Onderhoud 1.2 tsi 105pk

spikehome

Forumguru
Van de week begon bij mij vw golf 1.2 tsi een melding in de bc dat mijn auto een service nodig had.
Ik vond dat vreemd want hij had pas een 19000km gereden en is iets meer dan 1,5jaar oud.
De dealer gebeld en gevraagd hoe dit kon.
Deze vroeg mij langs te komen zodat ze de bc konden uitlezen.
Nu blijkt dat er ook gekeken word naar de olie vervuiling en vandaar de melding.
Dus hoef ik alleen maar olie te doen.
Mijn vorige 1.2 heb ik nooit de melding eerder gekregen dan naar 2 jaar.
Het enige wat anders is dat er nu een dsg aan zit.

Hebben meer mensen dit met een 1.2 gehad en dan met dsg of handbak?
 

Rosinfield

† In Memoriam
nooit gehad (ca 140 000 km totaal met 1.2 dsg). Het kan te maken hebben met relatief veel korte ritten en/of regelmatig iets achter je auto hebben hangen. Je verbruik geeft me wel te denken, dat is wel erg zuinig ;)
 

spikehome

Forumguru
nooit gehad (ca 140 000 km totaal met 1.2 dsg). Het kan te maken hebben met relatief veel korte ritten en/of regelmatig iets achter je auto hebben hangen. Je verbruik geeft me wel te denken, dat is wel erg zuinig ;)
Mijn rijstijl is niet veranderd dan de vorige 1.2
Ook qua afstanden is dit gelijk.
Rijd nooit korte stukken altijd minimaal 30km
En met de vakanties een vouwwagen erachter.
Maar dit is t.o.v. nooit veranderd.
En als je idd naar het verbruik kijkt zit is die ongeveer hetzelfde dan de vorige.
Volgens de dealer komt het door de dsg omdat deze vroeg opschakeld.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mij is de dsg bij beide auto's aangepast naar wat later opschakelen, maar dat heeft niet geleid tot een hoger verbruik.
Ik vermoed dat je relatief weinig 120/130 km/u rijdt, dan is dat verbruik wel verklaarbaar. Maar waarom de olie vervuild is, is me dan ook een raadsel
 
Bovenaan Onderaan