een modificatie is deze is meer opgevuld met rubber.
 
Bovenaan Onderaan