Motor voelt niet lekker aan bij accelereren

oco1979

Forumguru
Wat zeg de turbodruk bij parameters ?

Als deze verder normaal rijd,zal turbo normaal nog goed zijn.

Mogelijke oorzaken zijn hier al vermeld.(gerrit speek)

Best even testrit en kijken wat de turbodruk doe.

Vooral die laatste foutcode,kan een draadbreuk zijn van de sensor of mogelijks slecht contact van ja en nee verbinding.
 

Spierings

Forumguru
Ik heb precies het zelfde. Maar af en toe rijd hij ook prima alsof er niets aan de hand is. EGR klep open gemaakt en zat vol met smurrie. Laten schoonmaken. Heeft toen 200km goed gereden maar nu doet hij precies hetzelfde weer....

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Nee, jij hebt niet hetzelfde....

Een 1.9tdi is toch heel wat anders als een 1.4 tsi...
 

kloekloek

Actief lid
Monteur gaat volgende week maandag verder onderzoeken, en dit was volgens hem ook een mogelijke diagnose. Ook geeft hij aan dat de sensor achter op het spruitstuk wellicht geen/geen goed signaal geeft. Dat zou dan de twee verschillende foutcodes verklaren.
 

kloekloek

Actief lid
Wat zeg de turbodruk bij parameters ?

Als deze verder normaal rijd,zal turbo normaal nog goed zijn.

Mogelijke oorzaken zijn hier al vermeld.(gerrit speek)

Best even testrit en kijken wat de turbodruk doe.

Vooral die laatste foutcode,kan een draadbreuk zijn van de sensor of mogelijks slecht contact van ja en nee verbinding.

Dat laatste gaf hij inderdaad ook aan. Testrit zal hij sowieso doen om de turbo te controleren.
 

Mark Hofman

Nieuw lid
5fae0411d4bf6fe97bcbb5c375b312ad.jpg


Dit.is de nieuwe foutmelding wat hij aangeeft. Als eerste de kabel nagekeken van de nokkenassensor. En daar zat een los contact in. Nieuwe besteld en dan kijken of hij terug komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

vleier

Forumguru
maar de turbodruk rgeling heeft toch niets met de nokkenassensor te maken lijkt me.

Ik kan het fout hebben natuurlijk
 

Mark Hofman

Nieuw lid
maar de turbodruk rgeling heeft toch niets met de nokkenassensor te maken lijkt me.

Ik kan het fout hebben natuurlijk
misschien. Omdat de.kotor in de noodloop gaat dat de druk ook naar beneden ging. Toen we aan het kabeltje en de stekker zaten was foutmelding weg en was de druk ook weer normaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

oco1979

Forumguru
Zo te zien had je dubbel pech,zowel storing turbodruk als storing nokkenassensor.
Tkom nog allemaal in orde,slecht contact is voor de muren op te lopen,ook niet gemakkelijk om te vinden.

Nu top dat je foutmeldingen hier even gepost hebt.
Dat is altijd een goed begin om mee te starten.
 

Mark Hofman

Nieuw lid
Nokkenassensor is vervangen. Foutmeldingen er uit gehaald maar het vermogen was nog steeds niet terug. Weer terug aan de computer en de turbodruk was nog steeds te laag. Maandag maar weer naar de dokter. zucht

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

Spierings

Forumguru
Klemt de waste Gate niet gewoon? Heb dit al meerdere keren meegemaakt...

Komt meestal voor bij erg warme motor en duidelijk merkbaar bij veel gas geven tussen de 1800 en 3500 toeren.. motor gaat dan steeds harder/zachter optrekken en boven de 3500 toeren is het probleem weg..

De waste Gate blijft dan ook klemmen als je er met een vacuümpomp vacuüm op zet en dan de vacuüm weg laat vallen.. asje zit dan zo vast dat je deze met een schroevendraaier los moet maken..
 

Mark Hofman

Nieuw lid
Nee dat is het niet. Juist boven de 3500 toeren valt alles weg. Tot de 80km p/u redelijk normaal. Daarna is het net een zwaar beladen vrachtwagen

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

kloekloek

Actief lid
Klemt de waste Gate niet gewoon? Heb dit al meerdere keren meegemaakt...

Komt meestal voor bij erg warme motor en duidelijk merkbaar bij veel gas geven tussen de 1800 en 3500 toeren.. motor gaat dan steeds harder/zachter optrekken en boven de 3500 toeren is het probleem weg..

De waste Gate blijft dan ook klemmen als je er met een vacuümpomp vacuüm op zet en dan de vacuüm weg laat vallen.. asje zit dan zo vast dat je deze met een schroevendraaier los moet maken..

Dit dus.. volgende week wordt de turbo vervangen.
Wastegate is niet apart te vervangen?
 

Mark Hofman

Nieuw lid
Je zal het niet geloven. Maar er zit aan de variabele turbo een klein stangetje wat vacuüm gestuurd word. Daar lag een moertje onder en die zorgde ervoor dat hij niet helemaal de slag kon maken om de turbo verder open te zetten zeg maar..... moertje uit de kom gehaald en het probleem was opgelost.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

Spierings

Forumguru
Op etka staat er voor de caxa een reparatieset met onderdeelnummer 03C198722, maar dit is volgens mij alleen de klep welke de wastegateklep aanstuurt. Hier heb je dus niks aan als het asje in de spruitstuk klemt.
 
Bovenaan Onderaan