Interieur verlichting aanpassen!

tist

Actief lid
@tist Het kan ook dat er op een andere plek in dat deel van het circuit iets van een condensator zit, die zaken op een bepaalde spanning moet houden, bijvoorbeeld t.b.v. een geheugen (voor radio, of voor andere settings van bijv. clima ofzo) en dat die condensator anders leeg kan lopen via de voetverlichting. De diode hoeft dus niet vanwege de voetverlichting te zijn, maar vanwege een andere functie in dezelfde kring.

Zou kunnen maar dat moet dan wel een hele grote condensator zijn, want als je wagen dan een paar maand stilstaat zou je die instellingen kwijt zijn. En die zaken zijn al zo ver geëvolueerd dat dit echt niet meer van toepassing zal zijn, als je bv. een SD maanden ergens laat liggen zijn je bestanden nog steeds beschikbaar dus die slaat dat ook op zonder spanning, dus dat zal het wel niet zijn.
Bij mij was de diode open dus geen verbinding meer, ze zou ook wel eens kortgesloten kunnen zijn, voor het lampje maakt dat niet uit dat brand gewoon, ik vraag me dan wel af wat er zou gebeuren.

Als je een uitgebreid elektrisch schema hebt zou je dat misschien kunnen "uitvogelen" maar dat is heden ten dage niet meer bijgeleverd bij je wagen, is natuurlijk ook veel ingewikkelder dan vroeger zonder al die elektronica natuurlijk. En dan nog, je moet wel een degelijke kennis hebben van elektronica enz. om het te kunnen "lezen".
Het systeem "canbus" o.i.d. weet niet dat het op dit slaat, maar al die signalen voor stoplicht achterlicht knipperlicht enz dat men door 1 draad stuurt dient wel door de juiste lamp of led begrepen te worden.
kan met blok of zaagtand of sinus en wat nog meer gesuperponeerd op de gelijkspanning uitgelezen worden.
Hoe dit allemaal werkt is niet mijn interesse maar komt bij mijn weten bij onze huidige wagens aan de orde, als ik juist ben en dat voert te ver, maar kan wel een reden zijn van die diode.

Let wel ik veronderstel dit alles maar gedeeltelijk, ik weet wel iets van elektronica maar daar houd het mee op, alleen ben ik wel heel nieuwsgierig dus daarom dat ik dit aanhaalde
 

VAG-man

Forumguru
Even dit oude topic weer gebruiken.
Iemand een tip hoe je de lampunit heel uit de rechter voetenruimte kunt krijgen?

Trouwens ik las ook dat er lampjes zijn voor de voeten achterin? Ik zie niks branden en kan niks vinden.
 

VAG-man

Forumguru
Nee dat gaat stinken.
Inmiddels gelezen dat dit op een ABL en L&K zit. Ik heb een ABL...
Zal mij binnenkort eens in een bocht wringen om onder de stoelen te kijken.
 

Eltjo

Forumguru
@VAG-man De achter voetlampjes hebben volgens mij heeft aan de ene korte kant een gleufje om met een schroevendraaier te (op)wippen en aan de andere kant zit de steker die je daarna er schuin mee uithaalt.
Deze lamphouders zijn hetzelfde als in de achterklep (van een station?). Daar kan je makkelijk kijken/oefenen zonder dubbel te liggen.
 

Spector

Forumguru
Ik had geen schroevendraaier nodig om de lampjes te verwijderen. Iets schuiven en drukken en dan komt de kant waar niet de stekker zit een beetje uit de sponning. Daarna vinger ertussen en eruit wippen.
 

VAG-man

Forumguru
@eltjo2 ik bedoel de lampunit onder het dashboard rechts voor. Ik heb echter van alles met een schroefdraaier geprobeerd, maar helaas.
@Spector Dat zou wel eens de manier kunnen zijn!
 

Eltjo

Forumguru
Abraham is bij mij gisteren voorbij gekomen...
Puf verschilt nogal per periode, net zoals zin. En dan werkt zelfs die lekkere kont van jou niet EdK.
Rijden er alleen ouwe mannen/mensen en mannen met (grote) kinderen Superb?
 

Eltjo

Forumguru
Tja, ik dacht dan val ik weer in herhaling.... Misschien zo:
Rijden er alleen ouwe mannen/mensen (met (grote) kinderen) Superb?
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

michelover

Forumguru
Haal het zachte deel wat bij de rechtervoet ruimte zit weg. Dan kan je de lampunit er uit drukken. Hoop gepiel en je hand in bochten wringen, maar zo heb ik hem eruit gekregen.
 
Bovenaan Onderaan