Cruise control functioneert niet

Hallo mensen,

Bij mijn fabia (2009) functioneerd de cruise control niet,
Nu zou ik graag andere dingen eerst uit willen sluiten voordat ik de richting aanwijzer inrichting ga vervangen (á €133,-).
De rem sensor zou moeten functioneren aangezien ik ook remlichten heb.

Iemand tips wat ik na zou kunnen kijken?
 

Spierings

Forumguru
Met tester op storinge en werking controleren..

Remlichtschakelaar is een dubbele schakelaar...
Daarnaast heb je een koppelings schakelaar.

Alle schakelaars zijn met tester te controleren.
 

EdZ

Donateur
Functioneert het ineens niet meer of heeft het nooit gefunctioneerd? Bij mij was na een aanpassing van de trekhaak de CC ineens verdwenen. Kwestie van een vinkje zetten begreep ik.
 
Toen ik hem kocht deed die het al niet, later begon tie af en toe te functioneren en nu heb ik al een paar weken geen cc.


{Edit} ik heb trouwens geen trekhaak
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
16952/P0568/001384 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
Possible Symptoms
  • Cruise Control not working
Possible Causes
  • Signal Wire from Steering Column Control Module (J527) OR Central Electronics Control Module (J519) to Engine Control Module faulty
  • Steering Column Control Module (J527) Coding faulty
  • Cruise Control Switch (E45) faulty
Possible Solutions
  • Check Signal Wire from Steering Column Control Module (J527) OR Central Electronics Control Module (J519) to Engine Control Module
  • Check Steering Column Control Module (J
daarom dus even vcds eraan en kijken wat er muis gaat, Vermoedelijk zoals al eerder vermeld de cc hendel maar dit is pas 100% zeker te zeggen na meetwaarde blokken bekijken. Succes
 

Niels83

Forumguru
Bij mij viel hij soms uit. Bleek een storing in de abs te zijn.

Het kan dus heel ergens anders zitten
 

oco1979

Forumguru
De CC heeft verschillende inkomende signalen nodig om goed en veilig te kunnen werken.

Als één van deze sensoren niet werkt of niet goed dan zal het systeem niet werken.

Zoals hier aangegeven eerst eens de schakelaren koppeling rem, abs, .... controleren voor je (onnodige)andere dingen vervang.
 
Nu kan ik relatief goedkoop aan een kolomschakelaar komen met 3 maanden garantie, maar mits de type nummers hetzelfde zijn, moet deze dan opnieuw ingeleerd worden? Of functioneert deze dan gelijk?
 

Bakkertje

Forumguru
Dat zeg ik ook niet @EdK ik zeg alleen dat het kwalitatief waarschijnlijk weinig uitmaakt.
Eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit dergelijke onderdelen besteld, maar van alle andere spullen ben ik doorgans dik tevreden.
 

EdK

Forumguru
Dpassion geeft alleen aan dat hij liever orgineel heeft en dat is enige wat ik je probeerde te vertellen @Bakkertje
toen je nogmaals met een ali link kwam... niet meer en niet minder...
 
Bovenaan Onderaan