Update Columbus 2016/2017?

Bart81

Forumguru
Ik heb superb combi my 2017 .
Als ik mijn versie van navagatie nakijken in colombus geeft die aan versie 2016/2017. Dus ik neem aan dat update nog niet aan de orde is dan??
 

Frank C

Forumguru
Wat een smoes van Skoda waarom heeft VW dan wel een update die ook gebruikt kan worden in de Skoda.

Zoals eerder aangegeven zal wel te maken hebben met marketing redenen of licentie kosten. Maar goed we weten de VW update te vinden en die werkt prima:D
 

EdK

Forumguru
Daarnaast geeft u aan geen vertrouwen te hebben in uw navigatiesysteem. Erg spijtig dat u dit zo ervaart. Ik begrijp uiteraard dat u hier graag meer duidelijkheid over wenst. Goed dat u dit kenbaar maakt.

Zijn weer van die opmerkingen / antwoorden waar je verder geheel niets mee kunt.......
Enne goed dat je het kenbaar maakt maar we doen er verder niets mee......

ŠKODA verwerkt dit kaartmateriaal als onderdeel van de gehele navigatie update. Naast het kaartmateriaal betreft de update ook vele andere zaken, zoals Points of interest, Restaurants en hotels. Tevens voert de fabriek vele kwalitatieve controles uit op de data en moet het vertaald worden, waardoor de doorlooptijd voor de productie van een nieuwe update langer duurt.

Bullshit, Skoda krijgt gewoon een kompleet update pakket van derde die ook de eventuele vertaling doen.
Waarom kan Zenec wel met goede updates komen ?
Die werken ook met derden in deze die dit voor hun doen incl de update verkoop via Naviextras.
 
Mensen let op met de vw update, ik heb intussen een BUG ontdekt :(

Mijn DAB radio logos zijn voor 70% leeg :(

Ik heb Skoda gebeld en ze hebben mij laten weten dat het niet onder garantie valt omdat ik de VW update geinstalleerd heb... dus nu vragen ze 270 euro voor de vorige firmware terug te zetten :(

Bovendien weten ze niet of ze gaan kunnen restoren omdat de VW update blijkbaar specifieke geheugen porties overschreven heeft waar skoda zijn restore configuration opslaagd :(

ps: dat antwoord van skoda klopt toch langs geen kanten, waarom heeft vw dan wel twee keer per jaar udpates? In de marketing folders staat toch dat wij skoda gebruikers ook 2 keer per jaar updates gingen krijgen?
 

davey400

Nieuw lid
Mensen let op met de vw update, ik heb intussen een BUG ontdekt :(
Mijn DAB radio logos zijn voor 70% leeg :(
Hier niets van gemerkt.
Ik heb Skoda gebeld en ze hebben mij laten weten dat het niet onder garantie valt omdat ik de VW update geinstalleerd heb... dus nu vragen ze 270 euro voor de vorige firmware terug te zetten :(

Ik ben ook wel eens een half uur bezig geweest met het toepassen van een update terwijl het dezelfde versie was die er al op stond. Ik kan me voorstellen dat gewoon down-flashen dus ook werkt, desnoods in een aparte modus. Ik zou het op zijn minst proberen; is vast nog wel op 't net te vinden.
De opmerking over 'specifieke geheugen porties overschreven' klinkt niet heel erg aannemelijk.

En anders kun je natuurlijk alsnog wachten op de echte update; zonder logo's valt tijdelijk best mee te leven wellicht als je daar meer actuele (relatief dan toch) kaarten voor terug krijgt.

Succes!
 

davey400

Nieuw lid
Zijn weer van die opmerkingen / antwoorden waar je verder geheel niets mee kunt.......
Tja. Zo heb ik ook nog een dingetje lopen met dataverbruik via de simkaart terwijl ik geen telefoon of tablet gekoppeld heb. Elke rit kost data. Laatste mail van de dealer was: dan maak maar een afspraak met de werkplaats, dan gaan we het daar onderzoeken.
Dat klinkt als: zo, dan zijn we voorlopig even van u af.
Ik ga binnenkort even een afsrpaak plannen.
 
