Care is niet meer...

Captain Hook

Forumguru
... Schadehersteller Care is failliet!

http://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1278544/care-schadeservice-b-v.aspx

https://www.businessinsider.nl/schadeservice-care-failliet-maar-er-al-een-nieuwe-eigenaar-schadenet/

https://automotive-management.nl/ni...vice-en-care-international-failliet-verklaard
Das ist sehr schade. :jaja:


Niemand rijdt graag een
deukje en toch zullen de meeste van ons al wel eens een autoschadebedrijf van binnen hebben gezien. Een van de grote spelers op de Nederlandse markt is Care, maar dat bedrijf is volgens Automotive Management onlangs failliet verklaard. Vermoedelijk door een te groot aantal overnames in het recente verleden, in combinatie met een tegenvallende markt. Een officieel statement bleef uit, maar vandaag is wel bekend geworden dat Care verkocht is aan Schadenet.

Rabo Investment, waar de moederorganisatie van Care onder valt, zette het bedrijf vorig jaar al in de etalage, maar kennelijk kon het pas tot een verkoop komen na faillissement van de uitdeukers. Het bedrijf zal door gaan in afgeslankte vorm, maar hoeveel van de 51 Nederlandse en 15 Belgische vestigingen open blijven is niet bekend.

Overigens heeft verzekeraar Allianz juist een bericht naar haar klanten verstuurd over het vermeende faillissement van Care, met de mededeling voorlopig geen auto’s meer aan te bieden ter reparatie bij deze firma.

Mocht iemand daar nog een (schade)auto hebben staan; let op de eventuele afhandeling!
 

bert44

Senior Member
Lekker dan :mad:
Volgende week een afspraak om schade te repareren die een bezorger heeft veroorzaakt toen hij tegen mijn geparkeerde auto aan reed :mad:
:thinking: ze zouden de auto komen halen dus ik wacht maar ff rustig af, aangezien de tent overgenomen is :nailbiting:
 

bert44

Senior Member
Ik zou niet wachten maar elders een afspraak maken..
Mag niet zomaar, dit is een preferred schadehersteller van mijn verzekering
Ja hij is AR verzekerd en heb de tegenpartij al aansprakelijk gesteld
Andere schadeherstelleris sowiezo 250 euro eigen risico :lezen:
En geloof het of niet, hij is daar een half jaar geleden ook al geweest voor schade aan zelfde deur door een doorrijder terwijl hij geparkeerd stond, dus als ze iets tegenkomen van een eerdere reparatie is het van hun zelf :koffie:
 

Canon-Eye

Forumguru
Mag niet zomaar, dit is een preferred schadehersteller van mijn verzekering
Ik zou toch eerst even in overleg gaan met de verzekering en niet zomaar blind de auto daarheen laten gaan.
Ze hebben vast nog wel meer preferred suppliers waar je ook terecht kunt...
 

RefleCs

Forumguru
:cheer::yeah::rockon::yeehaa::tegek::thumbsup:

Totaal niet rouwig om. Care meed ik al na 2 reparaties (lees: prutswerkjesdieeenkleuterbeterzoudoen) die ik door ze heb moeten laten doen. Ervaringen bij schadenet zijn top! Hoop dan ook dat ze het inkapabele personeel een bericht sturen voor ontslag met bijbehorende weblink: www.watbenjedan.nl.

Zo hè dat lucht op :tongue:
 

Spierings

Forumguru
Mag niet zomaar, dit is een preferred schadehersteller van mijn verzekering
Ja hij is AR verzekerd en heb de tegenpartij al aansprakelijk gesteld
Andere schadeherstelleris sowiezo 250 euro eigen risico :lezen:
En geloof het of niet, hij is daar een half jaar geleden ook al geweest voor schade aan zelfde deur door een doorrijder terwijl hij geparkeerd stond, dus als ze iets tegenkomen van een eerdere reparatie is het van hun zelf :koffie:
Kan me voorstellen dat de verzekering het in dit geval het echt niet erg vind dat hij elders heen gaat...

