Kodiaq - de prijzen!!!

johnboy

Donateur
Vandaag bij de dealer geweest. De kodiaq is nog niet te bestellen via "het systeem". Al wel de optielijst doorgenomen en gehad over korting (particuliere aankoop) bij een Ambition of een Business Style (minder korting).
Zodra in het systeem een offerte en weer op de koffie. De in te ruilen auto is opgeschreven en op de foto gezet.
Nog even een paar dagen wachten...

In 2017 komen er 1250 Kodiaqs naar Nederland...
 

VanRoyal

Forumguru
Vandaag bij de dealer geweest. De kodiaq is nog niet te bestellen via "het systeem". Al wel de optielijst doorgenomen en gehad over korting (particuliere aankoop) bij een Ambition of een Business Style (minder korting)
Aan wat voor korting moet ik denken bij een particuliere aankoop? Hij is natuurlijk best scherp in de markt gezet, ben erg benieuwd hoeveel onderhandelingsruimte er is. Binnenkort toch ook maar eens bij een dealer langs.
 

Ome Peek

Actief lid
Prachtige auto die Kodiaq! Alleen begrijp ik niet waarom de "instapdiesel" met 150 pk niet verkrijgbaar is met 6-bak.... Van mijn werkgever moet ik dieselen en ik ben bang dat de Kodiaq door de DSG net even boven budget uit gaat komen... Weet iemand toevallig of de 6-bak in de toekomst wél leverbaar wordt?
 

RCB1975

Actief lid
Bij een niet Business Line 6 tot 7,5%...Bij een Business Line 1,5%. Voor zakelijke rijders 0%.
Hoi, waarin zit dat verschil van te regelen korting? Want ik wil de Style Business (2.0 TSI) morgen gaan bestellen maar in dat business-pakket zit spul wat ik niet wil en als ik dan ook nog eens maar 1,5% korting kan krijgen, ga ik ff puzzelen. grt.
 

johnboy

Donateur
Yep. Althans, dat was wat de verkoper vertelde. Plus dat er ook nog wat mogelijk was met de inruilprijs en dat uiteindelijk een opgewaarde ambtion met extra's nog maar net iets goedkoper kon zijn dan een business style. Overigens, op de style bussines zitten opties die niet op een ambition te krijgen zijn.
 

RCB1975

Actief lid
Ben benieuwd. Ik heb vanavond zitten puzzelen (dank voor de tip) met de 1.4 TSI 150pk (ik begrijp dat die goed naar 180pk en 300+ Nm gebracht kan worden, dus dat is prima). Het verschil (tussen Style en Style Business) is minimaal. Waarbij opgemerkt dat ik uitsluitend uitga van waar ik doorslaggevende waarde aan hecht en de Business dus meer levert dan in de Excel genoemd. Zie afbeelding.

Dus wordt een boeiende toets: als ik inderdaad op de Business een significant mindere korting krijg, dan is de keuze snel gemaakt. Indien de kortingen gelijk zijn dan kies ik voor de Business, want die paar extraatjes voor dat geld zijn dan meegenomen. Ben benieuwd en hou jullie op de hoogte!

(nb: ik kies voor de Style, omdat de Ambition niet uitgerust kan worden met electr. achterklep en niet met leder/alcantara)

Skoda Kodiaq.jpg
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@RCB1975 ik zou inderdaad voor de business gaan, ik denk even aan dingen als blindspot detectie en de 360 graden camera die volgens mij niet op de style zitten. En ook de columbus ipv de Amundsen en het canton audio systeem.

Vergeet de adaptieve cruisecontrol niet te bestellen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RCB1975

Actief lid
@Bakkertje Tja, aan die opties hecht ik niet veel waarde, voelt voor mij als nice to have, maar kan er net zo goed niet op zitten. Topgeluid van muziek vind ik wel belangrijk, maar een customized set (van caraudiobv.nl, topvent die Ruud) met versterker en 8 speakers doet veel meer voor mij dan de Canton-set en is goedkoper.

Blind spotdetectie, adaptieve cruisecontrol, lane assist, automatisch grootlicht, enz. zaten allemaal op mijn vorige auto en ik heb na een tijdje alles via het menu uitgezet :D))). Ik merk dat ik oud aan het worden ben en al die snufjes niet in mijn routine verweven krijg ;). Dus ik wacht wel op de full autopilot functie.

Bovenal las ik dat je op de business line circa 1,5% korting kunt bedingen en op de niet-business lines een veelvoud ervan. Dan is de beslissing snel gemaakt. Maar dat ga ik dus nog even testen :).
 

Bakkertje

Forumguru
Ieder z'n ding @RCB1975 vooral qua audio kan ik het niet meer dan helemaal met je eens zijn :D

Wat ACC betreft ik heb het nu voor het eerst op m'n auto en vind het dermate ontspannen rijden dat ik het de volgende ook zeker weer ga bestellen. Maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk.

Succes met het onderhandelen, ik ben erg benieuwd wat je eruit kunt slepen!
 

Canon-Eye

Forumguru
e op de business line circa 1,5% korting kunt bedingen en op de niet-business lines een veelvoud ervan. Dan is de beslissing snel gemaakt.
Niet het percentage korting is interessant; het gaat om het bedrag dat uiteindelijk moet worden (bij)betaald in relatie tot de mate waarin wordt voldaan aan jouw specifieke wensen qua voorzieningen.
 
Laatst bewerkt:

RCB1975

Actief lid
@Canon-Eye: helemaal waar. Zie ook mijn eerder post hierover. De twee opties zijn in prijs nagenoeg gelijk. De iets duurdere heeft meer opties, maar die ken ik weinig waarde toe. Maar voor de vorm: ze zijn dus qua prijs - waarde - verhouding gelijk aan elkaar. Ergo: percentage korting is in dit geval nagenoeg gelijk aan het absolute bedrag afgezet tegen de persoonlijk toegekende waarde :sterretjes:.
 

harry

Senior Member
Zit een beetje met de witte kleur. Ik wil echt wit.

Is dat Laser White of Moon White. Lijkt in de configurator dat Laser White echt wit is.

Candy-Wei%C3%9F-Moon-Wei%C3%9F-und-Laser-Wei%C3%9F_111.jpg

Ik wil ook graag een witte Kodiaq maar erg moeilijk om te bepalen welke van de drie.
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik m op deze foto heel mooi vind. Kan iemand raden wat de kleur is? Candy, moon of laser?
 

Bijlagen

  • 31356175531_0770ba0479_k.jpg
    31356175531_0770ba0479_k.jpg
    425,7 KB · Weergaven: 23

EdK

Forumguru
Als de keuze uit drie kleuren wit zo moeilijk is vanaf foto dan is het raadzaam om naar de dealer te rijden die vaak panelen met de kleuren heeft.
En ga met die panelen naar buiten toe om de kleur goed te bekijken, want kunstlicht geeft weer een totaal andere kleur weer dan dat het in echt is !
 

RCB1975

Actief lid
Bij een niet Business Line 6 tot 7,5%...Bij een Business Line 1,5%. Voor zakelijke rijders 0%.

Het grote verschil tussen niet en wel Business Line klopt! De genoemde percentages zijn over de prijs zónder BPM heb ik inmiddels ervaren. Of heb ik me alsnog laten foppen?
 

Ome Peek

Actief lid
Weet iemand of de Kodiaq op termijn leverbaar gaat worden met 1.6 ltr diesel met handgeschakelde zesbak?
 
Bovenaan Onderaan