Parrot CK3100 in Fabia Combi III

Beste,

Ik heb zonet een eerste poging gedaan om een CK3100 carkit te installeren in onze nieuwe Fabia Combi.

Ik heb hiervoor volgende materialen gekocht:

Nu dacht ik alles is snel te installeren, alle kabeltjes passen mooi in elkaar, na het tussenvoegen van de Parrot werkt de radio nog perfect!

Jammer genoeg !!niets!! op de Parrot.
Doe ik iets mis? Is de kabel fout? Heb geprobeerd de oranje en rode kabel om te wisselen maar dit geeft eveneens geen resultaat.

:nailbiting: kan iemand mij helpen:nailbiting:
 
Neen helemaal niets...
Dit terwijl de radio perfect werkt... zeer vreemd dus

Moet wel zeggen dat er één fiche moeilijk ingaat, maar het lukt wel...
 
Heb die fiche die er moeilijk in ging is doorgemeten en deze geeft mooi door.
Heb ook de twee glaszekeringen van de parrot doorgemeten, deze geven ook mooi door.

Ik beging stilaan te twijfelen of ik wel de juiste KRAM heb....
 

Bakkertje

Forumguru
Ik zou gewoon bij het begin beginnen, heb je spanning op de Parrot?
Als dat zo is dan moet die het in ieder geval doen toch, anders is wellicht de Parrot defect.
Even de pinbezetting opgezocht en vond onderstaand plaatje:
attachment.php


Volgens mij (pin me er niet op vast)
Op het linkerblok moet je tussen pin 1 en 2 spanning meten
Op het rechterblok tussen 2 en 3 bij ingeschakeld contact. Ik twijfel nog over pin 1
 
Ik heb de kabels komende van de batterij doorgemeten vanaf de KRAM, door de glaszekeringen, tot aan pin 1 en 2 op de rechterblok. (linkerblok is dacht ik niet spanvingsvoerend).

Ik heb spanning tot aan de "blue box" maar tussen de pinnetjes van de fiche naar het display meet ik nergens spanning.
Ik denk dus dat de blue box stuk is...
 

Patrick-Fabia

Nieuw lid
Heb je 12v tussen pin 1 en 3 en pin 2 en 3. op de kleine stekker.
Ik denk dat de ignition box niet werkt.
zie foto voor een kabel die ik gebruikt heb voor een C3100 en die werkte wel in een Skoda Octavia 2
deze is over en kan je overnemen. indien gewenst graag PM

 
Ik meet effectief 12V tussen pin 1 en 3 en pin 2 en 3 op de kleine stekker.
Mijn gok is dat de blue box stuk is. Ik keer maandag terug naar de winkel om dit te laten testen.

Alvast bedankt voor het advies.
 
Het was effectief de blue box. Heb deze ingeruild bij coolblue, de nieuwe werkt!
Had er wel niet aan gedacht dat de ignibox de parrot zou doen uitvallen aan een rood licht ten gevolge van de start/stop. :shocked: Maar ja, dan hoeven we maar gewoon op het knopje van de start/stop te duwen wanneer we aan het bellen zijn.
 
Bovenaan Onderaan