Chiptuning 1.2tdi + egr + dpf modificatie

Canon-Eye

Forumguru
Op voorwaarde dat het écht waar is natuurlijk.
Ben om te beginnen benieuwd naar de eerste bevindingen - die zeker niet van mij zullen komen - en vervolgens moet nog maar blijken hoe die motortjes zich dan op de langere termijn houden.
Kortom: sceptisch...
 

oco1979

Forumguru
Ecu was nog niet te kraken, bij deze nu toch wel.
Die Egr software aanpassingen lijk me wel handig
Chiptuning is iets anders.
 

oco1979

Forumguru
jd :
Bij de 1.2 TDI BJ 2009> BlueMotion, Ecomotive, Greenline kunnen EGR wijzigingen NIET uitgevoerd worden.
*Let op: bij deze tuning wordt er gebruik gemaakt van een externe kabelboom en externe ecu.

DVX

Br-performance

Enkel met externe box

alles voorlopig.......
 

octavia99

Senior Member
De software is al maanden open.
Dit met tools van Fgtech en waarschijnlijk ook Alientech.
De CMD Flashtec tool die veel tuners gebruiken kan dit nog niet.
 
Laatst bewerkt:

octavia99

Senior Member
Op voorwaarde dat het écht waar is natuurlijk.
Ben om te beginnen benieuwd naar de eerste bevindingen - die zeker niet van mij zullen komen - en vervolgens moet nog maar blijken hoe die motortjes zich dan op de langere termijn houden.
Kortom: sceptisch...

De externe ecu boxen bestaan al jaren voor de 1.2 tdi en er zit geen verschil in vermogen tussen de externe ecu box en de echte chiptuning beide +/- 100 pk en 220 nm.
 

Spierings

Forumguru
@aiva tco adoks dat zal VW echt niet vrijgegeven hebben.. Die zijn van mening dat het allemaal geheim gehouden moet blijven..

Anders wordt het voor het dieven gilde ook wel makkelijk, andere software erop en rijden....
 

Spierings

Forumguru
Iemand kraakt de software en dan zal hiervoor betaald moeten worden.
Afhankelijk van hoe groot de tuner is zal deze dingen zelf in huis ontwikkelen anderen kopen zich in..


Ook niet iedere tuning software is hetzelfde, er zijn meerdere ontwikkelaars...
 

CDK

Forumguru
Moeten de tuners dan de software kopen oid??

De Delphi computer is gekraakt, dat wil zeggen dat deze nu te benaderen is via de obd poort van de auto waardoor een tuner de software kan aanpassen. Een goede tuner met kennis van zaken maakt zelf zijn eigen software en maakt deze op maat naar wens van de klant. De mindere tuners kopen extern standaard programma's in werken daarmee zonder zelf aanpassingen te kunnen doen.
 
Bovenaan Onderaan