Olieweging bij Yeti 1.8 TSI (2010) Nu gereviseerd.

Spierings

Forumguru
Nee hoor, is gewoon mee denken aan de oplossing.....

Als je bijvoorbeeld een wagen hebt met een verbruik van 0.5l op 1000km dan wordt er gewoon niks gerepareerd... En mag de topic starter zelfs de olieweging betalen... Zou jij dit accepteren??

Dan kun je een beetje vals spelen, zelf flink betalen voor de reparatie of gezellig inschrijven bij die groeps claim welke toch niks uit haalt.... Dit alles omdat de fabrikant een slecht product op de markt heeft gezet....

We zijn hier toch niet allemaal Heilige boontjes welke nooit iets hebben gedaan om er zelf beter van te worden...
Afkijken bij een examen, zwart werken, etc... zijn ook allemaal vormen van fraude;)
Er is niemand die erachter komt....
 

Cordoba

Forumguru
Ik zou ook spontaan de neiging krijgen om olie bij te vullen, zodat er bij de 2e meting meer olie in zit, kijken hoe er dan gereageerd wordt. :D
 

EdK

Forumguru
Wel ik zou zelf graag wel erbij zijn om te zien hoeveel olie men er in doet en men na de periode er weer uithaalt.
Dit is iets dat als je het eerlijk wil spelen van beide zijde dat je dan gewoon bij dit vullen en legen erbij staat om de waarden te kunnen zien en dus ook het verschil.
Want wat jullie doen met eruit halen kunnen hun ook door er meteen al meer in te gooien dan de voorgeschreven hoeveelheid
 

Spierings

Forumguru
Er is maar 1 die fraudeert toch?
Wat maakt het uit, het gaat er gewoon om om te krijgen wat je in eerste instantie meent gekocht te hebben.. een wagen met een degelijke motor welke geen olie verbruikt.. Een wagen van 5 jaar oud, hoort nauwelijks iets te verbruiken...

Natuurlijk moet iedereen dit zelf bepalen..

@EdK kan natuurlijk van de andere kant gesjoemelt, maar de monteur zal het een zorg zijn of deze wel of niet verbruikt en zie dit dan ook niet gebeuren.. in mijn tijd had ik er liever een die verbruikte als een die niet verbruikte... Zijn leuke karweien om te doen;)

Bij zo'n weging wordt de olie helemaal afgetapt, moet een bepaalde tijd uitdruppen en komt er nieuwe olie op welke wordt afgewogen, na 1000 km wordt olie afgetapt en gewogen.. gewichten worden in tester ingegeven en deze berekend het verbruik... Er zijn dus veel variabelen waarbij dingen gesjoemeld kunnen worden...

Ik zou ook spontaan de neiging krijgen om olie bij te vullen, zodat er bij de 2e meting meer olie in zit, kijken hoe er dan gereageerd wordt. :D
Daar doen ze helemaal niet moeilijk over, als je tussentijds heb bijgevuld mag je gewoon voor een tweede olieweging betalen:D
 
Laatst bewerkt:

SkodaFabiarijder

Actief lid
Wat maakt het uit, het gaat er gewoon om om te krijgen wat je in eerste instantie meent gekocht te hebben.. een wagen met een degelijke motor welke geen olie verbruikt.. Een wagen van 5 jaar oud, hoort nauwelijks iets te verbruiken...

Natuurlijk moet iedereen dit zelf bepalen..

@EdK kan natuurlijk van de andere kant gesjoemelt, maar de monteur zal het een zorg zijn of deze wel of niet verbruikt en zie dit dan ook niet gebeuren.. in mijn tijd had ik er liever een die verbruikte als een die niet verbruikte... Zijn leuke karweien om te doen;)

Bij zo'n weging wordt de olie helemaal afgetapt, moet een bepaalde tijd uitdruppen en komt er nieuwe olie op welke wordt afgewogen, na 1000 km wordt olie afgetapt en gewogen.. gewichten worden in tester ingegeven en deze berekend het verbruik... Er zijn dus veel variabelen waarbij dingen gesjoemeld kunnen worden...


Daar doen ze helemaal niet moeilijk over, als je tussentijds heb bijgevuld mag je gewoon voor een tweede olieweging betalen:D
Wie denk je dat ik bedoelde?
 

Muug

Senior Member
Jep, is frauderen. Ander woord voor frauderen in dit geval is : "als kleine man proberen iets terug te nemen van de grote Pieten die sowieso al jaren constant vanalles uit je zakken halen" :maakmegek:
Maar goed, dat was allemaal niet nodig zelfs.
Maandagochtend stond de wagen bij de garage, met 994.8km op de teller. Maandagavond om 18u30 een telefoontje om te zeggen dat ze nog wat werk hadden aan de wagen, de beller gaf de indruk dat niet alles volgens plan was gelopen. Ik weet natuurlijk niet welk plan zij in gedachten hadden.
Dinsdag, niemand belt.
Woensdag, nobody.
Donderdag: toch zelf maar effe belle. De garage geeft toe dat de wagen inderdaad teveel olie verbruikt :cheer:en dat ze nu in gesprek zijn met MyWay over de te zetten stappen.

Dus de voorlopige stand is 1-0 in mijn voordeel.
 

Muug

Senior Member
Morgen komt de MyWay-expert. Als ze zo één ding per week doen, dan vraag ik me af hoeveel maanden het gaat duren eer ik m'n wagen terug heb.... :cry:
 

Muug

Senior Member
En de wedstrijd is gewonnen! Met maximale score in mijn voordeel. :yeah:
Kortom, de expert is geweest, zag het werk van de hoofdtechnieker (oa drukmetingen) en besliste meteen dat het goed was. De wagen verbruikte 0,64L/1000km en ze hebben vorige week zijn ingewanden vervangen, oa een nieuwe set zuigers en zuigerveren. Ik ga nog proberen om een complete onderdelenlijst te verkrijgen. De komende dagen gaan ze nog een heel uitvoerige testrit (of meerdere) doen, om er zeker van te zijn dat er geen rare lekjes zijn bvb. en wellicht eind deze week mag ik 'm gaan halen.
Hulde voor Auto Natie Antwerpen en de correctheid van de MyWay-expert. :bloemen:
 

Spierings

Forumguru
Waarschijnlijk zijn de koppakking, kop bouten, zuigers incl. Drijfstangen en krukaskeering bakzijde vervangen..

Carters en onderste kettingcover zitten gekit..
En kleppendeksel pakking en bovenste kettingcover zijn van rubber

Cilinderwanden is meestal zelden iets aan te zien, deze worden niet nagemeten..
 

Muug

Senior Member
grrrr
De wagen rijdt toch wat schokkerig tot pakweg 2500 toeren. Zeker bij deellast, of in vierde vanaf 1000 rpm. Gisteren ging ook een paar keer het oranje "motortje" branden, en sinds gisterenavond gaat het zelfs niet meer uit. Maandag eerste werk: bellen naar Autonatie. :(
 

Muug

Senior Member
Maandag gebeld. Dinsdag auto afgezet. Met gratis wagen naar huis. Donderdag was de auto klaar. De dichting van een sproeier was kapot gegaan waardoor er brandstofverlies was. Ze hebben de dichtingen van alle sproeiers vervangen. Nu doet wagen weer normaal. Perfect!
 
Bovenaan Onderaan