Stuurbekrachtiging werkt wel dan niet

Goedendag,

bij ons ging het lampje van de stuurbekrachting branden. Waarschijnlijk is dit ontstaan doordat de auto dwars op een helling heeft gestaan. Eerste wat ik gedaan heb is de stuurbekrachtigingsolie checken en dit klopt nog.

Stuurbekrachting werkt dan wel en dan weer niet en het lampje brand.

Iemand een idee of suggestie?
 

turboturbo

Forumguru
Al vele topics gingen je voor. Verdachten die daar oa in voorkwamen waren uit mijn hoofd de accu (te lagen spanning = schakelt de stuurbekrachtiging uit) of een overleden stuurbekrachtingspomp. En daartussen nog veel meer. Even zoeken mbv google en je moet die topics wel kunnen vinden denk ik.
 
Zo even een update. Inmiddels heeft een maatje de auto uitgelezen. Zekeringen zijn getjekt en in orde.

Zaterdag gaan we de stekker op de pomp controleren en in de wd40 zetten, zien of dat helpt.
 
Zo even een update nav een ander topic over vocht in de kabelboom.

We hadden al de nodige zaken afgelopen maar vanavond de kabelboom bloot gelegd. Hierbij kwam inderdaad wat smurrie tevoorschijn samen met stank. Kabelboom gecheckt en droog gemaakt. StBk deed het wel maar lampje brand nog.
Ik wacht het nog even af. Laatste opties zijn de stuurhoekcensor of pomp zelf en hoop ik niet te hoeven vervangen....
 

Fabia 123

Forumguru
Ik heb met mijn F1 ook een kapotte stuurbekrachtiging pomp gehad. Er bleek een klein lek te zijn. Kijk eens of er genoeg olie in het stuursysteem zit.
Zo nee dan is de pomp verdacht.
 
Olie is helemaal op peil, dat is het eerste wat ik gecheckt heb. bij uitlezen gaf hij aan dat er iets mis was met de stuurhoeksensor. Maar de aanschafprijs ervan dwong me om eerst even de bekabeling en stekkers na te lopen zeker toen ik het topic over de vochtige kabelboom zag....

Vandaag heeft vrouwlief de hele dag fijn rond kunnen sturen in de auto nadat ik de bekende "J" in de kabelboom bloot had gelegd (ff afkloppen). Het lampje brand nog wel. We wachten even af hoe het verder gaat.
 
Bovenaan Onderaan