Het grote VAG #Dieselgate topic

Kempes

Forumguru
Eerste en laatste brief was bij mij ergens eind april 2016..daar stond in dat ik laatste kwartaal 2016 waarschijnlijk opgeroepen zou worden..nooit meer iets van gehoord..
 

Tafkah

Forumguru
Die van mij is eind jan bij de garage geweest: er staat wel een opmerking bij de auto in het rdw register, maar er is was nog geen detail beschikbaar... dus ... (S2, 1.6)
 

wigwam

Nieuw lid
ik heb een 1.2tdi skoda fabia van 2011 en nog geen brief ontvangen.....Skoda ontkende overigens dat er verkeerde software op stond.... Na aandringen hebben ze het toch wel toegegeven..... Hebben meer mensen dit gehoord?
 

johnboy

Forumguru
Voor mijn welliswaar Seat Alhambra heb ik 2 weken geleden de oproep pas gehad na begin 2016 de "vooraankondiging". Komt er dus aan...

Daarbij ook de vermelding dat ik 5x gratis Adblue vulling krijg omdat er iets meer verbruik van dit middel is.
Helaas niet voor mij omdat ik hem ga inruilen als de Kodiaq wordt geleverd :).
 

Canon-Eye

Forumguru
EIGENAAR SJOEMELDIESEL NEGEERT RECALL
Voor wat betreft eigenaren van een F2 Greenline valt er nog helemaal niets te negeren, simpelweg omdat deze nog niet zijn uitgenodigd. De dealers hebben van de importeurs nog niet het signaal gekregen om daarmee aan de slag te gaan.

Ik kan niet overzien of dit ook voor andere typen geldt, maar dat zou me niet verbazen.
 
Laatst bewerkt:

Octaaf

Forumguru
Ik zou heel graag en heel snel de uitnodiging willen krijgen. Stempel van goed gedrag bij de RDW..... En snel chippen. Kan niet wachten :)
 

Frup

Forumguru
Yeti 2.0 TDI. Vanmiddag afspraak gemaakt voor onderhoud. De update werd aangeboden.
Gezegd dat ik die niet wilde. Of ik dan wel wilde tekenen. Zodat de dealer kan aantonen dat ze het wel hebben aangeboden, werd me verteld. Er werd verder ook niet aangedrongen. Was geen probleem. Ook kan ik alsnog later de update laten uitvoeren.
 

EdK

Forumguru
Zakelijk een Caddy met een 1,6 blokje en een week of 3 terug pas de uitnodiging gekregen voor de aanpassing.
En als je dan een afspraak maakt voor de sjoemelsoftware aanpassing hebben ze daar een heel mooi woord voor , voor die aanpassing......
Ben ff kwijt hoe men het noemde
 

eriktv

Forumguru
Probleme nach dem Diesel-Update?
Nach dem Diesel-Rückruf bei Volkswagen gibt es Hinweise auf beschädigte Abgasrückführungs-Systeme. VW spricht von Einzelfällen.


AUTO BILD, Ausgabe 8/2017

Anfang 2016 hat VW einen Rückruf gestartet: Alle VW-Diesel mit Manipulationssoftware bekommen ein Update. Die neue Software soll die Autos auf einen legalen Stand bringen. Wie AUTO BILD in der aktuellen Ausgabe 8/2017 (ab sofort im Handel) berichtet, mehren sich nun allerdings Hinweise, dass nach dem Update die Abgasrückführung schneller verschleißen könnte. Dieses Bauteil leitet über ein Ventil einen Teil der Abgase zurück in die Brennräume und senkt so den Stickoxid-Ausstoß.

Dabei erhöht sich jedoch der Rußpartikelausstoß; infolgedessen kann es zu Verkrustungen der Abgasrückführung kommen. Mögliche Folgen: Der Motor schaltet ins Notlaufprogramm oder lässt sich nicht mehr starten. Während VW von Einzelfällen spricht, zeichnet der Düsseldorfer Rechtsanwalt Tobias Ulbrich ein anderes Bild: Allein in seiner Kanzlei seien bei mehr als 50 Mandanten Teile des Abgasrückführungs-Systems unmittelbar oder kurz nach dem Update ausgefallen.

Leest verder op http://www.autobild.de/artikel/vw-abgasskandal-defekte-agr-systeme-7184837.html

---------

Niets nieuws voor de ingewijden, maar hopelijk heeft een bredere (h)erkenning van de gevolgen een positief effect...
 

laagvlieger

Forumguru
VW dacht om dit even op te lossen met nieuwe software. Met andere woorden: de mensen sussen met een mooie uitleg. 'Zonder nadelen' klonk het. Autokenners zijn echter niet zo snel te misleiden. En nu wordt het probleem pas duidelijk na praktijkvoorbeelden.
Als het allemaal kon, dan zou er in de eerste plaats al nooit gesjoemeld worden.
 

Frup

Forumguru
Probleme nach dem Diesel-Update?
Nach dem Diesel-Rückruf bei Volkswagen gibt es Hinweise auf beschädigte Abgasrückführungs-Systeme. VW spricht von Einzelfällen.---------

Niets nieuws voor de ingewijden, maar hopelijk heeft een bredere (h)erkenning van de gevolgen een positief effect...
Thanks. Dat ook precies de reden dat ik de update a.s. bij de onderhoudsbeurt niet laat uitvoeren. Eerst maar eens zien hoe zich dit ontwikkelt.
 

Frup

Forumguru
Ik lees in het artikel trouwens ook dat VW in de VS wél een garantie afgeeft:
"Unbeantwortet blieben die Fragen nach vorzeitigem Verschleiß und übermäßiger Verkrustung. Eine Garantie auf nachgebesserte Autos gibt der Hersteller in Deutschland nicht. Anders in den USA: Hier gewährt VW seinen Kunden auf nachgebesserte Betrugsautos teilweise eine Garantie für elf Jahre oder 260.000 Kilometer ab Auslieferung – auch auf die Abgasrückführung. "
Kennelijk zijn de Europese klanten minder waard.....
 

GJS

Senior Member
Europa heeft anders wel zo'n 200 miljoen meer inwoners.
Denk eerder dat het alleen om de pegels gaat omdat in de US al heel snel rechtszaken worden gevoerd en het dan meestal om aanzienlijke bedragen gaat.
 

auriga

Forumguru
VAG roept dat er geen nadelen zijn voor het 'ontsjoemelen' . Als dat werkelijk zo is, waarom heeft men dan überhaupt gesjoemeld??
 
Bovenaan Onderaan