Autohaas koopt Skoda-activiteiten van Ab Mulder

kansberg

Forumguru
Autohaas koopt Skoda-activiteiten van Ab Mulder


autohaas_mulder.jpg
Jacob Stadig (tweede van links) en de familie Mulder bekrachtigen de overname.Ab Mulder, dat drie Skoda-dealervestigingen heeft, gaat verder als universeel autobedrijf. Autohaas zet de vestigingen van Ab Mulder in Apeldoorn en Deventer voort, terwijl de activiteiten in Zutphen worden geïntegreerd in de eigen Volkswagen-vestiging van Autohaas.

Dat meldt Autohaas Groep-dga Jacob Stadig. Beide bedrijven werkten al samen bij De Onderdelendienst. De 22 medewerkers gaan mee naar Autohaas.

De overname is met ingang van 1 januari. De activiteiten worden voortgezet onder de naam Autohaas. "We zullen er alles aan doen om de overname enerzijds zo geruisloos mogelijk te laten verlopen en anderzijds om het goede gevoel te behouden dat klanten bij Ab Mulder Skoda hadden”, zegt Jacob Stadig.

Kees Mulder, huidig eigenaar/directeur van Ab Mulder, spreekt van een logische overname. “Verdere schaalvergroting is niet wat ik nastreef, deze stap zorgt ervoor dat Skoda in de regio een nieuwe stap voorwaarts kan maken. Ik ga mij vanaf 1 januari 2017 voornamelijk richten op universele automotive-activiteiten.”

De Autohaas Groep is al dealer van Volkswagen, Audi, Seat en Volkswagen Bedrijfswagens. Ook leasemaatschappij XLLease, XLEasy (private lease), XLRent en Schadecentrum Apeldoorn, maken onderdeel uit van de Autohaas Groep. Het bedrijf staat in de nieuwe Automotive Dealerholding Top 60 op plek 44. De nieuwe lijst is afgelopen week gepresenteerd tijdens het Automotive Dealerholding Seminar en wordt gepubliceerd in het decembernummer van Automotive.

Bron: Automotive Management
 

superb51

Actief lid
Jammer dat er weer een relatief klein bedrijf ten onder gaat. Zelf heb ik bewust voor het merk Skoda gekozen om niet afhankelijk te hoeven zijn van de toch wel arrogante dealer Autohaas. Helaas verkeerd gegokt.
 

ertromp

Forumguru
Zeker jammer maar was te verwachten
Kocht ooit m'n eerste Skoda O1 bij Marja en Ab en de persoonlijke benadering is tot op heden gebleven met Kees aan het roer
Hopelijk kan Autohaas dat voortzetten
 
Bovenaan Onderaan