Geen vermogen. Storing op cilinder 3. 1.2 tsi cbza

piair1982

Forumguru
Nee eerst afwachten wat er uit komt verder. Ergste wat er kan is dat het motorblok vervangen moet worden. Maar voor dat geld heb ik niet een nieuwe auto met hoe ik alles hebben wil. Volgende week gaan ze verder kijken. Tot die tijd rijd ik in een Škoda up!.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Spierings

Forumguru
Nee eerst afwachten wat er uit komt verder. Ergste wat er kan is dat het motorblok vervangen moet worden.
Zou er toch rekening mee houden, als ze het met een endoscoop al goed kunnen zien is het meestal een goede beschadiging..

Met een bekrast cilinder is een complete revisie (als dit nog mogelijk is) of vervanging de enigste oplossing..
 

piair1982

Forumguru
Cilinderwand gelukkig lichte kras. De kop gaat er af. Vandaag of morgen meer info. Kan van gebroken zuigerveren tot gat in de cilinder zelf zijn. De wand is iig niet te erg beschadigd zoals het er nu naar uitziet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

piair1982

Forumguru
Helaas helaas. De motor is te ver heen. Oorzaak onbekend. Heb foto's opgevraagd.
Kostenschatting nieuwe motor 4000 euro en een ruilmotor 3000 euro. Dus nu goed nadenken wat wijsheid is. Mijn voorkeur gaat naar nieuwe motor uit.

#Nietleuk. # balen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Spierings

Forumguru
Revisie niet mogelijk? http://www.hrw-revisie.nl/joomla/revisiebewerkingen/tfsi
Geen ervaring (was een zoektochtje op Google) maar als je voor slechts (...) 1850 euro klaar kunt zijn. Gaat daar over een TFSI maar misschien dat een TSI ook tot de mogelijkheden behoort. Als het om 1 cilinder gaat kan het alleen maar goedkoper zijn.
Dit is geen motor revisie,hierbij worden enkel de zuigers gemodificeerd en een aantal delen vervangen ivm olieverbruik. Is ook een totaal andere motor..

Zuiger kan alleen los vervangen worden indien de cilinder onbeschadigd is.. dit blok zal wel meer schade hebben waardoor koste nog verder oploopt.. misschien dat de topic starter meer kan delen over de schade als deze zelf de foto's heeft gezien...
 

EdZ

Donateur
Op basis van de post dacht ik dat het misschien voldoende zou zijn om cilinder + zuiger te vervangen. Dat het een andere motor was wist ik (zei ik zelf al).
 

Cordoba

Forumguru
Ik zie dit topic nu pas, maar dit is behoorlijk heftig Pierre. Ik vraag me af of bougiekabel niet net de druppel was, ik vraag me af of ook de bougie misschien beschadigd is, waardoor de ontsteking in cilinder 3 niet normaal is verlopen. Ik kan er niet helemaal de vinger opleggen, maar ondanks dat ik ze niet aan heb, voel ik op mijn klompen dat hier waarschijnlijk wel een verband is tussen de verschillende problemen.
 

piair1982

Forumguru
bb0b49f59dacb00095836e5e0e36ec8d.jpg
234cafec8c7e870120037f84b932501e.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan