Probleem temperatuur (sensor)

Hoi allemaal ik heb een probleem aan mijn Skoda Octavia uit 2004.

Gisteren toen ik weg wou rijden branden ineens het ASR lampje en de temperatuur aanduiding functioneerde niet. de naald kwam helemaal niet van zijn plek.

Na wat Google werk kwam ik er achter dat het waarschijnlijk de temperatuur defect was geraakt.
Ik wou deze eigenlijk zelf gaan vervangen maar toen ging ook het motormanagement lampje branden. ik heb toen maar besloten de auto even weg te brengen.
Ik ben naar Wittebrug in voorschoten gegaan:
http://www.wittebrug.nl/algemeen/over-ons/informatie/vestigingen/wittebrug-voorschoten

Na een kort gesprek en diagnose bleek het inderdaad deze sensor te zijn kosten 140€ Incl.
Ik vond dit flink aan de prijs maar goed wel akkoord gegeven.

Toen de auto gereed was en ik weer naar huis reed kwam ik er achter dat de auto slecht op temperatuur komt. bij het stil staan loopt de temperatuur uiteindelijk wel op naar 90 graden maar zodra ik ga rijden zakt ie terug onder de 60 graden.

Ik ben direct terug gereden en de garage melden dat hij een paar dagen kon duren voor de te thermostaat de juiste waardes weer op zou pakken. Ik vond dit vreemd want ik heb heb NOOIT problemen gehad met mijn thermostaat.
Als deze klacht zou blijven moest ik aanstaande Dinsdag terug bellen.

Vanochtend even gekeken en met een koude auto gaan rijden maar de auto word bijna niet warm en de kachel blijft heel lang koud.
Dit was voorheen niet de auto warmde juist snel op.

Het onderdeel dat gemonteerd is: 059 919 501 A


Hebben jullie nog tips?
Kan de thermostaat nu ineens defect zijn en hoe kan ik dit nu het beste aankaarten bij de garage.

Alvast bedankt.
Rob
 

Spierings

Forumguru
Zou zoizo een andere garage zoeken, het is echt grote onzin dat een thermostaat de juiste waardes zou vinden..

Ook vind ik €140 voor een temperatuurvoeler die je in een paar minuten wisselt erg veel..

Als een wagen niet op temperatuur of langzaam op temperatuur komt is dit erg vaak de thermostaat... En moet deze vervangen worden... Naar mijn weten heeft een Octavia ook geen Elektronische thermostaat en heeft de voeler hier niks mee te maken...

Soms wordt er wel de storing koelvloeistof sensor onaannemelijk signaal opgeslagen door een slecht werkende thermostaat.
 

Ronnie

Forumguru
Zou kunnen dat er lucht in het koelsysteem zit,
maar ik denk eerder dat de thermostaat de geest heeft gegeven.

Edit: iemand was me net voor.......
 

Spierings

Forumguru
Al zit er een kenveld geregelde thermostaat op, deze werkt gewoon meteen... Deze hoeft echt niet ingeregeld te worden...
 
Als de thermostaat moet worden vervangen, moet dan het complete huis worden vervangen of kan alleen het thermosstaatje worden gewisseld?
 

Spierings

Forumguru
Een kenveld geregelde thermostaat is meestal compleet met behuizing omdat de stekker in de behuizing zit verwerkt.
 
Bovenaan Onderaan