Enig idee wat hij dan stuurt of ontvangt?

Want ik dacht dat de skoda's behalve de wifi hotspot functionaliteit niets gebruikten (skoda heeft niet zoals bij VW online data voor traffic information, er is ook geen app voor online te kijken wat de status is van je wagen via een app die zou kunnen uitleggen waarom er data gebruikt word)

Als dat echt data gebruikt, dan moeten we weten wat dat is en eigenlijk zou dat verboden moeten zijn (vooral als je er zelf geen voordeel van hebt....)

Gebeurd dat enkel met de sim kaart er in, of gebeurd dat ook met de rsap profiel?
 

Pendragon

Forumguru
Sorry, maar je kaartupdate doet niks met je dab plaatjes. Dat zijn losse bestanden. Ik heb ook de vw gebruikt en mijn dab bestanden staan er allemaal nog. Ook niks van gelezen verder. Ze naaien je een oor aan.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
 

Frank C

Forumguru
Sorry, maar je kaartupdate doet niks met je dab plaatjes. Dat zijn losse bestanden. Ik heb ook de vw gebruikt en mijn dab bestanden staan er allemaal nog. Ook niks van gelezen verder. Ze naaien je een oor aan.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Dat zou ik ook zeggen. En vrees dat de medewerker van Skoda aan de telefoon het gewoon niet weet..........:bloos:
 

StefanN

Forumguru
Enig idee wat hij dan stuurt of ontvangt?

Want ik dacht dat de skoda's behalve de wifi hotspot functionaliteit niets gebruikten (skoda heeft niet zoals bij VW online data voor traffic information, er is ook geen app voor online te kijken wat de status is van je wagen via een app die zou kunnen uitleggen waarom er data gebruikt word)

Als dat echt data gebruikt, dan moeten we weten wat dat is en eigenlijk zou dat verboden moeten zijn (vooral als je er zelf geen voordeel van hebt....)

Gebeurd dat enkel met de sim kaart er in, of gebeurd dat ook met de rsap profiel?
Zou de navigatie geen live routes nemen wanneer data beschikbaar is????

Groet Stefan
 

Robbie146

Senior Member
Ik zie dat dataverbruik ook van de SIM in de S3.
Nu is er wel een vinkje wat je uit kunt zetten "Skoda apps toestaan" of zoiets, het is me alleen niet geheel duidelijk wat dit doet.

Dit heb ik dus uit staan, maar op een of andere manier is er altijd wat data gebruik, je ziet de up en download pijltjes op het scherm, maar je kunt ook de actuele sessie bekijken. Het is niet veel (alhoewel, in 2 maanden / 4500 kilometer 2.5Mb zie ik net) maar ik vind het wel vreemd.
 
Laatst bewerkt:

Robbie146

Senior Member
Om nog even door te zemelen over dat vreemde data verbruik, vanmorgen van omgeving Eindhoven naar Maastricht gereden.
Wifi staat UIT, de optie data Skoda Apps gebruik mogen maken van data staat ook UIT.
Toch wordt er 254Kb data verbruikt.

Retourtje zou me dus ongeveer 500Kb data "kosten"

Die 2.7Mb is wat de S3 inmiddels zelf versnoept heeft, ik heb zelf nog geen apparaat gekoppeld :(

Op de terugweg de hele dataverbinding uitgezet, dus logischerwijs 0 bytes verkeer, maar ook niet iets dat klaagt of piept dat het geen data kan verbruiken.

Toch vreemd.
 

Bijlagen

  • 2016-07-28 10.49.59.jpg
    2016-07-28 10.49.59.jpg
    106,1 KB · Weergaven: 48

Rallye

Forumguru
@Robbie146 Misschien kun je de berichten over dataverbruik (hoewel erg interessant) beter in het Columbus-topic posten, dan in het update-Columbus-topic?
 
Bovenaan Onderaan