Interesse tot koop van de Kodiaq?!

andrehj

Forumguru
Wat me in de de Kodiaq wel erg aanspreekt is het makkelijke in en uitstappen.......
Zegt de eigenaar van een zwaar verlaagde S2.... :maakmegek:
Je kunt ook je huidige onderstel aanpassen naar het slecht wegdek onderstel, en dan combineren met 225/50R17 banden. Dat scheelt 13mm voor de banden + 15mm voor het slechtwegdekonderstel + ca 30 mm van je huidige verlaging, is maar liefst zo'n 6 cm...
Veel goedkoper dan een Kodiak!:D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

marang73

Forumguru
Via via (iemand die bij Pon werkt) te horen gekregen dat prijzen voor Kerst bekend gemaakt worden. Gisteren ook nog even bezig geweest met de Superb configurator ... Ambition Business 150 pk .... 18 inch .... panoramadak .... 3 maanden levertijd? .... keuzes .... keuzes.

Dit weekend nog maar eens de Tiguan en de Superb gaan bekijken.
 

Roger_Laureys

Nieuw lid
Ik heb vorige week het in - en uitstappen getest bij de Volvo XC 60,de BMW X3 en de Landrover Discovery Sport. Begin November hetzelfde gedaan bij de tentoongestelde Kodiaq in Leuven. De Kodiaq was veruit de gemakkelijkste. Mijn keuze is gemaakt:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

marang73

Forumguru
Vanavond voor de Tiguan wezen kijken. Is toch ook een leuke auto. Wordt per 2017 wel even 1.100 euro duurder ivm nieuwe regels. Geldt ook voor de Superb want Skoda zit ernaast dus daar ook wezen praten over de Superb en de Kodiaq.

Verwachting is nog steeds dat volgende week de prijzen bekend worden gemaakt. Verwachting van dealer is prijzen iets boven de Superb anders krijgt de Superb het moelijk. Qua leaseprijs nog gissen maar aangezien het model nieuw is en o.a. restwaarde nog niet precies bepaald kan worden kan de leaseprijs in het begin wel eens tegen gaan vallen.

Ik wacht deze maand nog af andes ga ik voor de Tiguan. Die is in de lease zeer gunstig geprijsd.
 

johnboy

Donateur
Duurder? Voor particulier? De BPM wordt toch iets minder (met wel een verhoging van het vaste deel)?

Ik geef toe, ik heb me er niet echt in verdiept...
 

marang73

Forumguru
Alle auto's worden per 2017 duurder ivm nieuwe regels. Bij volkswagen ook nog 1% prijsstijging. Bij Skoda waarschijnlijk ook. Zit al in de eerder genoemde bedragen.
 

Frenk21

Forumguru
Als de Kodiaq duurder wordt dan de Superb zal het denk ik niet het succes worden dat ze willen. Dan wordt hij ook duurder dan de Tiguan. Dan wordt de peugeot3008, Xtrail of mazda CX5 een stuk aantrekkelijker.
 

marang73

Forumguru
Van de Tiguan komt er ook nog een 7 zits versie (AllSpace genaamd). Ik verwacht de Kodiaq qua prijs gelijk aan de Tiguan. Kodiaq heeft dan als voordeel de lengte/inhoud en 7 zitplaatsen. De vanafprijs van een Tiguan wordt per 2017 ook al 30.000.Voor de vanafprijs van de Kodiaq is door Skoda zelf ook al aangegeven dat deze rond de 30.000 komt te liggen.

Voor de 2 extra ztplaatsen moet nog wel even 1250 worden betaald onder andere door toename gewicht.
 

harry

Senior Member
Ik begin toch ook steeds meer het gevoel te krijgen dat de kodiaq tegen gaat vallen, met name de leaseprijs. Als ie al even duur is als de tiguan dan kan die in de leaseprijs gewoon niet gunstiger zijn dan vw... Kan nog hopen op een introductie pakket ofzo
 
Bovenaan Onderaan