Wat denk je wat er gebeurt als het bedrijf als nog gesloten wordt als je wagen daar staat (half uit elkaar), dan is het ook geen kwestie van even je wagen ophalen...
 

Canon-Eye

Forumguru
Al staat hij compleet in elkaar en rijklaar, dan nog kun je een probleem hebben met goederen die wel jouw eigendom zijn maar toevallig deel uitmaken van de inboedel op het moment dat het faillissement wordt uitgesproken. @MarcoO2 weet daar vast alles van - maar ik zou het risico niet willen nemen...
 

Cordoba

Forumguru
:cheer::yeah::rockon::yeehaa::tegek::thumbsup:

Totaal niet rouwig om. Care meed ik al na 2 reparaties (lees: prutswerkjesdieeenkleuterbeterzoudoen) die ik door ze heb moeten laten doen. Ervaringen bij schadenet zijn top!.....

Mijn ervaring met Schadenet hier in de regio zijn iets anders gespeld: tob. Op het moment dat ik de auto op kwam halen, bleek dat men schadedelen die vervangen zouden worden weer gewoon gemonteerd had. De nieuwe onderdelen waren in het magazijn blijven liggen?? Verder kleurverschil, en klungelig montagewerk.

@bert44 Eigen risico moet toch echt de schuldige tegenpartij betalen, en je hebt dus niet zoveel met die preferred schadeherstellers te maken (alleen de uitbetaling kan iets langer duren bij andere schadehersteller).
 

Spierings

Forumguru
Iedere firma heeft goede en slechte bedrijven.. ook imbij de bedrijven heb je goede en slechte spuiters en plaatwerkers..
 

s-line

Forumguru
Het is triest voor iedereen die daar werkt, maar ook dat was bij care zeer wisselend. Kwa personeel was het ook al een doorgangshuis,elke week liep er weer iemand anders. Kwaliteit stond er jammer genoeg niet hoog op het lijstje. En erger nog zij zijn wel de aanstichter van alle ellende in de schadebranche kwa verzekering perikelen. En heeft ze zelf de das om gedaan grotendeels...
 

MarcoO2

Forumguru
Al staat hij compleet in elkaar en rijklaar, dan nog kun je een probleem hebben met goederen die wel jouw eigendom zijn maar toevallig deel uitmaken van de inboedel op het moment dat het faillissement wordt uitgesproken. @MarcoO2 weet daar vast alles van - maar ik zou het risico niet willen nemen...
Klopt. Met name de belastingdienst is dan een groter risico. Als die bodembeslag leggen, valt formeel stomweg alles wat zich ter plaatse "op de bodem" bevindt onder dat beslag. In de praktijk worden zaken die evident niet tot de boedel behoren vaak wel vrijgegeven, maar dat kost tijd, en soms ook veel moeite. En soms rechtszaken. Vaak weet je niet wat er allemaal achter de voordeur speelt, maar als je die kennis wel hebt zou ik extra voorzichtig zijn.

Ik kom gelukkig altijd al bij Schadenet, en dat bedrijf bevalt me erg goed, zowel qua schadeafhandelimg als qua klantgerichtheid.
 

Middag

Forumguru
Mag niet zomaar, dit is een preferred schadehersteller van mijn verzekering
Ja hij is AR verzekerd en heb de tegenpartij al aansprakelijk gesteld
Andere schadeherstelleris sowiezo 250 euro eigen risico :lezen:
En geloof het of niet, hij is daar een half jaar geleden ook al geweest voor schade aan zelfde deur door een doorrijder terwijl hij geparkeerd stond, dus als ze iets tegenkomen van een eerdere reparatie is het van hun zelf :koffie:

Heb ik nog nooit gehoord.. het is toch een verhaalschade op tegenpartij. Dan heb je nooit eigen risico!
 
Bovenaan Onderaan