Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

M.M.M

Nieuw lid
@M.M.M Het is idd niet het subtiele piepje van je golf 6. daar zat een oem alarm in die dat piepje geeft. Het is zeker niet te koppelen aan de achterklep. Dat zijn allemaal andere piepjes op andere plekken en module's. Daarnaast kan je de piepjes voor openen en of sluiten ook in het menu aan en uit zetten. Zo ook met beide sleutels het is maar net welke instellingen je bij welke sleutel hebt opgeslagen in het systeem. Dit is met meerdere zaken zo.

voor een eibach verlaging kan je idd bij mij terecht

Geweldig. Alleen verlagen? Of ook het uitlijnen?
 

M.M.M

Nieuw lid
Jammer en vreemd. @Antera heeft pas ook bij mij op mijn verzoek wat instellingen aangepast waaronder VIM. Alles werkt zonder problemen. Rainclose werkt zelfs te goed. Vandaag auto bij werk met dak en ramen op kiertje geparkeerd. Toen ik echter eind dag terug bij de auto kwam, alles dicht inclusief screen..

VIM afgelopen weekend top (rit naar brugge en retour). Vrouw tijdens rijden muziek dvd erin en kunnen starten.. Probeer dat maar origineel, mag je toch de auto eerst stilzetten om de dvd af te spelen..

Bij mijn Golf 6 was het toen zo dat bij rainclosing het dak na 8 of 10 uur of zo het dak sowieso dicht ging. Als ik me niet vergis was dat om de accu te sparen, omdat de sensor stroom zou blijven afnemen.
 

Nickn

Nieuw lid
Nu heb ik 20 pagina's gelezen in dit topic en kom nogsteeds nieuwe opties tegen. Is er ergens een gewone lijst beschikbaar met mogelijke aanpassingen?

A.s. vrijdag haal ik mijn O3 op (Xenon, PDC voor + achter, cam, electrisch inklapbare spiegels, Columbus, etc...). Nu vroeg ik me natuurlijk af of er nog leuke dingen zijn die ik aan wil hebben.
Dus; iemand aanraders?

En verder, iemand in de regio Twente beschikbaar en natuurlijk betrouwbaar :)? Doe me even een PM als je je geroepen voelt.
 

Antera

Donateur
Is deze Boost Gauge menu vrij te schakelen bij een columbus systheem, staat blijkbaar wel op de G7, bekijk onderstaand filmpje maar eens,
(is wel een usa versie wagen)



Deze is zeer interresant lijkt op de off road modus die we op de MIB2 kunnne activeren maar dan in een andere vorm. Dit kan betekenen dat de GTI deze modus anders bekijkt dan de standaard MIB2 systemen. Mocht ik een GTI onder de software krijgen gaat ik wel eens neuzen. ( helaas is dat zelden tot nooit)

Maar looking nice en anders toch eens in een RS bekijken als die over de vloer komt want weet wel waar ik dit zou moeten zoeken mits het geen stukje software is wat op de R anders is
 

Antera

Donateur
GTE is compleet anders mede vanwege de electromotor. Ik vermoed dat het een stukje software is eigenlijk ( performance monitor)
 

larsstam

Nieuw lid
Eindelijk is me dan een nieuwe polo onder de laptop gekomen die net als de Fabia 3 op de MQB basis draait.

Heb daarme even zitten spelen en de mogelijkheden zijn ook weer aardig eindeloos met hier en daar de nodige beperkingen omdat ze de software en de kanalen van deze auto toch wat compacter hebben gemaakt. Ook hebben ze bepaalde benamingen aangepast waardoor het weer goed zoeken word.

Ben er een uurtje of 2 bezig mee geweest en mag eind deze maand in de nieuwe Fabia stappen bij de dealer om deze eens onder de laptop te zetten.

Mogelijkheden die ik op dit moment heb:

  • Stopwatch
  • Needle sweep
  • Bijtankhoeveelheid
  • Ch/lh via de mistlampen
  • Ch activeren bij deur open of contact uit
  • Ch via de lichtsensor
  • Bochtverlichting met knipperlicht en/of sturen
  • Drl met achterlichten zonder Kenteken verlichting
  • Achterlichten ook als remlichten mee laten branden op 100%
  • Drl uit bij handrem erop
  • Drl instelbaar maken in het menu
  • Drl alleen in auto stand
  • Drl op de mistlampen
  • Drl fel bij ch/lh
  • Us lights
  • Regen sluiten
  • Nawissen voor en achterruit
  • Waarschuwing toon sleutel vergeten uit zetten
  • Start stop uit schakelen
  • Gordel waarschuwing uit
  • Hillstart aanpassen
  • Film kijken tijdens het rijden vrijschakelen
  • Drl domme bij knipperlicht
  • Drl meen knipperen met knipperlicht
  • Drl om en om met knipperlicht
  • Stuurbekrachtiging directer maken
  • Drl fel bij ch/lh
  • Am functie uit zetten
 

TjokkePrii

Nieuw lid
@Antera : Is het ook mogelijk om bij een handbak de auto af te laten slaan als je nog aan het uitrollen bent, onder de vijf kilometer per uur ofzo ? Hij slaat bij mij pas af als ik compleet stil sta. Bij de nieuwe Tourans met DSG slaat hij wel al af tijdens het uitrollen.
 

andrehj

Forumguru
Nee, want het systeem kan dan de koppeling niet bedienen, en dan zou je hortend en stotend tot stilstand komen. Met een DSG zorgt de regeling bij een ingeschakelde SSS dan dat de koppelingen open blijven.
 
Bovenaan Onderaan