O3 Combi - 1.4TSI

Octaf

Lid
Even voorstellen:

Nieuw lid uit Antwerpen.
Zeer tevreden van m'n nieuwe quartz grijze Octavia combi na de eerste week.
Motor rijdt echt prima, soepel en toch voldoende kracht. Wel nog ff inhouden ivm inrijden :tongue:.

Heb mij aangemeld op het forum om wat kennis op te doen ivm mods/ervaringen etc:
de wagen komt uit de laatste ultimate serie en was niet meer te configureren helaas.
Ieder nadeel heb z'n voordeel: hij was meteen beschikbaar.
Heeft redelijk wat opties maar heeft hier en daar nog wel wat finetuning nodig.

Aanpassingen die ik wil doen in het komende jaar:
-Verlagen met pro kit (dacht even dat ik een scout had gekregen??)
-17inch teron (moest iemand een setje weten liggen)
-Betere audio (valt me werkelijk tegen)
-Hemelverlichting aanpassen (knopjes verlichten)
...

Gr Octaf
 

Octaf

Lid
Een foto in wintermodus:

IMG_3430.JPG

Verbaast me echt dat ze die Octavia's standaard zo hoog zetten.. dat ziet er toch niet uit.
 

Octaf

Lid
Welkom! Ik dacht even mijn eigen auto te zien op de foto die je daar post! :sterretjes:

Met enige verschil dat mijn exemplaar wel al verlaagd is door @Antera


Misschien spotten we elkaar nog wel eens op de Antwerpse ring ;)

Thx Joske, mooie auto heb je . Dat ziet er inderdaad een heel stuk beter uit met die verlaging! -3cm? Ook quartz grey?

Misschien dat ik je inderdaad op de ring eens kan spotten dan. Ik kom er dagelijks, gezellige drukte daar.
 

Octaf

Lid
Vandaag de zomerset gemonteerd. Hopelijk niet te vroeg maar was de stalen velgen beu gezien .
Heel tevreden van het uitzicht, het valt iets minder hard op dat de wagen hoog op zijn poten staat. Vind de Teron velg echt goed passen bij de Octavia.

Viel me wel op dat de acceleratie een stuk minder is dan met 16inch.. Had ik niet verwacht eigenlijk maar op zich wel logisch natuurlijk gezien het gewicht en omtrek van de grotere velg.

Kilometers komen er ook vlot bij, nu 2500km met een gemiddelde van 6.1l (boordcomputer). Hopelijk blijft het verbruik hetzelfde met de grotere velgen.. Wordt vervolgd..

IMG_3547.JPG
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Je schrijft dat je ontevreden bent met de audio. Welke radio heb je?

Dat van die accelleratie moet een gevoel zijn, inderdaad. Zoveel zwaarder dat je er last van zou hebben bij het accelereren zullen die wielen niet zijn (dan moet je echt aan plus 50kg denken) en ook de afrolomtrek zou niet veel af moeten wijken bij geodgekeurde maten. Banden zijn misschien wat breder en bieden meer grip, maar dat zou je accelleratie juist moeten verbeteren....
 

Octaf

Lid
Klopt, heb het even nagekeken. Volgens de specs zou het volledige 17inch wiel 3mm hoger zijn. Als je de foto's nu ziet lijkt het toch of de 17inch de kasten een stuk meer vullen... zal ook met ET te maken hebben en breedte van de band dat het er optisch beter uit ziet.

Het zou kunnen dat de acceleratie cijfermatig niet veel afwijkt maar het voelt alsof de auto minder gevoelig op het gas is. Lastig te beschrijven.
Ik had trouwens hetzelfde gevoel op mijn vorige wagen met 15inch vs 17inch.. Blijven details natuurlijk want de wagen rijdt verder perfect.

Ivm audio, heb nu het Amundsen systeem. Ik vind het zeer schel klinken en afhankelijk van de bron klinkt het acceptabel tot zwak/slecht.

Ben aan het kijken om een match dsp te installeren. Hiermee kan je elk kanaal individueel regelen om maximale kwaliteit te halen uit de bestaande speakers. Dan nog een klein subje en dan hoop ik dat het al een stuk beter zal klinken. Deze versterkers zijn echter vrij prijzig dus eerst nog even sparen ;).
 

Rallye

Forumguru
Ok. Ik herken dit niet zo. Het is natuurlijk geen high end, maar zeer acceptabel voor mij. Smaken verschillen. Zo'n DSP is wel een aardige investering.
 

Octaf

Lid
Ben uiteindelijk toch voor de Match Dsp gegaan. Het is de M 5dsp geworden, stond als aanbieding op Ebay dus meteen deze kans gegrepen. Toen ik de doos open maakte schrok ik wel even. Dat ding is echt super klein.. Inbouwen zou dus moeten meevallen. Achter het radio display bevindt zich blijkbaar echt een zee van ruimte dus heb hem daar ingebouwd. Enkel de voedingskabel trekken was even een klusje waarbij ik toch even gezweet heb. Toen ik de accu terug aansloot werd ik getrakteerd op een concert van foutmeldingen.. ESP, park assist noem maar op. Kreeg het niet meteen opgelost maar blijkbaar moest ik gewoon even met de auto rijden om de meldingen te laten verdwijnen.. Oef!

Na een dagje werk zat alles op zijn plaats, subje in de koffer: het testen kon beginnen. De standaard configuratie was uiteraard niet veel beter dan ervoor. Nog steeds erg scherp/schel. Het afstellen was even zoeken maar heb vanavond de juiste instelling gevonden: wat een verbetering! Geen scherp geluid meer, meer bas en meer volume. Ongelofelijk hoeveel power deze kleine versterker produceert.. De standaard luidsprekers zijn echt tot veel meer in staat maar ze moeten juist afgeregeld worden. Het is geen hifi maar aangenaam goed geluid. (Wat je eigenlijk af fabriek zou mogen verwachten).

Foto van de instelling:
IMG_3642.JPG

Vooral de hoge frequenties en het 1khz gebied zijn sterk verzwakt.
 
Ziet er erg cool uit .
Ik weet niet wat ik in de faab heb , denk ongeveer dezelfde .
Maar ik vind het nog wel aardig klinken . Wel alles aan digitale nep sup en surround , dat vind ik erg knap dat dat kan .
Raam open en het verdwijnt weer , die mooie volle bas . Daar heb je met een sub minder last van .
 

Octaf

Lid
Ziet er erg cool uit .
Ik weet niet wat ik in de faab heb , denk ongeveer dezelfde .
Maar ik vind het nog wel aardig klinken . Wel alles aan digitale nep sup en surround , dat vind ik erg knap dat dat kan .
Raam open en het verdwijnt weer , die mooie volle bas . Daar heb je met een sub minder last van .

Klopt, door te spelen met timings van de individuele speakers kan je inderdaad de bas boosten op specifieke locaties.
Hiervoor heb je dus reflecties nodig die veranderen wanneer je je raam open doet natuurlijk :-). Maar wel een praktische oplossing want je verliest geen ruimte in de koffer!
 
Bovenaan Onderaan