Groupbuy - TSI inlaat reiniging bij Celtemp

Volgens mij is hier niet echt animo voor.
Bij deze laat ik het even voor wat het is; mocht er van de lente of eerder mensen komen om hieraan mee te willen doen dan kan ik het altijd nog in gang zetten.


@Spinal ;
Jij schreef dat je in je werkplaats wel zo'n mini camera had liggen..
Waar is jouw werkplaats gelegen; als het in de buurt is zou je wellicht een keer voor me kunnen kijken?
 
Laatst bewerkt:

TDifan

Lid
Ik wil mij graag aanmelden voor een group-buy reinigen inlaat-traject 1.4TSI. De "mijne" heeft al 105k gedraaid en stottert bij volgas geven.
 

ertromp

Forumguru
Ik wil mij graag aanmelden voor een group-buy reinigen inlaat-traject 1.4TSI. De "mijne" heeft al 105k gedraaid en stottert bij volgas geven.
Heeft dat geen andere oorzaken? Al eens uitgelezen de auto? Werkt de nokkenasversteller nog optimaal?
 
Ik haak weer even in op mn eigen topic; ik heb 3 bedrijven aangeschreven voor een prijsopgave voor het walnootstralen van mijn O3. Kijken wat voor prijs daaruit komt per aanbieder.

Motor schokt/trilt soms, dat is voelbaar in het rempedaal bij stationair draaien. Volgens de dealer zou het door een software update verholpen worden aan de DSG; maar laat ik die nou hebben laten aanpassen door TVS. Daarbij geloof ik er geen snars van dat het aan de mechatronic zou liggen..
 
Okay; mocht dat idd zo blijken dan zal ik even TVS contacten..

Het was soieso al het idee om deze reiniging (gezien mijn groupbuy poging) te gaan laten uitvoeren op de auto. Maar volgens mij had ik de trilling eerder opgemerkt voordat ik bij TVS ben geweest. Nu had de monteur ook gezegd, van de dealer, dat de motor onregelmatig loopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Uiteraard; vraag mij dan af of het ontegelmatig lopen (wat ik overigens zelf niet hoor of terug zie op de toerenteller) ook relatie heeft met de DSG software.


Ik heb in ieder geval van Wendel de Joode Autotechniek antwoord; 449 euro in de btw voor complete reiniging en alleen diagnose (dus de-en-monteren spruitstuk) pakweg 180 euro.

Ik wee nie; maar naar mijn idee issie behoorlijk duur.


Nog wachten op de andere 2 :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
AVS auto's heeft gebeld; die is een stuk goedkoper. Hij rekend 195 all-in. Bij navraag over het eventueel loskomen van injectors moet ik er 25 euro in totaal bij rekenen. Dan zou het niet meer moeten kosten 220 euro.

Nog even wachten op HBT
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ja dat had ik idd ook wel gelezen. Het is alleen even de vraag waar dan heen te gaan. Ik ken die AVS eigenlijk niet. En HBT is iedereen vol lof. Moet er alleen wat verder voor rijden dan.. dus tja... keuzes heh? ;)
 
Had nog even nagevraagd waarom Wendel de Joode nou 2x zo duur was.

Zijn antwoord was dat hij gebruikt maakt van een duurder granulaat welke is gehomologeerd door verschillende autofabrikanten. Hij schrijft dat normale walnut blasting de coating zou kunnen aantasten welke is aangebracht op de inlaatkleppen. De coating zorgt ervoor dat carterdampen zich minder snel hechten aan de kleppen etc. Indien de coating beschadigd raakt of eraf gestraald word is er kans dat je elke 30.000km het traject opnieuw zou moeten reinigen ondat de vervuiling dan extreem toe neemt. Aldus WDJ.

Hij gaf ook aan dat hij niet wist of HBT wel of niet het gehomologeerde granulaat gebruikte omdat hij geen contact hierover had gehad met HBT. Maar dit was zijn vermoede waarom hij een stuk duurder is want hij wist wel van de prijs van HBT.

Er valt iets voor te zeggen als het waar is wat WDJ meld.. ben benieuwd of hier mensen mee bekend zijn; dat de niet zichtbare coating van de kleppen eraf gestraald zou kunnen worden met de normale walnut blasting..

Heb nog even gevraagd welk granulaat hij dan nu gebruikt; iets anders? Of een walnut granulaat welke "goedgekeurd" is
 

Highway

Forumguru
Tom heeft bij mijn 1.8tsi het inlaat traject gereinigd (ong 2 jaar geleden). Prijs klonk eerst aan de stevige kant maar hij heeft er best veel werk aan. Ook worden er onderdelen (pakking) vervangen wat natuurlijk ook weer geld kost. Verder werkt hij erg secuur - is was niet bang dat er wat fout zou gaan.

Ik ben zeer tevreden met het werk die hij toen heeft gedaan en zou het zo weer laten uitvoeren bij hem.

Gezien de tijd die hij eraan kwijt was, kan ik me goed indenken dat een ander duurder is (hogere kosten per uur - gezien het toch al wen paar uurtjes duurt tikt het dan snel aan).
 
Hoeveel KM is dat ongeveer geleden nu na die 2 jaar?

Heb tom even een xtra mail gestuurd over dat speciale granulaat; kijken wat hij ervan vindt. Hij had nog niet gereageerd op de vorige mail maar op zn website staat dat hij het druk heeft en dat mail wat later beantwoord wordt. Prima; ik heb geen haast.

Heb TVS ook nog even gemaild over dat trillen in het blok door de DSG. Even kijken wat hij zegt.

:arghh:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan