Mommy.s kiddy rocket ...1.8T octavia combicombi

turboturbo

Forumguru
..jaa ja haha
zijn het 288mm schijven
Ik snap de verdachtmaking wel; de schijven die je hebt gekozen zijn gegroefd zie ik. Dat associeren mensen wel met snelle auto's denk ik....
Er zijn zelfs 312 of 315 (weet de precieze maten niet meer) schijven beschikbaar voor deze type remklauwen kwam ik achter toen ik me verdiepte in de maatvoeringen van de schijven....
 

tommysyncro

Actief lid
Ik snap de verdachtmaking wel; de schijven die je hebt gekozen zijn gegroefd zie ik. Dat associeren mensen wel met snelle auto's denk ik....
Er zijn zelfs 312 of 315 (weet de precieze maten niet meer) schijven beschikbaar voor deze type remklauwen kwam ik achter toen ik me verdiepte in de maatvoeringen van de schijven....
oké...nou ben er al achter dat dit ook best wel wil stoppen..haha
 

tommysyncro

Actief lid
laatst dachten wij al dat 80 op de teller wel erg langzaam leek voor ons gevoel...
nou klopte dat achteraf ook wel...
De orginele velgen waren 195.65r15...dat is een rol omtrek van 199cm
en de polo cross velgen die eerst onder de ibiza fr zaten met de maten 215.40r17 hebben een rol omtrek van 189cm...Die zitten dus nu onder de octavia.....
even beetje huiswerk gemaakt en gekeken wat het beste is om te doen...andere banden op de 17 inchen
of toch wat grotere velgen halen....
uit de rol omtrek berekening kwam uit dat 215.35.r19 ..op 198cm ...en laat ik nou net nog een set 5x100 19inch toora velgen weten te liggen.. IMG-20161207-WA0010.jpeg
 

turboturbo

Forumguru
Goed bezig met die velgen!

Ik herken de tellerafwijking wel... Zo'n 8-10 km verschil met GPS snelheid. Bij m'n Fabia was dat precies zo.

Overigens is de 195/65/15 wielmaat wel een van de voorgeschreven maten. Dus daar ligt het niet aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@tommysyncro iets klopt er niet in je verhaal....., of 1 van de genoemde bandenmaten klopt niet, of je hebt een rekenfout gemaakt....
De nieuwe bandenmaat heeft namelijk -0.22% rolomtrek t.o.v. de oude. Je teller gaat dus nóg een fractie minder aangeven als de werkelijk gereden snelheid. ;)

EDIT: Had even over die 215-40-17 heen gelezen :shocked: die hebben een rolomtrek van -4.84% t.o.v. origineel.
 
Laatst bewerkt:

tommysyncro

Actief lid
mijn verhaal klopt als een bus..met de 215 op de 19 inch loopt hij idd nogsteeds iets langzamer....maar met een iets grotere maat loopt hij meteen een stuk harder....dan liever iets over op de teller.....mama rijd hè..hahaha
 

tommysyncro

Actief lid
Goed bezig met die velgen!

Ik herken de tellerafwijking wel... Zo'n 8-10 km verschil met GPS snelheid. Bij m'n Fabia was dat precies zo.

Overigens is de 195/65/15 wielmaat wel een van de voorgeschreven maten. Dus daar ligt het niet aan.
als.je terug leest...is dat ook de correcte maat van waar ik de rest berekend heb
 

Cordoba

Forumguru
Ziet er niet verkeerd uit, maar de lak schreeuwt al een poosje om aandacht (detailbeurt), vooral met de BBS-velgen is het verschil tussen lak en velgen wat de glans betreft wel erg groot.
 

EdK

Forumguru
Tsja ze benne nog niet klaar zo te zien....
Moeten ze altijd voor de hele straat de auto's wassen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxN
Bovenaan Onderaan