Doffe koplampen

Sebastian

Donateur
Ik heb uitstekend resultaat gehad met wetsanden met heel fijn schuurpapier eerst met 1500, daarna 2000 en 2500. Daarna met handboormachine en Meguiers headlight restoration kit afronden. Uurtje werk, beide lampen als nieuw.

Zo nu en dan de koplampen waxen is wel een must (UV protectie).
 

andrehj

Forumguru
De hierboven genoemde 3M-kit kun je gewoon bij Amazon (even rechtsonder klikken op de variant die door Amazon zelf verzonden wordt) bestellen. Inclusief verzenden naar NL zit je dan op € 27.88.
 

Elmarrr

Actief lid
Ook ik heb goede ervaringen met een doe-het-zelf pakketje. Kosten ook rond de 20 euro en rij er alweer geruime tijd mee rond! Zo snel verweert het ook weer niet.
 

JanV

Actief lid
Ietwat late reactie, maar heb het uiteindelijk zo gedaan afgelopen zomer. Resultaat is inderdaad heel goed!
 

Bakkertje

Forumguru
Even een vraag in het verlengde van het oppoetsen van koplampen..

Bij mij is er een kind zo fijn geweest om een kras te maken op het kunststof van mijn snelheidsmeter.
Is dit op dezelfde manier te verhelpen? (ik zal proberen er een foto van te maken)
Of zijn hier andere middeltjes voor te vinden?
 

Highway

Forumguru
Het plastic van je snelheidsmeter is gemaakt van een veel zachter plastic. Hier zit ook geen UV beschermlaag op (zover ik weet).

Ja - de kras kan je eruit polijsten. Je zal alleen wat mildere middelen moeten gebruiken. Mogelijk dat het al lukt zonder schuurpapier.

Nadeel zou kunnen zijn dat je blijft zien waar de kras heeft gezeten gezien het plastic daar een beetje 'ingedeukt' kan lijken.
 

Bakkertje

Forumguru
Er zijn mensen die hebben geadviseerd om het met tansdpasta te proberen. Ik ben alleen erg bang dat het uiteindelijk een grote doffe vlek wordt..
 

turboturbo

Forumguru
Bakkertje, ik denk dat je beter een nieuw stukje plastic kunt zoeken. Nieuw of via de sloop. Dat plastic is zo zacht en krasjes zie je zo goed, dat is niet vergelijkbaar met een koplamp (die niet 200% smetteloos hoeft te zijn)
 

eriktv

Forumguru
+1 voor @turboturbo . Dat plastic is zo zacht dat je er makkelijk een kras inmaakt. En het dus ook makkelijk kunt verpesten. Op een groot egaal oppervlak als een koplamp is het al moeilijk om alles mooi egaal te behandelen. Laat staan bij een (al dan niet uitgebouwde) klokkerij (af en toe mooi Gronings erin gooien - van Toeters & Bellen, voor de kenners :D)
 

eriktv

Forumguru
@JanV een voorbeeld van een stappenplan is te vinden op het Carcleanforum: https://forum.carclean.nl/threads/koplampen-wetsanden-polijsten-en-beschermen.17367/

Als je de nodige machine en materialen niet zelf hebt is het ook altijd een optie om eens een berichtje op de Facebookpagina van carclean.nl te plaatsen. Daar komen regelmatig vragen om hulp voorbij en er zijn altijd mensen in de buurt die wel over de juiste spullen beschikken en voor een zacht prijsje willen helpen cq. de hele klus voor je doen.
 

felicia98combi

Nieuw lid
Op superskoda.com kun je voor een schappelijk bedrag ook losse koplampglazen bestellen, geen ervaring met dit product wel met de site.
 

Cordoba

Forumguru
@Bakkertje Ik heb het probleem vaker gelezen, maar volgens mij kun je ook voor een lage prijs een ander stuk plastic bestellen (ik dacht iets van 10-20 euro gelezen te hebben, zal per automodel verschillen). Andere optie is om het stuk plastic uit te bouwen, en op een geschikte vlakke ondergrond polijsten met de juiste spullen.
 

B.Stuurder

Forumguru
@Bakkertje als je wilt polijsten gebruik dan onderstaand product. Dit is een stappenproduct, wat ik zelf gebruik op doorzichtige kunststof delen in modelbouw, bijvoorbeeld cockpit kappen. Dit is het enige dat ik heb geprobeerd dat goed werkt en zonder al te veel moeite. Wel zorgen voor schone en zachte doeken.
image.jpeg
 

wanderer

Senior Member
bij Hallfort oa te koop polijstspul voor bijv caravanramen en vizier van motorhelmen........heb hiermee in het verleden heel goede ervaringen mee gehad, je bent wel een tijdje aan het poetsen......maar zo'n tube kost nog geen tientje....
 

peter b

Nieuw lid
2 imitatie lampen gekocht 100 euro gelijk weer nieuw
geen gekloot met poetsen
en paste priema
via markt plaats koplampen in getikt 46.95 per stuk
 
Bovenaan Onderaan