Het grote VAG #Dieselgate topic

oco1979

Forumguru
Ik stel me één vraag bij deze sjoemelsoftware,wat zijn de gevolgen als je deze weigerd te veranderen ????

- mogelijks geen garantie meer,swat deze loopt in april volgend jaar af.
- regering die moeilijk zal doen,naverkoop,jaarlijkse taks aanpassing enz.....
- ....

Want die software laten zitten kan geen kwaad voor de wagen,oké voor het milieu is dat wat anders.
Dat er iets aan het milieu moet gedaan worden is een andere discussiepunt.
 

Space_NL

Senior Member
Zijn er al Skoda met een 1.2 tdi rijders met de update

Geen reactie hierop als ik het goed zie. In de OVI staat mijn auto al sinds februari op terugroep, maar ik hoor niks van de dealer, en zie ook geen mensen op het forum waar wel actie is?
 

Frup

Forumguru
Zolang de lange termijn effecten op de motor en onderdelen onduidelijk zijn en VAG geen garantie geeft op de motor en onderdelen, denk ik dat veel rijders terughoudend zullen zijn om de update te laten uitvoeren. Ondergetekende in ieder geval.
 

Cordoba

Forumguru
Net weer gelezen dat men in de USA afgelopen zomer nog weer een Audi met DSG heeft gevonden met nog weer een andere truc: bij deze auto was het zo, dat geen stuurbeweging tijdens een rit voor de ECU betekent dat ie in een testomgeving zit, en dus in de sjoemel-mode schiet. Het vermoeden is, dat dit ook voor benzine-versies is gebruikt. Eerlijk gezegd wel bijzonder dat men verschillende manieren heeft om een laboratoriumtest te detecteren.
 

Canon-Eye

Forumguru
Eerlijk gezegd wel bijzonder dat men verschillende manieren heeft om een laboratoriumtest te detecteren.
Ik kan me er toch wel wat bij voorstellen dat men niet op één enkel paard wedt maar juist meerdere indicatoren gebruikt

Al is het maar om zeker te stellen dat-ie niet door een of ander toeval onderweg plotseling in de sjoemel-modus schiet.
Want stel je voor dat de bestuur dit gaat merken - daar komen alleen maar lastige vragen van... :deuk:
 

auriga

Forumguru
De enige die zo'n auto in de sjoemelmodus krijgt ?
58c3a-bejaard17.gif


1321545973a77c781ca71f7292fc7ad5.jpg
 
Laatst bewerkt:

laagvlieger

Forumguru
Het is nog steeds stil rond die hele update kwestie. Nog geen mensen met 'nieuwe software' hier? Mijn Fabia moet deze maand toch echt binnen voor onderhoud ... (heb het al 3 maanden uitgesteld, maar ben de melding op het dashboard echt wel beu!) :jaja:
 

MacManiac78

Forumguru
Een verwaarloosbare toename in vermogen en een toename in verbruik.

Dus meer EGR meer roet, vaker regenereren, meer verbruik.

En grotere kans op EGR schade.
Een groot gewin voor de petrochemische industrie en garagehouders dus!

Oh... Wij hebben IETS eerder vermogen onderin het toerengebied.
WAUW!

Zoveel meer dat we het niet eens zullen merken.

TOP!
 
Bovenaan Onderaan