Nieuwe OIII 1.0 TSI Ambition

Frank C

Forumguru
Er zijn al redelijk wat lovende woorden over de nieuwe 1.0 TSI motor gevallen. Hier link naar een vermogens test die aangeeft dat de door VAG beloofde waarden goed nagekomen worden: https://youtu.be/GUto4y2u0Ro

Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Ik maakte ook eigenlijk een grapje, alhoewel ik eerlijk gezegd in eerste instantie echt iets had van: 3 cilinders? Een brommobiel? Ten onrechte dus. Het is geen raket, maar ook niet verkeerd. Ik vraag me alleen af wat het resultaat is als je met 4 man en bagage in de auto zit. Mijn huidige 1.5 tdi ten opzichte van mijn vorige 2.0 tdi maakt op zulke momenten het verschil wel heel erg duidelijk hoor. Aan de andere kant, hoe vaak zit je met 4 man in de auto. In mijn geval zit ik toch wel vrij vaak met 2 of 3 volwassen mannen in de auto. De ruimte van de Octavia, maar ook het vermogen straks, kan ik wel goed gebruiken denk ik.

leon-cupra

Forumguru
Ik maakte ook eigenlijk een grapje, alhoewel ik eerlijk gezegd in eerste instantie echt iets had van: 3 cilinders? Een brommobiel? Ten onrechte dus. Het is geen raket, maar ook niet verkeerd. Ik vraag me alleen af wat het resultaat is als je met 4 man en bagage in de auto zit. Mijn huidige 1.5 tdi ten opzichte van mijn vorige 2.0 tdi maakt op zulke momenten het verschil wel heel erg duidelijk hoor. Aan de andere kant, hoe vaak zit je met 4 man in de auto. In mijn geval zit ik toch wel vrij vaak met 2 of 3 volwassen mannen in de auto. De ruimte van de Octavia, maar ook het vermogen straks, kan ik wel goed gebruiken denk ik.
Extra gewicht voel je met elke wagen, zelfs met een volgeladen vRS met 3 fietsen.

B.Stuurder

Forumguru
Extra gewicht voel je met elke wagen, zelfs met een volgeladen vRS met 3 fietsen.

Uiteraard voel je dat, maar of het ook hetzelfde gevolg heeft? Ik denk van niet. Anders ruilen we even van wagen voordat ik de Skoda heb, gaan we fijn even inhalen op B wegen, merk je meteen wat ik bedoel

fonzamundo

Forumguru
En een toevoeging aan mijn eigen topic :D

Skoda Magazine bespreekt deze maand de 1.0 TSI. Zoals ik al zei geen probleem om snelwegen te doen, maar uiteraard niet een motor waarmee je met volle bepakking constant asfalt verslijt (ik denk o.a. de sleurhutrijder / leasebak). Voor mij geen probleem: caravan heb ik niet en de bergen zijn voor mij ook een no-go :maakmegek:

http://viewer.zmags.com/publication/01285166 (pg. 10-11)

DannyG

Forumguru
En een toevoeging aan mijn eigen topic :D

Skoda Magazine bespreekt deze maand de 1.0 TSI. Zoals ik al zei geen probleem om snelwegen te doen, maar uiteraard niet een motor waarmee je met volle bepakking constant asfalt verslijt (ik denk o.a. de sleurhutrijder / leasebak). Voor mij geen probleem: caravan heb ik niet en de bergen zijn voor mij ook een no-go :maakmegek:

http://viewer.zmags.com/publication/01285166 (pg. 10-11)

Blij te horen dat je zo enthousiast bent over de wagen:thumbsup:. Ik vind het toch wel knap wat die downsized motorblokjes tegenwoordig kunnen leveren. Ik ben onlangs eens met iemand met een Opel Agila 1.0 van zeven jaar oud meegereden. Als je dat vergelijkt met de 1.0 TSI van de VW-groep, dan merk je pas wat een vooruitgang er in vermogen en koppel geboekt is.

Voor wat de bergen betreft, denk ik toch dat er niet veel te vrezen is (tenzij je volgestouwd op weg bent naar de vakantiebestemming). Als je gewoon met de passagiers naar boven rijdt, staat een 1.2 TSI z'n mannetje. En vermits de 1.0 nog net iets feller is, mag dat zeker geen probleem vormen.

Maar enfin ... belangrijkste is dat je enthousiast bent en blijft ;).

DannyG

Forumguru
Als combinatie van efficiëntie, economie, en work out, kun je ook nog overwegen om de passagiers de auto naar boven te laten duwen. ;)

Misschien goed voor de conditie van de passagiers ... maar wel ontzettend slecht voor mijn eigen gezondheid achteraf (wanneer ik de rekening gepresenteerd krijg :laugh:)

Bovenaan Onderaan