Storing interieurverlichting.

Beste skodagangers,

Mijn naam is Dirk, voor degene die meer over mij willen weten alles staat in het voorstel topic:cool:

Wij zijn sinds een paar dagen in het bezit van een donkerblauwe Superb uit 2006. hij heeft netjes onderhoud gehad en heeft niet veel gelopen. Er is eigenlijk niks mis mee op 1 ding na... geen 1 lampje van de interieur verlichting doet het. Ook niet met de knopjes. Alles is donder tot de kofferbak aan toe. Nu hebben wij hem uit laten lezen, hier kwam uit dat de comfortmodule geen verbinding kan maken, de centrale vergrendeling werkt wel gewoon. Ik heb al even optisch naar het interieurfilter gekeken maar dit zag er ook allemaal netjes uit(geen water in de goot etc) is er iemand die dit al eens aan de hand heeft gehad? En is het mogelijk om de module vanuit een sloopauto oid om te zetten zonder dat alles ingeleerd moet worden?

Alvast Bedankt voor de hulp

Groet Dirk
 

EdK

Forumguru
HEb je alle zekeringen al eens nagemeten ?
En meet ze echt eens alle door want soms klopt de tekst niet bij de werkelijkheid en denk je dat zekering nog heel is maar een paar positie's verder zit dan wel een stukkende zekering die dan toch die zekering is die je moet hebben....
 
Beste Ed,

Ze zijn allenaal doorgemeten, het is volgens de schema's nr 14. Als ik die eruit haal en er weer in stop krijg ik meteen de melding lamp kapot...

Groeten Dirk
 

EdK

Forumguru
mmm vreemd, interieurverlichting die een melding geeft.
Even voor mijn Yeti sprekend word er alleen meldingen gegeven als er een lamp in achterlicht units of in koplamp units er één defect is.
Maar bij interieur verlichting heb ik bij mij nog nooit een melding gehad, terwijl er daar al eens lampjes zijn vervangen.
 
Toch nog even alles nagekeken maar alles is heel... auto gaat donderdag naar pon dealer om te kijken of hij ergens lekkage heeft gehad,(ik vermoedt een natte module)

Groeten Dirk
 

EdK

Forumguru
We zin benieuwd wat het uiteindelijk is, maar laat ik niet lezen dat de lampies defect waren hoor....:D
 

ertromp

Forumguru
Er kan natuurlijk altijd deels een defect in de module zitten.
Als je de huidige coding uitleest en opslaat en je koopt via ebay of op de sloop een module van dezelfde hardware versie dan is e.e.a. zo vervangen en gecodeerd.
 
Er kan natuurlijk altijd deels een defect in de module zitten.
Als je de huidige coding uitleest en opslaat en je koopt via ebay of op de sloop een module van dezelfde hardware versie dan is e.e.a. zo vervangen en gecodeerd.

Daar zat ik zelf ook al aan te denken, een module op de sloop kan nooit zo duur zijn denk ik, wij hebben nog wel wat op een ander forum gevonden over corroderende draden... toch maar eens het tapijt aan de kant halen binnenkort.

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=258126&page=3


Groeten Dirk
 
Even een kleine update.. Nu met dat natte weer toch een kleine plek met nattigheid op de bijrijdersmat. Nu gaan wij in ieder geval preventief de bak van het interieurfilter vervangen met een goede rubber pakking. Verder is het plan om het tapijt zover te verwijderen dat we kunnen kijken waar het vandaan komt. En natuurlijk opzoek naar een betaalbare opvolger voor de comfortmodule. Verder hebben wij erg veel plezier van de auto, ondertussen 2 tanken brandstof leeg gereden en nog geen rare dingen kunnen vinden. Het verbruik is ook acceptabel met een ruime 700 km op 60 liter. Dit is met een rustige gecombineerde rijstijl:jaja: 110 a 125 op de snelweg en rustig optrekken. Ik vind dit toch redelijk netjes voor een auto van dit formaat. Mochten wij zover zijn dat de stoelen en het tapijt eruit gaan wordt dit bijgehouden met een klein foto verslag.. hopelijk hebben andere mensen hier dan ook wat aan

Groeten Dirk
 

Antera

Donateur
De sleutels zitten in de BCM 09. En die ga je vervangen. Dus moeten de sleutels opnieuw ingeleerd worden :jaja:

Even ter nog meer verduidelijking.

Startonderbreker is tellerklok/motorecu/sleutel
CV BCm module 09
 
De sleutels zitten in de BCM 09. En die ga je vervangen. Dus moeten de sleutels opnieuw ingeleerd worden :jaja:

Even ter nog meer verduidelijking.

Startonderbreker is tellerklok/motorecu/sleutel
CV BCm module 09
Oké dus wel een dingetje om rekening mee te houden. Bedankt
 

CDO

Forumguru
Heb je vloerbedekking achter de bijrijder ook al eens opgetild? Volgens mij is dat het laagste punt en loopt het water daar naar toe bij een lekkage (tenminste bij mijn Passt indertijd wel en die had min of meer hetzelfde platform).

Water kwam bij mij naar binnen via parafaan / kachelhuis / interieurfilter.
 
Ik zal mij eerst even voorstellen
Ik ben roger en rij nu bijna 2 jaar in een superb 1.8 turbo uit 2004
En nu heb ik sinds kort ook geen interieur verlichting meer helemaal nergens gaat er nog een lampje branden maar hij ziet wel dat de deur open is waar moet ik beginnen met zoeken (zekeringen zijn heel)
 
Welkom. Bij de club! Wij hebben het nu even op een laag pitje gezet met het zoeken naar een oplossing. Het hele verlichtings verhaal is Redelijk "frustrerend" als onze auto een beurt krijgt dan laten we er door de Skoda dealer nog eens goed naar kijken.

Groeten Dirk
 
Bovenaan Onderaan