Uitvallen teller cluster

marx-7

Senior Member
Vandaag startte ik de auto en geen toerenteller, benzine/temperatuurmeter en snelheidsmeter. Verder enkele waarschuwingslampjes deden het ook niet, andere weer wel. Verder werkt alles.

Na een paar minuten rijden deed alles het in 1 keer weer. Op bestemming aangekomen auto uitgezet en een kwartiertje later weer gestart en weer niks. Paar minuten later weer wel.

Nu heb ik wat vocht in de auto (geregeld honden achterin en een lekkende rubber van de achterklep (niet veel, maar toch...) en heb net een vochtvreter in de auto gelegd hopende dat het daarmee te maken heeft.

Iemand een idee?
 

Antera

Donateur
Zou bijna zeggen slecht contactslot maar vreemd genoeg start de auto wel ook al werkt je tellerklok niet en als die niet werkt dan start de auto ook niet. Daarom vrees ik dat de tellerklok defect is.

Let wel zomaar andere plaatsen werkt niet omdat dan de auto niet start. Mocht je een andere teller aanschaffen moet je me maar even contacten voor de startcode van je huidge teller in de nieuwe te zetten
 

turboturbo

Forumguru
Bekend probleem hoor bij de Octavia I!

Heb al eens zitten googlen ivm het wazig wordend LCD schermpje in mijn Octavia I dashboard... Kwam ik veel beschrijvingen van uitvallende teller units tegen (en reparatie bedrijfjes) tegen van deze klachten...
 

marx-7

Senior Member
Ik heb eens verder gegraven hiero en kwam inderdaad vergelijkbaar probleem tegen

Slechte soldering in de unit komt vaker naar voren of een brakke zekering
 

marx-7

Senior Member
Bedankt voor de tip en link Ed, maar vandaag geen problemen gehad...alles werkte weer.

Maar we zijn hier best technisch onderlegd en mocht het een simpele soldering zijn kunnen we dat gemakkelijk zelf want ik doe bijna alles zelf aan de Skoda. Voor een 1.6je met 251.000 op het klokje doet hij het nog erg goed en heb zowiezo eigenlijk weinig problemen met hem gehad de afgelopen 7 jaar.:thumbsup:
 

EdK

Forumguru
In dat geval @marx-7 zou ik zeggen sloop je tellerunit uit de wagen en controleer je verbindingen etc.
Want als ik de site moet geloven dan is het een meer voorkomend geval dat ze vaker repareren voor minder handige personen met elektronica
 

marx-7

Senior Member
Het gekke is nadat ik de luchtontvochtiger erin gelegd heb geen problemen meer heb.

Mocht het terug komen is dat iets om aan te pakken in hogere temperaturen:)
 

turboturbo

Forumguru
Goed idee om dat dan een tijdje aan te kijken @marx-7 . Als de ontvochtiger duurzaam de problemen weer op te lossen, kan je in de zomer eens op zoek gaan naar evt water lekkage..
 
Bovenaan Onderaan