Kabelboom Fabia vocht

machlo

Forumguru
Ik heb het wel gehad dat mijn rechter achterportier een aantal dagen kuren had (in een koude winterperiode), afspraak gemaakt met Frank, maar deze was door Frank gecanceled door omstandigheden. In de tussentijd begon de buitentemperatuur op te lopen, ineens functioneerde het weer, en zonder een enkele keer problemen blijven functioneren zonder enige actie. In mijn geval lijkt het alsof de koude, het vet te dik/stug maakte waardoor het slot bleef 'plakken'. Jouw probleem @machlo lijkt juist het omgekeerde: nu wordt het wat kouder en werkt het in één keer weer.

Heb wel een erg gevoelig slotje............enkele weken geleden begon het slot weer spontaan te werken, geen problemen.....DACHT IK..........lijkt het wel alsof onder de +/- 12 a 13 graden de boel weer vast loopt. Sinds enkele dagen weer, blijvend, op slot.
Boven de 20 en onder de 12 (bij benadering hé ) dus stront aan de knikker. Denk dat ik de gasbrander er eens even op zet, kijken wat er dan gebeurt...
 

Cordoba

Forumguru
Heb je al eens WD40 geprobeerd? Bij voorkeur na een lange rit, zodat de auto door en door warm is, zodat je veel vocht kwijt bent en de WD40 mooi verspreidt.
 

machlo

Forumguru
@Cordoba
Bedoel je op de kabelboom? Of het slot zelf?
Moet zeggen dat het wel vermoeiend is dat wel/niet gebeuren, maar sta nog niet op het punt om alles los te trekken! We kunnen er iig nog via de andere kant in......
 

JurgenTDI

Actief lid
@Cordoba
Bedoel je op de kabelboom? Of het slot zelf?
Moet zeggen dat het wel vermoeiend is dat wel/niet gebeuren, maar sta nog niet op het punt om alles los te trekken! We kunnen er iig nog via de andere kant in......

Is wel APK afkeur als het slot op dat moment niet werkt...
Ik was blij dat ik het 'even' door de garage heb laten doen met een eigen (van de sloop) deurslot.
Geen irritatie meer, dat was mij die centen wel waard.

En (knocking on wood) het werkt nog steeds zonder problemen :D
 

machlo

Forumguru
Is wel APK afkeur als het slot op dat moment niet werkt...
Ik was blij dat ik het 'even' door de garage heb laten doen met een eigen (van de sloop) deurslot.
Geen irritatie meer, dat was mij die centen wel waard.

En (knocking on wood) het werkt nog steeds zonder problemen :D

Pfff......APK is een momentopname, komt bij mij dan op het goede moment hoop ik, half april.......hopen dat de temp dan goed is.

Zonder gekheid......is natuurlijk wel een aandachtspunt. Als die symptomen wijzen op een deurslot dan zal die vervangen moeten worden.
 

machlo

Forumguru
Heb je al eens WD40 geprobeerd? Bij voorkeur na een lange rit, zodat de auto door en door warm is, zodat je veel vocht kwijt bent en de WD40 mooi verspreidt.

@Cordoba
Nadat vorige week ook de bijrijdersdeur vast ging zitten dit weekend geprobeerd de deuren weer open te krijgen....en zowaar, met een klap op de deur aan de buitenkant net onder het knopje alle twee de deuren weer open gekregen. Daarna een halve bus WD40 leeg gespoten in alle openingen, sloten, etc. Alles blijft nu keurig open en dicht gaan, ook na een dag of twee. Ben toch wel erg benieuwd of dit het wondermiddel was. Had Frank in Apeldoorn al gemaild, maar hoop eigenlijk dat het niet nodig gaat zijn....
 

Cordoba

Forumguru
Ik had een klein jaar terug een afspraak met Frank, maar die heeft ie toen zelf gecanceld vanwege het weer. Kort nadien was alles weer gangbaar en toen ook wat WD40 erin gespoten, en tot op heden geen probleem meer gehad (maar ik ben niet verbaasd als het met een weekje winter weer terug komt).
 

machlo

Forumguru
Ik had een klein jaar terug een afspraak met Frank, maar die heeft ie toen zelf gecanceld vanwege het weer. Kort nadien was alles weer gangbaar en toen ook wat WD40 erin gespoten, en tot op heden geen probleem meer gehad (maar ik ben niet verbaasd als het met een weekje winter weer terug komt).

:tegek: Ik doe net of ik je laatste zin () niet heb gelezen.....:maakmegek:;)
 

Guus.A

Nieuw lid
Het stuk gelezen omdat mijn rechte achter portier niet meer open gaat. Zowel van binnen niet als van buiten
Gaat over een roomster uit 2008.
Bekleding er uit gehaald, geklopt getrokken niks.
Het instructieboekje gelezen zou aan de binnenkant een dopje zitten waar je de sleutel in kan doen om alle portieren te openen. Dus bij zat dat er weer niet in. Er moet toch een manier zijn om hem te open, zo kan het slot er niet uit lijkt me.

Iemand een idee
Op het filmpje zie je hem de connector door meten kan dat ook met een gewone multimeter. Kan ik de kabels ergens anders door meten.
Heel veel vragen
Groetjes.
 

Cordoba

Forumguru
Het is de vraag of het een elektrisch of mechanisch probleem is. Bij mij was het destijds puur mechanisch, en is het zolang ik de auto had nooit meer teruggekomen.
 
Bovenaan Onderaan