Inleren tellerunit

marx-7

Senior Member
In navolging van dit topic: https://www.skodaforum.nl/forum/i/uitvallen-teller-cluster.32278/#post-674240 heb ik een andere tellercluster laten komen. Heel limburg afgebeld maar nergens eentje te krijgen. Zat Fabia's maar dat lukt uiteraard niet. Een oproepje gedaan op de onderdelenlijn en kreeg er eentje aangeboden. Die is net aangekomen.

Met de tellerbak onder mijn arm naar de Octavia gelopen, oude er uit, nieuwe erin en verdraaid het sleutelsymbooltje knippert. Auto start maar valt na 1 seconde weer uit.

Er zit dus een beveiliging in. Iemand een idee hoe ik die er uit krijg zodat hij correspondeert met mijn sleutel?
 

Spierings

Forumguru
Bij een dealer of een ander bevoegd bedrijf de sleutels opnieuw in laten leren.

Ander optie is motorregelapparaat uitbouwen en de wegrijblokkering weg laten schrijven...

De eerste optie zal de goedkopere optie zijn..


Laat tevens de codering controlen, ook al heeft de teller het zelfde onderdeel nummer. Dat wil niet zeggen dat de codering hetzelfde is.
 

octavia99

Senior Member
Wel een risico een gebruikte klok kopen het probleem met de klokken komt heel veel voor.
Hopelijk blijft de nieuwe wel goed. Tenzij deze veel minder kilometers (uren) is gebruikt.

Voor rond de €150,- Laat je de oude herstellen na de reparatie kun je hem direct terug plaatsen zonder problemen.
 

marx-7

Senior Member
de "nieuwe" unit heeft 70.000 minder gedraaid. Oude staat nu op 251.000km. Afgelopen vrijdag is de Octavia weer gekeurd zonder aantekeningen. Hij is me veel te goed om hem weg te doen.

Maar krijg net een appje van een bevriend monteur met een VAGcom, die kan het regelen. Misschien ook de kilometerstand anders geef ik die door op de NAP zodat het aantal kilometers in elk geval logisch is.

Maar hij zei ook, misschien is het de baksensor?
 
Bovenaan Onderaan