Amundsen Het grote Amundsen-topic

fireben

Forumguru
Even een twee vraagjes:

Betreft Rapid met Amundsen trouwens.

Als je de radio fysiek met de knop uitzet krijg ik een heel mooi klokje op het display. Ik zou het mooi vinden dat je (als je radio of media aan het spelen bent) dit schermpje op zou kunnen roepen.
Misschien is dit via VAG com (geloof ik) te regelen?

Ten tweede: als ik telefoon kies in de display tussen de tellers zie ik daar alleen de laatste oproepen. Kan ik daar ook de telefooncontacten lijst kiezen?
dat van die tel lijst kan wel als ik het goed heb zag ik het voorbij komen maar dat andere weet ik niet :thumbsup:
 

Rallye

Forumguru
@Okki Zie ook http://ws.skoda-auto.com/OwnersManu...-2016/Manual/Rapid/A05_Rapid_OwnersManual.pdf, blz. 42

"Menupunt Telefoon
In het menupunt Telefoon wordt de oproepenlijst met de volgende symbolen weergegeven.
Binnenkomende oproep
Uitgaande oproep
Gemiste oproep
Symbolen op het display Ladingstoestand van de telefoonaccu1)
Signaalsterkte1)
Een telefoon is met het apparaat verbonden
Gemiste oproepen (als er meer gemiste oproepen zijn, wordt naast het symbool het aantal gemiste oproepen weergegeven)
Microfoon uitgeschakeld"

Kortom: in de Maxidot verschijnt alleen de telefoonlijst.

Voor de handleiding van de Amundsen: http://ws.skoda-auto.com/OwnersManu...dsen_Bolero_InfotainmentSystem_Navigation.pdf
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Dank @Rallye. Dacht ik al. Nou bel ik niet zoveel in de auto, maar op de Maxidot kijken is toch veiliger dan op de Amundsen.
Gelukkig kan je wel 5 voorkeur contacten op je display weergeven van de Amundsen. Dat is dan wel weer handig, want met de voicecommandos krjjg ik meestal de verkeerde persoon.
 

jongetje

Forumguru
Je hoeft alleen de schrijf beveiliging van de SD kaart af te halen. De update tool haalt de kaart al voor je leeg (en zet alles er opnieuw op).

Staat overigens ook uitgelegd in een filmpje op de download pagina.
 

Okki

Donateur
Volgens mijn dealer:

- kaartje uit de auto halen
- beveiliging kaartje uit zetten (schuifje)
- bestanden van kaartje kopieëren naar een map op je pc (als backup)
- bestanden van kaartje halen
- nieuwe bestand (zip) opslaan op je pc
- zip bestand laten uitpakken OP het kaartje
(dus niet zip bestand op kaartje en dan uitpakken of bestanden uitpakken op pc en dan naar kaartje kopieëren)
- beveiliging kaartje erop zetten (schuifje)
- kaartje weer in de auto
 
Laatst bewerkt:

35mmfilm

Nieuw lid
Hallo Okki,

Het is gelukt, ik heb nu de nieuwste kaarten voor de navigatie.
Op zich een fluitje, maar wel een langdurig fluitje.
Ben voor het eerstvolgende halve jaar uitgefloten!!!

Bedankt aan allen!!!!!

Hans.
 

Rallye

Forumguru
@Okki : Je opmerkingen in het rood begrijp ik niet. Wat gaat er fout als je "ontzipt" naar een verder lege map op je PC en de inhoud daarvan vervolgens op de SD-kaart zet?

Edit: ik denk dat ik je verkeerd begrijp. Je probeert te zegen aan dat je het zip-bestand zelf vooral niet op het kaartje moet zetten. Dat klopt, het moet naar het kaartje worden uitgepakt.
Als je het zip-bestand zelf op het kaartje zet, is de kaart trouwens ook vol.

Overigens: als je het bestand van Skoda downloadt pakt de downloader de kaartbestand uit naar de SD-kaart. Zoals @jongetje zegt. Met de VW-bestanden kun je jouw methode volgen.
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Dat van de uitgepakte zip bestanden van de pc naar de kaart zetten niet doen regel (in rood) werd mij zo verteld. Maar het zou idd vreemd zijn als dat niet zou kunnen, want anders heeft het ook geen zin de bestanden als backup (stap 3) van je kaartje naar je pc te zetten (en dan niet meer terug kunnen zetten)

Hopelijk werkt het beter dan Garmin updates.
 

Rallye

Forumguru
ik vond mijn Garmin eenvoudiger. Programma op de PC, en als die aangeeft dat er updates zijn deze downloaden. Komen automatisch op de navi na aansluiten. Prima. Alleen weeegt de navi nu inclusief auto 1.400kg, die krijg ik niet op zolder aan de PC.
 

Okki

Donateur
:ot: Ik heb Garmin motornavigatie, maar dat is een ramp. Soms lukt het, soms staat er niks op, soms dubbel.
 

fireben

Forumguru
is het ook mogelijk dat als je je auto uitzet en de sleutel eruit haald dat je dan ook dat klokje in beeld krijgt ??
zou wel mooi zijn :bloos::bloos::bloos:
 

fireben

Forumguru
hoi vraagje als je je nav wil update en je heb een 32gb kaartje kan je het daar zo opzetten ?? moet je nog iers speciaals doen ?? en als die erop staat kan je hem zo in de auto doen en aanzetten dan ???:bloos::bloos::bloos::D:D
 

JeroenHamann

Forumguru
Vandaag een 64 GB kaartje met de nieuwste kaarten voor de Amundsen (RNS 310) gekocht en werkt perfect, het is niet origineel maar dat merk je ook aan de prijs. 64 GB dus meer dan genoeg plek voor muziek!
Lang op gewacht en altijd begrepen dat het niet te kopiëren was maar toch wel!
 

cortrans

Forumguru
Nu ben ik toch wel heel nieuwschierig geworden wat er nu niet origineel is, het sd kaartje of de navigatie kaarten????
 
Bovenaan Onderaan