Velgen Skoda Superb II

fiestaman

Forumguru
Aangezien mijn superb eindelijk toch naar de grond is gebracht door middel van een schroefset, ben ik op zoek naar een setje velgen.

Het moet nog aangenaam zijn om mee te rijden. 2 kleine kindjes op de achterbank.

Mijn eerste gedacht was aan 20" maar dan gaat het met band 225/30/20 iets te plat worden, zeker op onze belgische wegen.

Dus zal het een 19" worden mijn gedacht.
(stiekem ook gedacht om 18" te zetten zodat ik er mee naar de keuring kan maar gaat te klein zijn denk ik)

iemand die weet of een 8x19 met et40 past met een schroefsetverlaging?
 

-G-

Lid
Zonder band zeker....
Dat is dan afhankelijk van je bandenmaat.

225 30 19? Of iets in 35 hoog voor meer comfort?

Zou ook wat verlagen maar niet extreem. Ofwel enkel veren ofwel schroefkit maar banden mogen net onder de kas blijven.
Voor de zotte dingen heb ik mijn kevertje van 1953 waarmee ik op 2cm van het asfalt zweef
 

-G-

Lid
Volgens de verkoper waren ze et35 en natuurlijk niet nagekeken bij afhaling maar ze blijken dus et30 te zijn zodat ze vooraan uit de wagen komen.
Optie 1 is terug verkopen
Optie 2 is de voorste velgen 4mm te laten afdraaien zodat ze ET34 gaan zijn. Maar dan heb ik natuurlijk nog niet de garantie dat ze zeker binnen de wielkast gaan vallen...
 

CDK

Forumguru
Dat is vervelend, altijd zelf checken als je 2e hands koopt is noodzakelijk zoals je reeds hebt ervaren. Ik zou voor optie 1 gaan als het echt niet past.
 

-G-

Lid
Heb ze terug verkocht en heb Rial Lugano's gekocht in de plaats ET40. Worden nog terug herlakt zodat ze terug nieuw zijn!
Eens ze geplaatst zijn, eens kijken voor een verlaging...vaste -3 veren of schroefset...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

-G-

Lid
Weten jullie of 235/35 19 banden op een 8,5 X 19 velg met ET 35 past onder S2C ?

Standaard onderstel en ga niet verlagen.

gaat niet passen. heb nu 8.5x19 et40 met 235 35 19 en vooraan komt deze een mm uit de wielkas vooraan van mijn 2013 Superb Sedan. Dus ET35 komt er sowieso uit.
 
Bovenaan Onderaan