Check software Diesel Engines EA189

eriktv

Forumguru
De ANWB schrijft dat de uitnodigingen voor de 2.0 al verstuurd zijn. Ik heb alleen een aankondiging gekregen en nog geen uitnodiging, iemand anders wel?
 

tist

Actief lid
Goed advies om te vragen naar het certificaat waarin VAG verklaart dat de update géén negatieve gevolgen heeft voor verbruik, vermogen, koppel en geluid.

En dat is dan waarheid ??? Zoveel als de waarheden als voordien meen ik te denken.
Wat als je niet tevreden bent met de prestaties van je wagen nadien ?
Ik denk dat de deur mooi gesloten blijft hoor!

Blijkbaar is het heel simpel op te lossen volgens hen, en dat nog eens zonder nadelige gevolgen, waarom dan zorgen dat deze motoren helemaal niet voldeden aan de eisen als het toch geen nadelen had.
Ik kan daar met mijn boerenverstand geen enkele logische uitleg voor bedenken hoor.
 

Frup

Forumguru
En dat is dan waarheid ??? Zoveel als de waarheden als voordien meen ik te denken.
Wat als je niet tevreden bent met de prestaties van je wagen nadien ?
Ik denk dat de deur mooi gesloten blijft hoor!

Blijkbaar is het heel simpel op te lossen volgens hen, en dat nog eens zonder nadelige gevolgen, waarom dan zorgen dat deze motoren helemaal niet voldeden aan de eisen als het toch geen nadelen had.
Ik kan daar met mijn boerenverstand geen enkele logische uitleg voor bedenken hoor.
Lol. Nee de waarheid ligt op het kerkhof...
Maar áls je kiest voor de update, en die afweging moet ieder voor zich maken, dan heb je enige houvast als je toch enig nadeel ervan ondervindt. Maar eerlijk gezegd zie ik ook geen enkele logica.
:pieker:
 

B.Stuurder

Forumguru
Alle gevolgen op het gebied van vermogensverlies o.i.d. kunnen ze van tafel vegen, immers de meesten hebben hun auto niet op een rollenbank gehad. Ga je dat nadien doen dan kun je op het opgegeven vermogen uitkomen en toch benadeeld zijn. Meestal ligt het vermogen van de motor namelijk hoger dan fabrieksopgave.
Alleen door voordien en nadien een meting te doen kun je aantonen dat er iets is veranderd en dan nog voldoet het geheel aan fabrieksopgave. Ik heb alleen begrepen dat (daar heb ik op gezocht, de rest weet ik niet direct) de 1.8tsi bijvoorbeeld 180 pk fabrieksopgave heeft, maar op een rollenbank wel tot 192 pk kan afgeven. Dan zou je toch 12 pk kwijt zijn....
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb alleen begrepen dat (daar heb ik op gezocht, de rest weet ik niet direct) de 1.8tsi bijvoorbeeld 180 pk fabrieksopgave heeft, maar op een rollenbank wel tot 192 pk kan afgeven. Dan zou je toch 12 pk kwijt zijn....
Je hebt dan wel 12 pk minder dan voorheen, maar de fabriek kan aanvoeren dat er alleen maar een einde is gemaakt aan een onterecht genoten voordeel. Uiteindelijk zit je dan toch op het nivo wat je besteld en betaald hebt en dan wordt het toch de vraag of je kunt spreken van "schade"...
 

B.Stuurder

Forumguru
Je hebt dan wel 12 pk minder dan voorheen, maar de fabriek kan aanvoeren dat er alleen maar een einde is gemaakt aan een onterecht genoten voordeel. Uiteindelijk zit je dan toch op het nivo wat je besteld en betaald hebt en dan wordt het toch de vraag of je kunt spreken van "schade"...
Ja precies mijn punt!
(Citeer de rest ook ff :thumbsup:)
 

Canon-Eye

Forumguru
Nee, het direct citeren van hele posts wordt niet zo gewaardeerd, en terecht. Het is toch duidelijk genoeg zo?
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja mits men mijn post gaat lezen, anders is de hele context anders dan wat ik heb gezegd/bedoeld. Daar zijn ze bij een interview voor de krant ook handig in. Staat er ineens een deel van wat je hebt gezegd en dat betekent dan ineens heel wat anders dan je uit aan het leggen was. ;)
Aan de andere kant, lekker belangrijk hier op het forum! :laugh:
 

Monteurtje

Forumguru
Volgens mij is het wel verplicht. Maar hoe kunnen ze je dwingen met je eigen auto?

In Nederland is het niet verplicht. Duitsland wel. Stel auto wordt uitgevoerd naar Duitsland, dan moet de update uitgevoerd zijn.

2.0 TDI is al tijdje vrijgegeven. Binnen nu en 2 week waarschijnlijk de 1.2 TDI.
De 1.6 TDI nog NIET.
Voor Skoda. Bij VW loopt inmiddels de actie op de 1.2 dacht ik
Je krijgt vanzelf wel een brief.
 

B.Stuurder

Forumguru
Wat een gedoe eigenlijk. Ik vermoed nog altijd een actie van de Amerikanen om de concurrentie van Volkswagen te beperken of een klap toe te brengen. Ik geloof nooit dat alle Amerikaanse auto's wel aan alle voorwaarden voldoen. Ze hebben niet eens het milieuverdrag willen tekenen, waar heel Europa zich aan heeft geconformeerd. Uiteraard is het niet koosjer wat VW heeft gedaan, maar ze zijn wel de zondebok nu.
 

Monteurtje

Forumguru
Waar komen die wijsheden vandaan?. Dat is giswerk. Ik heb het uit bijna eerste hand, importeur. En misschien wordt het op een gegeven moment verplicht. Nu nog niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
daarmee dat het zo stil was bij andere merken,zijn zelf niet echt braaf geweest,nu deze was te voorspellen.
Bosch was leverancier van deze software,wie van de merken gebruikt geen onderdelen van bosch.......
Stap is vlug gemaakt...
 

johnboy

Donateur
Aankondiging gehad, nog geen uitnodiging voor 2.0 (Seat welliswaar maar ook daarover geen signalen van verzonden uitnodigingen...).
 

eriktv

Forumguru
Ik las nu pas de post van @Monteurtje en heb zojuist een afspraak gemaakt bij een dealer. Vreemd dat ik geen uitnodiging heb ontvangen (en wel een aankondiging). Nog vreemder: ik las zojuist in de Superb 3T - facebookgroep, waar vooral Duitsers op zitten, dat de update er wel is voor de 2.0 TDI, maar dan weer niet voor uitvoeringen met DSG.

Waarom niet gewoon een overzichtje met vrijgegeven combi's + verwachting beschikbaar komen op skoda.nl (+de rest)?
 
Bovenaan Onderaan