Wel groot licht (seinen) maar geen grootlicht (stand)

MacManiac78

Forumguru
Wie kan me helpen?

Ik heb een bijzondere casus. Het groot licht werkt wel als een signaal gegeven wordt, maar op het moment dat de continu stand voor grootlicht gekozen wordt, blijft de verlichting uit.

De optie voor het uitzetten van grootlicht is in VCDS niet te vinden.
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij zijn er 2 waarschijnlijke verdachten:
  • de schakelaar die niet goed functioneert (in lijn met de suggestie van Noord26)
  • grootlichtrelais dat niet werkt: bij het seinen wordt volgens mij buiten het relais om spanning naar de lampen gestuurd (omdat relais te langzaam reageert bij seinen)
Ik neem aan dat je de auto al hebt uitgelezen?
 

MacManiac78

Forumguru
Jep licht staat aan. Geen relais hoorbaar. Zelf heb ik het idee dat er een bitje verkeerd staat in module 9. Uitlezen geeft geen storingen weer.
 

Cordoba

Forumguru
Heb je ook de zekeringen gecheckt: ik heb volgens mij ook al eens gezien dat seinen met grootlicht en continue grootlicht aan niet dezelfde zekering gebruikt (waarschijnlijk ook doordat via relais andere zekering wordt gebruikt).
 

ertromp

Forumguru
Jep licht staat aan. Geen relais hoorbaar. Zelf heb ik het idee dat er een bitje verkeerd staat in module 9. Uitlezen geeft geen storingen weer.
Maar als er een "bitje" verkeerd staat heb je dan eerst zaken aangepast ? :pieker: Heb je niet een oude scan die je er langs kunt leggen want dan zul je toch echt verschil moeten zien als er iets veranderd is aan de bytes en bits. Of ben je met byte 18 van module 09 aan de gang geweest in VCDS?
 
Bovenaan Onderaan