Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Smeeuwis

Donateur
De leverancier van VW is Here (het oude Navteq) en die hebben dit gewoon. Daar staat de verlenging van de A4 naar Delft bijvoorbeeld allang op. Blijft over de vraag waarom VW dit niet via live updates laat regelen. Hoewel ze daar pas recent mee zijn gestart trouwens. Zie de Connect editions bijvoorbeeld, VW (en dus ook de dochters) modellen zijn pas zeer recent echt online. Here heeft echter allerlei apps en dergelijke dus de tech is er gewoon. Tomtom kan dit al jaren, Opel en anderen ook...
 

MartijnW

Actief lid
In de 157 versie zit nog steeds niet de nieuwe A4 tussen Delft en Schiedam, een jaar na opening. Overigens zit in de duur gekochte update 2017 West Europa voor de BMW die ik vanderweek aanschafte ook de nieuwe A4 niet, daar voel ik me meer in mijn voet geschoten vanwege het feit dat je bij BMW aardig wat betaalt voor de update.
 

Dixon

Actief lid
Sinds maandag een probleem, de Columbus valt uit:

Ik kan er geen patroon in vinden, behalve dat het sinds vandaag steeds vaker is.
Dinsdag wel op de agenda staan dat de auto terug gaat, ook nog voor wat andere zaken.

Maar iemand bekend met dit probleem? Zelf als je de Columbus uitzet doet hij precies hetzelfde.
Je hebt alleen niet door dat ie uit gaat, omdat het geluid niet actief is.
 

Dixon

Actief lid
Het is al ware dat het contact uit gaat en direct weer aangaat. Hij geeft ook keurig de melding dat je je telefoon niet moet vergeten.
 

Mitico

Actief lid
Ik heb iets gelijksoortig gehad afgelopen week. Het systeem stond volledig vast en de radio bleef doorspelen. Het scherm reageerde nergens meer op en ook de aan/uit knop bracht geen oplossing. Na verloop van tijd schakelde hij vanzelf uit en weer aan en was het probleem opgelost. Daarna niet meer gehad....
 

frisok

Senior Member
Kan iemand bevestigen dat de kaartupdate via USB gaat voor een Columbus van 05/2015?
Ik gebruik altijd een externe 2,5 inch hard disk van 500 Gb via de USB poort. Voeding van de disk loopt via USB zelf. Gaat behoorlijk snel. Weet niet of het sneller gaat dan SD-kaart (zou wel moeten), maar het werkt in ieder geval prima.

Ik heb een O3C met Columbus uit nov 2013, toen nog een versie zonder Android Auto of Carplay.
 

frisok

Senior Member
Ik luister meestal naar 538 en Sky Radio. Ik zal hem eens een paar dagen op een NPO zender zetten en kijken of het dan ook zo is. Dank voor de tip!
Als de ontvangst slecht is, dan kan een DAB stream vanaf een andere toren worden gekozen, denk ik (naast de hiervoor besproken switch van DAB naar FM (dat kun je in je display zien doordat er dan "(fm)" achter staat)). Timing-verschillen kunnen in beide gevallen zorgen voor verspringen van spraak of muziek (woorden missen of dubbel horen). In een "lastig" gebied kan dat heel vaak gebeuren afhankelijk van de rijrichting.
 

tist

Actief lid
Ik heb iets gelijksoortig gehad afgelopen week. Het systeem stond volledig vast en de radio bleef doorspelen. Het scherm reageerde nergens meer op en ook de aan/uit knop bracht geen oplossing. Na verloop van tijd schakelde hij vanzelf uit en weer aan en was het probleem opgelost. Daarna niet meer gehad....
Hehe kan daar ook over meepraten:mad:
Auto afsluiten en nog blijven doorspelen, heb uiteindelijk zekeringen uitgetrokken totdat hij uitviel, daarna de zekering er terug geplaatst en dan reageerde hij terug.
Heb voor de rest met de navigatie en radio niets dan problemen, een dealer heeft zelfs al mijn opmerkingen en filmpjes van het gebeuren NOOIT doorgegeven aan skoda, daar sta je dan als eindgebruiker.
Je denkt alles is ok, de dealer geeft het door maar helaas, niks van dat, en nu ben ik natuurlijk de sigaar, weg garantie, daar sta je dan door toedoen van een zogenaamde dealer, die dan nog de pretentie heeft van te zeggen het is uw woord tegenover het mijne ! :tongue:
En dan zwijg ik nog van de rest van wat die dealer allemaal presteert.
 

Gizzmo

Forumguru
Je kan je radio een harde reset geven door de uit/aan knop ingedrukt te houden voor plusminus 10 a 15 seconden. Gewoon net zolang ingedrukt houden tot die uit gaat, even wachten en weer aanzetten. Kan nooit kwaad is mijn mening om dit soms eens te doen.
Dat werkt dus ook als je radio/navigatie hangt en niets meer werkt.
 
Bovenaan Onderaan