Het grote VAG #Dieselgate topic

auriga

Forumguru
De werkende man: er zijn er veel van en ze zijn makkelijk uit te melken. Dus drie keer raden wie er door de roverheid wordt genaaid.
 

MacManiac78

Forumguru
Greenline van mij krijgt GEEN update. Faab gaat ook niet meer naar de stealer. De "Milieu-update" hoeft van mij niet. Minder NOx = meer :greedy:
 

MacManiac78

Forumguru
Dus je huis verduurzamen en dat geld wat je vervolgens overhoudt nu laten renderen. Geld op de bank levert nu toch nix op.

Je woning verduurzamen:

-Warmtepomp (scheelt 60% op je gasverbruik)
-Zonnepanelen (Over een jaar gemiddelde berekenen hoeveel Kw/H je nodig hebt)
-Zonneboiler (scheelt eveneens gas en je hebt direct warm water!)
 

spikehome

Forumguru
Idd.
Die dingen heb ik allemaal gedaan dus.
Mijn energie nota is nu maandelijks 0.
En idd je moet investeren.
Maar op de bank leverd het ook niks op.
 

auriga

Forumguru
Dus je huis verduurzamen en dat geld wat je vervolgens overhoudt nu laten renderen. Geld op de bank levert nu toch nix op.

Je woning verduurzamen:

-Warmtepomp (scheelt 60% op je gasverbruik)
-Zonnepanelen (Over een jaar gemiddelde berekenen hoeveel Kw/H je nodig hebt)
-Zonneboiler (scheelt eveneens gas en je hebt direct warm water!)

En als je met pensioen gaat zijn je die zaken net aan vervanging toe...
 

B.Stuurder

Forumguru
Return On Investment. Hoe lang het duurt voor je je geïnvesteerde geld hebt terugverdiend en je dus pas winst gaat maken met je investering.
 

EdK

Forumguru
Return On Investment. Hoe lang het duurt voor je je geïnvesteerde geld hebt terugverdiend en je dus pas winst gaat maken met je investering.
Tsja bij een auto kun je dat natuurlijk wel vergeten ( de JBL wagens dan )
Dan heb je met die zonnepanelen / collectoren nog een kans op een gelijkspel of kleine winst..
 

B.Stuurder

Forumguru
Tsja bij een auto kun je dat natuurlijk wel vergeten ( de JBL wagens dan )
Dan heb je met die zonnepanelen / collectoren nog een kans op een gelijkspel of kleine winst..

Ligt eraan welke auto. Er zijn auto's die meer waard zijn dan de aankoopprijs, zodra ze de fabriek verlaten. Maar bij de meesten is de ROI 40 jaar hahaha
 

EdK

Forumguru
Lees nou eens !!

Ik geef al aan dat ik het over de JBL wagens heb....
Enne ik mag niet zeggen wat de JBL afkorting excact inhoud ( maar t heeft met Jan te maken die van agrarische afkomst is en zijn wurmpje )
 

Canon-Eye

Forumguru
als je met pensioen gaat
Ben ik al een tijdje...
Zonneboiler ligt er al sinds de bouw 8 jaar geleden, zonnepanelen sinds vorig jaar. Warmtepomp was me 8 jaar geleden te duur en nu nog steeds eigenlijk: er zit nu eenmaal een eind aan het budget en niet alles kan Prio 1 krijgen.
 
Bovenaan Onderaan