Gierende remmen

Hallo,

moeilijk het probleem uit te leggen maar toch proberen:

Sinds een week of 3-4 heb ik last van een gierend/zoefend/zoemend geluid (beginnend hoog-eindigend laag) bij het remmen. Bij de laatste beurt medio sept de remblokken laten vervangen. Met name als ik wat harder rij >80km/u is het geluid echt duidelijk hoorbaar en zwaar irritant.

Ben al langs geweest bij de garage, die hebben gekeken, maar zeggen dat het geen kwaad kan en komt doordat het nieuwe remblok een "opstaand randje" van de oudere remschijf raakt bij het remmen. Dit zou na een paar 100 km wel weggesleten zijn.
Doorgereden, maar geluid blijft. Weer langs gegaan, remblokje beetje bij laten slijpen. Geluid zou weg moeten zijn omdat het "opstaande randje" nu niet meer geraakt zou worden.

Nu 1500km verder is het geluid er nog steeds.
iemand een idee?? Wiellager wellicht?

Hoor heel graag, want dit is geen doen
 

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me af of je niet gewoon de verkeerde combinatie hebt van remblokken-remschijven
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Hallo,

moeilijk het probleem uit te leggen maar toch proberen:

Sinds een week of 3-4 heb ik last van een gierend/zoefend/zoemend geluid (beginnend hoog-eindigend laag) bij het remmen. Bij de laatste beurt medio sept de remblokken laten vervangen. Met name als ik wat harder rij >80km/u is het geluid echt duidelijk hoorbaar en zwaar irritant.

Ben al langs geweest bij de garage, die hebben gekeken, maar zeggen dat het geen kwaad kan en komt doordat het nieuwe remblok een "opstaand randje" van de oudere remschijf raakt bij het remmen. Dit zou na een paar 100 km wel weggesleten zijn.
Doorgereden, maar geluid blijft. Weer langs gegaan, remblokje beetje bij laten slijpen. Geluid zou weg moeten zijn omdat het "opstaande randje" nu niet meer geraakt zou worden.

Nu 1500km verder is het geluid er nog steeds.
iemand een idee?? Wiellager wellicht?

Hoor heel graag, want dit is geen doen

Weer terug langs de garage geweest?
 

ertromp

Forumguru
Is alles wel goed gemonteerd vraag ik me af
En wat een garage
Neem nu zo'n klein ding als even met de.haakse slijpert de rand er af halen
Kleine moeite
En dan slijpen ze maar een stuk van het blokje af :banghead:
 

Noord26

Forumguru
Dan gok ik zo op verglaasde remblokken. Die krijg je door regelmatig zachtjes te remmen of doordat ze lichtelijk aan lopen. Setje remblokjes is een kleine investering, dat zou ik als eerste eens proberen voordat er verder gezocht gaat worden.
 
Dan gok ik zo op verglaasde remblokken. Die krijg je door regelmatig zachtjes te remmen of doordat ze lichtelijk aan lopen. Setje remblokjes is een kleine investering, dat zou ik als eerste eens proberen voordat er verder gezocht gaat worden.

Dat snap ik, echter de remblokken zijn half sept net vervangen, maar goed..... t kan natuurlijk
 

Noord26

Forumguru
1 en 1 is 2: als ze in september vervangen zijn en je hebt er nu een kleine maand last van; dan vraag ik mij af of er wel de juiste blokjes (samenstelling) gemonteerd zijn. Die passende zijn bij de schijven.
 

Cordoba

Forumguru
Precies mijn punt @Noord26 : bepaalde combinaties van blokken en schijven werken wel goed en sommige niet. Dat heeft niet met slechte schijven of slechte blokken te maken, maar gewoon dat bepaalde materiaal combinaties wel goed werken, en andere juist niet.
 
Bovenaan Onderaan